GjenopprettetMedlem
Hei på du.
De jordingene jeg har fått hørt og prøvd er foreksempel:
Om det er fint vær, legg deg ned på bakken med magen ned mot jorda.Bli der en stund og
Visualiser og føl at du får røtter som strekker seg langt nede i jorda, du skal føle det helt klamret fast til
bakken/jorda.
Du kan også stå på jorda og gjøre det samme, kansje hold i et tre samtidig, føl at du får røtter med det.
Håper det hjelper uansett hva du prøver!
Klem Liz

Anonymous
den beste jordingen jeg noensinne har fått, var gjennom en ledet meditasjon hvor det ble henta kraft i fra både jord og himmel. Dette gav en mer balansert jording.
da var vi først nede og henta opp kraft fra jordens indre, og etterpå tok vi ned. så ble det forent.
Hm var det noe forståelig forklaring da

Anonymous
Sånn jeg ser det er det bare å spørre om å bli jordet intensjon
En enkel visualisering av et anker med tau som festes i halebenet å kastes ut til moder jord å strammes til, er en effektivt jordingsmetode.
fargen rød sokker-laken som beskrevet her fra før.
ikke altid så morro å miste jordingen man kan føle seg helt på bærtur-utenfor seg selv- derfor er det flott om sommeren når vi kan gå barbendt på gresset å suge moder jords kraft en takk til moder jord som hjelper oss når det tar litt av å vi må tilbake til virkligheten for å leve med de som er rundt oss i sammfunnet
det som så er fint Kira vi havner altid på bena igjen, klem bast
Anonymous
ossen går det med jordinga kira så det først nå at ditt innlegg var fra i januar

klem bast
GjenopprettetMedlem
du har sikkert fått svarene du trenger men vil legge til at jeg har lest litt i en bok som kalles " lær å lese din aura." og der står det en enkel jordingsteknikk som består av å gå barbeint i gresset

enkel og grei
Anonymous
Tusen takk for mange gode svar og råd både til meg og andre som har lurt på dette med jording.
Og jotakk, bast, det går bare fint med meg og jordinga.
Det er en stund siden januar og det skjer nye ting med jevne (nåja, ujevne også) mellomrom.
Sånn som man kan se ut fra alle de gode svarene som har kommet i denne tråden,
er det mange måter å jorde seg på. Man får bare prøve seg fram og finne den måten som passer best.
Jeg har funnet mine måter og når jeg foretar reiser, healinger osv, er det forsåvidt nok å visualisere en jording der og da. Men innimellom føler jeg for en litt kraftigere jording og da er skogen og jorda det mest nærliggende for meg. Da får jeg samtidig fyllt på med ekstra energi og en god følelse av å være i ett med naturen.
GjenopprettetMedlem
Jeg har hørt at å vaske gulvet på alle 4 skal jorde skikkelig! Den har hjulpet meg iallefall,også får man det så fint og rent etterpå

Jeg danser også magedans, som jeg synes får igang rotchakra (jordchakraet). Du kjenner dine kvinnelige krefter våkner til liv og løser opp masse spenninger i hofteområdet som også i sin tur kan være med på å lettere å jorde seg. Anbefaler virkelig å magedanse til dere damer, det er helt fantastisk og man kommer i kontakt med sine kvinnelige urkrefter. Får utløst masse energier på den måten.
Lykke til

Anonymous
En kall öl och jordnötter funkar fint efter en svettig långnatt under trumman.
GjenopprettetMedlem
Qigong og spesielt Zhan Zhuang Qigong er en utrolig bra måte og jorde seg på. Har du/dere muligheten for å prøve dette noengang, anbefaler jeg det på det sterkeste. Altfor mange er lite jordet, og har det jeg kaller "scattering energy", dvs. masse energi i hodet som raser i alle retninger, helt uten kontroll. Som oftest puster heller ikke disse personene ordentlig, men bare øverst i lungene.
Og uten ordentlig dyp pust og ordentlig jording, så vil det før eller senere gå "gæli". Jeg anbefaler jording daglig, og spesielt hvis man skal heale, kjøre en trommeseremoni etc. Jeg trener også Kung Fu, og der har vi også en rekke øvelser som minner sterkt om de man finner i Qigong, og de fungerer litt på samme måten, og er glimrende for jording.
Skal man heale andre, MÅ man heale seg selv først, og da er jording og å puste riktig, de to første stegene på veien. :)