Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hvor ble det av ”månedens innlegg”…?

Kan vi ikke gjeninnføre den tråden ; å stemme på beste innlegg… ?
GjenopprettetMedlem

GjenopprettetMedlem
Jeg tror det er Ailo som velger ut månedens beste innlegg...når han husker det/har tid...

GjenopprettetMedlem
Personlig liker jeg ikke helt tanken på å stemme fram det "beste" innlegget, - skal det være en slags skrivekonkurranse liksom? Dessuten kan jo mange innlegg være de beste, alt ettersom hvem som leser dem og hvem de treffer hjemme.
Men at Ailo trekker fram innlegg som han syns er spesielt bra, blir noe litt annet. Syns nå jeg..
Vedder på at dette innlegget ikke blir valgt til månedens beste...

GjenopprettetMedlem
Vedder på at dette innlegget ikke blir valgt til månedens beste...
Om ikke var det et kjempebra forslag, om Ailo setter en top 5 eller 10 liste og så stemmer vi frem det som vi synes er best..
Bra forslag WhiteOwl

GjenopprettetMedlem
Bra forslag, Samin...!
Da kaster vi ballen videre til Ailo....

GjenopprettetMedlem
Hvorfor dette behovet for å være best?
Hvis det er ti innlegg som blir trukket frem, hvorfor må ett være vinner?
Jaja, sikkert bare meg som er dårlig taper..

Anonymous
Enig med White owl. La Ailo trekke frem noen han synes om, men la oss ikke stemme frem noen.
AdsBot [Google]
Månedens beste innlegg????
Hvor på siden står det da????????????????
GjenopprettetMedlem
Vi er alle vinnere!
Ser ikke på det som en konkurranse..... kanskje heller en motivering....
Og bli påminnet om innlegg man kanskje ellers ville gått glipp av...
En god ting kan ikke sies for ofte.....

GjenopprettetMedlem
"Liljee":
Månedens beste innlegg????
Hvor på siden står det da????????????????
Det legges inn en link på forsiden...se neders til venstre på forsiden så står det: "Månedens beste innlegg"
FAST Enterprise [Crawler]
Helt enig med WhiteOwl.
Hvorfor skal det være en konkuranse om å være best eller ha de beste innlegg.
Da vil det snart bli noen som ikke kommer med innlegg, fordi de kanskje får prestasjonsangst..... her er jo mange flotte innlegg, ære være de som skriver mange lange flotte innlegg, men jeg mener alle er likeverdige, selv om man ikke er noen superforfatter.
Kristine

GjenopprettetMedlem
Om dere ser det som en konkurranse....
er det ingen god ide...

GjenopprettetMedlem
Ikke så trist da, Sjelevenn..
Jeg skjønner jo også litt hva du vil frem til. Og at det helt klart finnes innlegg som bør fram i lyset mer enn andre. Ofte kanjeg gå glipp av viktige ting fordi jeg ser meg blind oppi alle "ja, enig", "så fint" og lignende type innlegg side opp og side ned. Det finnes viktige innlegg som kan ha betydning for mange, og de kan gjerne bli løftet fram på forsiden eller hvorsomhelt. Liker bare ikke dette stemme-styret, har blitt litt mye sånt på TV og rundt omkring, stem bort alt du ikke syns er bra nok. Stem fram vinnerne, og taperne får klare seg som best de kan..
GjenopprettetMedlem
Skjønner den godt, WhiteOwl
Jeg luftet en ide , som ikke falt i smak... og bøyer meg for den...
"You cant always get what you want, but you get what you need"

GjenopprettetMedlem
Ja, la Ailo trekke frem de artiklene han ønsker - det er jo også noe med det "faglige innholdet" - hvis man kan kalle det det innenfor sjamanismen - som den som driver nettsida ønsker å vektlegge.
Men jeg skjønner Sjelevenns forslag - for det er jo også en måte å gi ros til innlegg som man faller for. Det er mye bra her!

Anonymous
Månedens beste innlegg kan jeg heller ikke huske å ha sett. Det fantes en link nederst til venstre på forsiden, der ukens beste innlegg ble oppført. Innleggene skulle skiftes ut hver mandag.
Det kan hende at forumet i løpet av sommeren utviklet seg slik at denne redaksjonelle praksisen ikke virket så hensiktsmessig lenger, siden debattene ofte var basert på mange korte dialogbaserte innlegg. Lengre og personlige berettelser egner seg heller ikke alltid til å bli fremhevet på en slik måte, men lever sitt liv i den tråden de hører til i.
Her kommer jeg kun med mulige tolkninger og noen observasjoner, kanskje alt bare dreide seg om en sommerpause.
Jeg synes det er en god praksis å plassere relevante innlegg på forsiden i sin helhet, som det gjøres nå. Det skaper liv, er inspirerende og motiverende for medlemmene,
og er samtidig en autentisk presentasjon av sjamansonens ansikt utad.
Da står forskjellige artikler side om side, noe som bidrar til helheten i det vevet vi skaper sammen - mer enn utkåringer kunne gjort.
En debatt skapt omkring et innlegg inne på forumet er etter min mening en mer autentisk feedback enn en avstemning som kan være nokså tilfeldig. Og det kan ta tid for dialogen å komme igang iblant. Meningsmålinger forstyrrer jo selve fenomenet de er ment til å måle!