Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
På mine vandringer i forbindelse med flyttingen kom jeg over denne platen helt tilfeldig. Coveret er så kult at jeg kjøpte den uten å lytte først og det angrer jeg ikke på. Dette er uramerikanernes musikk i moderne drakt basert på transkripsjoner av mer enn hundre år gamle sanger. Svært bra synes jeg.
PS! Jeg anbefaler å hoppe rett til sang to når du lytter. Den første sangen er tung, den andre gir mer et inntrykk av helheten på platen.
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=173680609
God lytting

Anonymous
Nei nei nei... Ikke skipp den første sangen. Den er knallkul, leder deg rett inn i en annen tilstand
GjenopprettetMedlem
"Tourao":
Nei nei nei... Ikke skipp den første sangen. Den er knallkul, leder deg rett inn i en annen tilstand
Enig at den første sangen er fin. Var bare litt redd for at folk ikke gadd lytte grunnet at jeg har lagt ut noen linker til den obskure siden av musikksmaken min før.. og at folk kanskje ikke akkurat deler den musikksmaken der
Alle sangene på platen er fine, men jeg finner nok uten hvilke som sitter best for meg etter mange fler gjennomlyttinger

. Svært sjamanistisk denne platen uten å bli for køntri eller suppete rosa.
Jeg trenger musikk med enten dyktige musikere eller også at det er noe slags sug eller grensesprengende ved musikken. Begge krav er oppfylt her. Platen er en liten genistrek mener nå jeg. Like bra om ti år også. God å ha i hyllen.
Gøy at du likte platen Tourao.

GjenopprettetMedlem
Takk for Tomahawk godaste Tåkedis.
Hørte nettop en låt av Tomahawk på Harald Are Lunds musikk-prog.på petre.
Så dukker de opp igjen her. Fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiint.
Tøft å høre på.