Anonymous
"Inger Lise":
All tid er nå. Ergo eksisterer vi i flere liv, i flere dimensjoner, samtidig..........
Ja
Jag skulle kunna citera hela ditt inlägg Inger Lise, för det är så jag också ser det
Anonymous
Bare bruk øya, har det noengang skjedd at ting har forsvunnet?
Anonymous
Energi forsvinner ikke, men går bare over i andre former, sa en vitenskapsmann, og enda tror materialister på døden! Ha!

Måtte liksom bare si det
Har vært på regresjonsreiser flere ganger, og i likhet med Final Tribe, fikk jeg også en følelse av fred etter den siste jeg hadde og følte at jeg kunne fortsette og starte et nytt kapittel. Det var følelser og selvoppfatninger som skulle bevisstgjøres/kastes lys over.
Om det var meg, Kristin? Nei, for Kristin lever kun ett liv, men det jeg så og følte var en del av meg. Jeg fikk forløst noe som jeg ikke trenger å samle på.
Og at tiden er bevissthetstilstand opplever jeg og skriver under på jeg og.
Noen sier at når vi inkarneres, oppstår det en sjeledeling, en del av sjelen blir igjen i sjeleverdenen og en annen del går inn i kroppen. Tja, hvorfor ikke..... har ikke sett det selv, men så henger det sikkert sammen på mange andre uttallige måter også.
Det finnes mange verdener og sikkert mange måter de kan relatere seg til hverandre på, noe som kommer helt an på bevissthetstilstanden. Må bare erfares rett og slett.
Ja, var det meg jeg så på regresjonsreisene? Men er det er det meg jeg ser i speilet hver morgen? Hvem og hvor og når er det?
Anonymous
Så er jo orden på ting noe vi bare skaper selv. Av og til er det bra for i det hele tatt og kunne fungere, men av og til kan det bli for rigid og bare skape unødvendige vrangforestillinger, tårer og konflikter, indre så vel som ytre. Vi har visst et sterkt behov for å vite. Fikk et tips om å gjøre som beveren, være en god arkitekt og samtidig holde alle muligheter åpne

GjenopprettetMedlem
Vil bare si at jeg aldri har hatt regresjonsreiser av regresjonsterapeut.
Jeg har måttet reise fysisk for å finne ut det jeg gjorde. Det er en laaaang historie.
GjenopprettetMedlem
Jeg tror vi har mange liv, også at vi har sjelefamilier som "jobber " med oss for hvert liv.
Jeg har hatt mange regresjoner og jeg husker at min første var ikke spesielt spennende liv , men jeg fikk en indre ro.
For jeg hadde den sterke følelsen at dette livet var ikke det eneste. At det er noe som er mye større .Det var en beroligende følelse.
Det er nok viktig å tenke på at man går til en sertifisert regresjonsterapeut, for det kan komme opp traumer du ikke engang husker ( fra f.eks.barndommen).Man må bearbeide det som kommer opp, ikke bare " se" på det.
Det krever en trent terapeut.
Tilbake til det opprinnelige innlegget;
Vi kan oppleve et slags kollektivt minne, ja. Det er forskjellige steder i verden hvor det har skjedd kamper( i krig ) etc.,hvor det er uforklarlige energier. Det er som om energiene( håpløshet, sorg, sinne osv.), sitter fast på det stedet.
Det er ikke viktig om det er oss, eller ikke. Jeg tror vi opplever de tingene vi skal for vår læring . Om det er mine egne, andres eller guds minner - er ikke så viktig. Det som er viktig er at VI opplever det, ikke blir fortalt det av andre.
Da er effekten av læringen/opplevelsen mye større.

AdsBot [Google]
Det var "noe" som ikke stemte hos meg i fjor vår. Noe jeg ikke fikk tak i. Jeg var hos en sjaman som kunne
se at jeg hadde vært en trollmann som bestemte over andres liv og død i et tidligere liv. Omtrent på samme tid var jeg på et kurs, og den
synske kursholderen
så også dette hos meg. Jeg hadde store problemer med å svelge dette, hadde
jeg denne onde mannen i meg?
Litt senere var jeg på Saivokurs, og vi skulle finne krigerguden i oss selv. Da falt dette på plass i meg. Jeg måtte "intergrere" denne mannen, før jeg fikk kontakt med krigerguden. Jeg trenger kontakt med krigeren for å være et helt menneske, kontakt med både det lyse og det mørke.
Jeg vet ikke om det var et tidligere liv, et paralellt liv, et savn hos meg.. men definitivt noe jeg skulle ha akkurat da.
GjenopprettetMedlem
Jeg trenger kontakt med krigeren for å være et helt menneske, kontakt med både det lyse og det mørke.
Vi trenger alle balanse. Balanse gir fred til å utvikle vårt fulle potensiale og finne vår oppgave...
Innblikk i våre tidligere liv kan hjelpe oss med nettopp dette.
Hilsen kariw
GjenopprettetMedlem
"Malaika":
Det er nok viktig å tenke på at man går til en sertifisert regresjonsterapeut, for det kan komme opp traumer du ikke engang husker (fra f.eks. barndommen). Man må bearbeide det som kommer opp, ikke bare " se" på det. Det krever en trent terapeut.
Hvem i all verden sertifiserer slike? Kan du gi meg navnet på noen som er sertifisert?
Anonymous
antagelig er det de som setefiserer shamaner og healere .
hvem de er er ikke så lett å forstå,
nådegaver som en har er det kun ovenfra , men du får ikke noe setefikat på det dærfra

GjenopprettetMedlem
Hei Passopp,
De kaller seg sertifiserte...

( skjønner hva du mener...hehe )
tror noen har nevnt en link tidligere et sted ;
www.sertn.no - kan du jo prøve, som er hjemmesiden til Norsk Forbund for Regresjonsterapi.
Mange gjør regresjoner , men regresjonsterapeuter er spesiellt trent på å bearbeide det som kommer opp i regresjonen.
Ikke bare sende deg hjem, etter å ha reist tilbake /sett et liv ...eller hva som kommer opp. Da er det mange som sitter igjen med følelser /tanker, og ikke vet helt hvordan man takler dem.
Varm klem :wub:
GjenopprettetMedlem
Regresjon handler vel ikke bare om å gå tilbake til tidligere liv,men tidligere i sitt liv NÅ også?
GjenopprettetMedlem
Ja, det er riktig...
og det KAN komme opp ting som vi kanskje har fortrengt - ikke husker
- og det er vanligvis dype traumer ...

GjenopprettetMedlem
Dette har vel en sammenheng med det sjamaner kaller sjelehenting...
Som jeg gleder meg til å lære mer om!