Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Anonymous
"Tina":

"David":

Mulig at det kan være at ikke alle tør å si noe på et åpent forum redd for det ene og det andre skal lese noe sensitivt. Vi kan vel lage et slags demokratisk valg - dem som ønsker at Plantelærer-emnet skal være et LUKKET FORUM stemmer JA og de som ikke ønsker det stemmer NEI. Jeg vil ikke bestemme dette alene og kanskje Ailo også vil at flertallet skal bestemme?

øhh :icon_redface:
Jeg føler meg litt som kjærringa som aldrig blir fornøyd, her men okey jeg tar sats og håper jeg ikke brekker nakken i forsøket...
Må det være enten eller, kan det ikke være både og...
Altså at en del av debatten kan ligge åpent til alles glede, men at noe blir flyttet til et lukked forum...

Forsiktig hilsen Tina

Ja, både og høres vel ikke så dumt ut. Både et lukket og åpent forum for plantelærere? Ailo får vel avgjøre hva han vil gjøre da - avstemming eller ikke. Eller han tar et valg.
Anonymous
Det bør da ligge som en generell  informasjon  åpent  at det finnes  et slikt  lukket  forum inne i  den  åpne Sjamsonen. Og det kan skape  mer  trøbbel og  negativitet eller det  gjør  nytte. Vi mennekser er  nå en gang slik at  alt det som er hemmelig er spennende  og  vi blir  ofte tiltrukket av det.
Og  hvilken  signaler sender sonen  ut til folket? Jeg  skal  ikke  prøve og sette  ned  alle de tanker og  holdninger  som kan  settes i  sving  i hodene  til  mange.
Og hvilken  kriterier  skal  ligge til  grunn  for  og få adgang    til dette  lukkede  forumet?
Vi må ikke få  noen til og føle seg  diskriminert. og  ikke  velkommen  til  Sonen.
Vi er et mangfold av  forskjellige frie mennekser og  den linja  bør  vi absolutt holde på.
Mulig  jeg er  "blind" men  kan fremdeles ikke  se  noen  gode argumenter  for at vi skal  ha et  lukket  forum  inni dette.
Og  for de som  føler  seg  utrygge og  ikke  tør  stå frem..  lag en slags  "fadder" ordning til de  blir trygge  på det  utrygge.
GjenopprettetMedlem
Hzzz - har gransket mine egne sammenkveila innvoller i denne debatten, og den kolåpne magefølelsen min ligger her og hveser til meg:
For mitt vedkommende dreier det seg vel mest - hzzz - om en følelse av ansvar.
Hzzz - et ansvar for at de som ikke er modne for den plantedelen av sjamanismen - eller kanskje ikke en gang har et sjamanistisk motiv ...hzzz hva nå det måtte være - skal tanke seg opp med informasjon som kan mizzbrukes .... 
Og zzå får man hver enkelt tenke hva man vil om dette - hzzz kanskje er jeg en slange i sjamanparadiset - zzzlanger meg ned i hula mi og biter meg zzzjøl i halen ... eller eter den der saftige kraftdyrflaggermusa der nede ... off topic?? ....hzzzz

kariw
GjenopprettetMedlem
Når jeg ser hvordan denne debatten utvikler seg,  ser jeg klart behovet for et eller annet lukket. Men med litt new-age lys og kjærlighet skulle debattsonen tåle dagens lys med glans. Debatter kan oppstå, også på et eller annet lukket. For sjamanen er ingen dører stengt.
GjenopprettetMedlem
kariv, jeg er enig med deg og det er litt av grunnen til at jeg ønsker et lukket forum, paralelet med en åpen tråd om emnet, da er det faktisk så enkelt at moderator flytter innlegget over i det lukkede forumet når han mener tiden er moden for det.... og di som da ønsker kan fortsette debatten der inne og ikke her ute hvor alle kan se og misforstå alt etter som

Tina
som enda lever i håpet om et lukket forum
Anonymous
"Tina":

kariv, jeg er enig med deg og det er litt av grunnen til at jeg ønsker et lukket forum, paralelet med en åpen tråd om emnet, da er det faktisk så enkelt at moderator flytter innlegget over i det lukkede forumet når han mener tiden er moden for det.... og di som da ønsker kan fortsette debatten der inne og ikke her ute hvor alle kan se og misforstå alt etter som

Tina
som enda lever i håpet om et lukket forum

Ailo har ikke svart på det enda om han vil ha et lukket forum i tillegg til åpent forum angående plantelærere - men han var skeptisk til det i utgangspunktet - du kan jo sende han en email. 8)
GjenopprettetMedlem
Jeg ser ikke poenget med et lukket forum.
-Debattsonen tåler til og med det høyeste lys
-Det er bort i mot teknisk umulig å lukke et forum.
-For sjamanen er ingen dører stengt, men noe er det riktig å beholde for seg selv.
GjenopprettetMedlem
Hva vil så den nye ha å si om lukket forum ? Vel jeg er i mot lukket forum på det grunnlag at jeg velger å ha tro på de som er her inne.... at hver og en føler et ansvar på å ha respekt for hverandre, og hverandres meninger. Og hvis man kommer over en debatt som ikke er av interesse, vel så ikke delta.
Ang dette med "drugs" planter, så regner jeg med at de fleste av oss vet å se forskjellen. Og de som ikke ser forskjellen vel da har de muligheten til å ytre disse meningene på debatt sidene som tar for seg planteriket. Og man får da bli enige om å være uenige.
Men en ting som jeg har tenkt på det er dette med aldersgrense.... ut i fra livserfaring så vet jeg at med alder kommer erfaring, kunnskap og modenhet. Og man deltar også da med den erfaringen, kunnskapen og forståelsen overfor andre mennesker, i debatt deltakelse, medfølelse, innlevelse og respekt.
Og jeg vil herved foreslå en grense på 18 år for å kunne bli medlem i Sjamansonen. Men som sagt og til ettertanke dette er min mening og mitt forslag. Er åpen for å høre motforslag og grunnlag....... :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
"nutta":

Men en ting som jeg har tenkt på det er dette med aldersgrense.... ut i fra livserfaring så vet jeg at med alder kommer erfaring, kunnskap og modenhet. Og man deltar også da med den erfaringen, kunnskapen og forståelsen overfor andre mennesker, i debatt deltakelse, medfølelse, innlevelse og respekt.
Og jeg vil herved foreslå en grense på 18 år for å kunne bli medlem i Sjamansonen. Men som sagt og til ettertanke dette er min mening og mitt forslag. Er åpen for å høre motforslag og grunnlag....... :icon_biggrin:

Jeg tenker at hvis dette forumet ikke skal ha aldersgrense så er det vel på tide å se på hvilke holdninger vi "erfarne" bringer videre her :beer:  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Ja hold portene åpne
Åndelighet handler om åpenhet.
;D