Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Når man ber  :eusa_pray:  om et eller annet til den høyeste ånd,så går alle bønner gjennom en slags godkjennelse i de åndelige sfærer. Etter at bønnen har blitt godkjent sendes den videre til intetheten/gud,der oppfyles bønnen og sendes tilbake til avsenderen. Det er bare en teori.  :respect:
Hva tror dere? 
GjenopprettetMedlem
Det høres ut som en god teori.  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Kanskje er det sånn.. For vi mennesker finner jo på å be om så mye "rart". Men så er det nå mye rart en kan be om, og få  :shock:

Det er et ordtak som sier "Man skal være forsiktig med hva man ber om, for plutselig kan man få det." Det er ikke alltid man får det man ber om, men heller får det man egentlig trenger. Andre ganger får man det man ber om, kanskje for å lære at det var ikke det man trengte  :razz:

Om ønskene blir filtrert før de kommer til Den Store Ånd er en interressant tanke. Kanskje er det hjelperene våre som videreformidler våre bønner? Jeg vet ikke, jeg er ikke så flink til å be om ting for meg selv så jeg har ikke noe særlig erfaring... ::)
Anonymous
Jeg ser det sånn at vi alle har tilgang til et mini-Univers som er en del av et større univers - vi sender ut ønsker,tanker og intensjoner om det ene og det andre i vårt Univers som er en del av DET ENE - DET STORE UNIVERS - DEN STORE ÅND - DEN HØYESTE KRAFTEN -GUD eller hva man kaller det for. Vi er medskapere.

Om BØNN skal virke så må man være veldig HELHJERTET i sine ønsker(komme rett fra hjertet som jeg erfarer det) - og da kan man få det man ber om. Jeg har bedt til DEN HØYESTE KRAFTEN om at jobbsituasjonen skulle løse seg for et par år tilbake da jeg var arbeidsledig og nyinflyttet her i Oslo. Og det løste seg rimelig greit. I mitt Univers regnet jeg med at det ville dukke opp jobbmuligheter og jeg ba om det i flere uker. Så BØNN virker, og det man sender ut får man tilbake - så om det er hjelpere,ånder eller hva det er som hjelper til å videresende våre tanker og bønner - det vet jeg ikke helt, men noe er det iallefall.  :P
GjenopprettetMedlem
Med fare for å høres "religiøs" ut, så fikk jeg lyst til å trekke frem Fader Vår. Jesus lærte disiplene å be i denne bønnen, og jeg syns den inneholder mye bra. "Skje din vilje" putter jeg ofte inn i mine bønner. Eller at det høyeste og beste skal skje, eller lignende setninger. For det er ikke sikkert at jeg klarer å formulere meg på best mulig måte. Og den universelle energien vet hva som trengs, tror jeg.

Jeg har også hørt at Fadervår fins i en annen versjon - det Arameiske fadervår, der man ber til fader/moder Gud osv. Er det noen som vet om denne teksten og kan legge den ut? Den er utrolig vakker, men jeg har mista den.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Hvis man tror på reinkarnasjon ,og har bestemt på forhånd om hva som trenges i et bestemt liv, og de utfordringene blitt for vanskelig å takle, kan man be om ekstra støtte.
Noen ganger ber man ut i fra sitt ego og oppfyllelse skjer ,men disse oppfyllelser sendes med en slags lærepenge.Slike avtaler kommer fra satan sier noen ,for vedkommende blir lurt til slutt og lærer ut av det.Solgte sjelen til gamle eirik sier de.  :badgrin:  :biggrin: :biggrin:
Anonymous
nei det er ikke rett
jeg er gammel å heter eirik
men ikke noen har solgt sjælen til meg
:w00t:
:w00t:
:w00t:  :o  :o  :o
GjenopprettetMedlem
"Stridshjelp":

Jeg har også hørt at Fadervår fins i en annen versjon - det Arameiske fadervår, der man ber til fader/moder Gud osv. Er det noen som vet om denne teksten og kan legge den ut? Den er utrolig vakker, men jeg har mista den.

Dette ser ikke ut til å stemme: Her kan du lese og høre originalen The Lord's Prayer in the Language Jesus spoke og med engelsk oversettelse. Ikke noe Mother der! — http://www.v-a.com/bible/prayer.html — fra: http://www.v-a.com/bible/
Men på siden før det:
http://www.v-a.com/bible/ancient_aramai ... files.html sier oversetteren:
Mary's position in the Scriptures needs to be emphasized. For too long Western Christianity has been heavily male-oriented.

Jeg kan ikke garantere autensiteten av de grunntekstene som forfatteren (Vic Alexander) hevder han bygger på, heller ikke kvaliteten på oversettelsene. Han møter bl.a. sterk motbør fra katolsk hold. Og sidene hans inneholder mye aktuelt politisk stoff om USA og Irak, som jeg synes han kunne holdt atskilt fra oversettelsesprosjektet sitt.

Altså ingen garantier på dette! Kan prøve å finne ut mer — hvis noen melder seg interessert.

Undres på om det er gnostikerne som påstås å be til Gud Moder? Har nemlig hørt noe slikt jeg òg, men hvorfra? Og er det pålitelig??