Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei

Så har jeg vært på kurs ååå :respect: for et kurs..... det var helt fantastisk og jeg fikk så mye ut av dette kurset og jeg gleder meg til de 4 neste :eusa_dance:
Det er en sann fryd å føle seg såå fri :eusa_clap: jeg slipepr taket og jeg føler meg så hjemme i den settingen og det gir meg en indre ro og en følelse av å være hjemme. Og jeg fryder meg over å lære, føle, og å reise...lytte til trommen, å la seg nesten "drukkne" i sitt indre også begynner reisen.... og jeg håper at dere kommer med kommentarer.....målet for den reisen jeg nå skal fortelle om var å finne kraftdyret og de jeg her treffer har jeg vært borte i før..... men ikke på denne måten her.

Søndag 14.05.06
Jeg er på et sted mellom alt og ingen ting føles det som. Jeg ser kvinnen igjen…. hun er stygg syns jeg og jeg ser at hun er meget gammel, og hun har grått hår, for det stikker ut under en eller annen slags hodeplagg som henger nedover håret og et eller annet som stikker ut helt øverst nesten som et slags dyr, får en følelse av at det er et dyr, kadaver av et dyr, det er dødt, også har hun på seg fillette klær, nesten som en slags kappe med remser i mange mørke farger,  med masse greier som henger uten på der igjen, det ser ut som klør, skjell, fjær osv. og hun er værbitt i huden og skrukkette i ansiktet ......Uff jeg blir skremt og jeg stirrer på henne og plutselig så snur hun meg rundt med ryggen min mot henne og hun legger de krokete fingrene rundt brystet på meg og den andre over magen og trekker meg inn i seg selv, også er jeg henne. Og så får jeg se ørna som svever høyt der opp, og den viser seg frem for meg fra tre sider av seg selv, også lander den på skulderen min, hvorpå jeg får se bjørnen, den er brun ( nå vet jeg at den er brun, fargen kommer så klart frem i synet ) og han kommer gående på alle fire, reiser seg og viser meg tre av sine sider, også kommer ( og her må jeg nesten le litt ) en skillpadde, en enorm skillpadde, men et fantastisk skall (se tidligere syn og reiser) og den viser også meg tre av sine sider. Også får jeg se en enorm kjeft og deretter kroppen til ja da det stemmer krokodilla, den er grønn og den er stor som bare det, og jeg blir sint og sier at du er vel ikke mitt kraft dy, vil ikke ha deg sier jeg til han/den, han glefser til meg og nå har alle de tre andre dyrene stilt seg opp, ørnen på skuldra, og bjørnen på siden av meg stående, ( på den siden jeg har klokken min ) og skillpadden han stiller seg på den andre siden av meg.
Så kommer det frekke beistet av en krokodille gående mot meg og vaier med halen sinn og han glefser til meg og den er så stor at jeg blir redd, men jeg skjønner at det er den siste av mine kraftdyr som jeg skal ha en stund nå fremover så jeg roper nesten ut til den : det er grei, men du sluker ikke skilpadde, hører du ? han lar du være. Også går krokodilla rolig og nesten grasiøst så stille, også stiller han seg opp ved siden av skillpadda. Også reiser jeg tilbake og er i rommet igjen. Og jeg har en følelse av at krafdyra er med meg og når vi har sluttrituale hvor vi takker og sender ånder, hjelpere, og krafdyr "hjem" så kjenner jeg at jeg blir kald på skuldra og jeg vet at nå lettet ørna fra skulderen min også tittet jeg ned og fikk en klar følelse av at de andre også dro. Og jeg sendte en takk, og vi ses snart igjen.

Denne dama, vel hun har jeg senset sånn borte i øyekroken før, jeg ble redd...... hva nå liksom ????

Så noen tanker her ??  :) for meg var dette en av gode opplevelser under kurset, men greit å ta en om gangen  :biggrin:

Takk for at du tok deg tid å lese denne, ble noe lang men det måtte til for å få med alt,
Så en klem til deg for det...... KLEM

Hilsen nutta
GjenopprettetMedlem
Spennende og bra skrevet.
Høres ut som du har møtt Nattheksa der inne
Den eldgammle trollkvinna Thorgerd.
Anonymous
En stund siden dette innlegget, men stadig like aktuelt.
Jeg var selv på et kurs og skulle finne kraftdyret mitt, men fant helt andre ting, eller de fant meg... :o
Jeg lurer litt på denne gamle, stygge kjærringa du kom over, Shiwaka. Kunne hun være en av dine veiledere/hjelpere, som lot deg bruke hennes "ham" for å beskytte deg,eller...?
Det hadde vært fint hvis noen her kunne tolke litt her...synes dette er intressant...

Kom igjen, folkens! :w00t:
Anonymous
Prøver en gang til.
HALLOOOOOO! :biggrin: Ikke meninga å mase, men kan jeg få et svar her? :shyone:
Vær så snill...bare bittelittegrann. :icon_lol:
Anonymous
Tålmodighet kjære Kira, TÅLMODIGHET

:exclaim:
Anonymous
Ok, men vet ikke om jeg får sove inatt! :innocent2:
Anonymous
Jeg bare tuller.
Vet ikke hvorfor jeg ble så opphengt i dette innlegget, men det har noe å gjøre med den gamle kvinnen som Shiwaka beskriver. Det føles nesten som om jeg har vært borti noe lignende. Kan ikke huske noe, men noe er det...

Nå trekker iallefall jeg ned rullegardinen!
God natt og sov godt!

:wub:
GjenopprettetMedlem
Hei
Jeg er glad jeg ble kvitt den " kjerringa" ho gav meg ingen god følelse. Nå ser jeg henne bare av og til sånn på avstand. Og godt er det.
Aner ikke hva hun ville med meg.... og vet det fortsatt ikke.. Men så her om dagen så skjedde det noe.... Jeg har ikke vært så kreativ i det siste. Sånn hobby greier....jeg har alltid holdt på med et eller annet.....men så skulle vi flytte osv...og så åpnet jeg meg mer overfor det alternative og sjamanisme og da tok det mye av tiden min.
Og familien, venner og alt annet....men så hadde jeg glemt den kreative biten i meg som er utrolig viktig... også kjøpte jeg meg en symaskin og stoff ... skal lære meg å quilte, sånn søm greier. Og i går hadde jeg en trommereise og da kom ho " kjerringa" men denne gang smilende, og ho sa at nå forstod jeg hva hun ville meg.... og da sa jeg " du er den kreative i meg" og ho sa " jeg er krativ og du hadde glemt meg.... jeg som er en så stor del av deg, men nå er jeg her,.. og du føler deg godt ikke sant" Ja svarte jeg.
Også ble hun løst opp i de vakreste farger,. og jeg kjente at tårene rant nedover kinnet mitt når reisen var slutt......
Utrolig.... Jeg sitter enda og forundrer over dette....Merkelige greier....noen her som har opplevd noe av det samme. ???
GjenopprettetMedlem
Åh, syntes det var en spennende og vakker opplevelse du har hatt :wub:

Herlig å få ta del i den, takk  :wub:
Anonymous
Det var flott å lese Shiwaka! :wub:
Minner meg om å komme igang med mine egne ting...
Takk for at du deler. :icon_biggrin:

Kom i tanker om at den kona er gammel fordi du er ei gammel sjel som innehar eldgammel kreativ kunnskap -
du har et hav å tappe av! :biggrin:
Anonymous
Åh, endelig ble det litt bevegelse i denne tråden.
Og takk til deg, Shiwaka. Synes dette er spennende... :innocent2: