Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Ok, jeg kan innrömme at jeg tar litt i med overskriften når jeg egentli bare tenkte spörre om ritualer som dere rekomenderer til det. Jeg er ikke klar for en utesitting, men min kjäre kjäreste tror jeg er det, så da får jeg kåken for meg selv, eh, så da er det jo masse muligheter. Uansett, vi har snakket löst om fölgende:
Bygge medisinhjul i hagen
Gjöre trommereiser (flere en vanlig!)
Spise god mat
En offerseremoni til våren, men den trenger jeg hjelp til, om noen har noen fine fruktbarhetsseremonier i ermet...
Skrive og synge vårsanger
Utendörssex
Osv.
Noen innspill?
Hjertelig
-Tryggve
GjenopprettetMedlem
Slå flere fluer i en smekk...!
Hva med å kombinere utesitting med utendørssex i midten av medisinhjulet...? Nei uff... det er vår...
nå fleiper jeg bare ....
Tru om e ska gå å lægg mæ no....

Anonymous
"Sjelevenn":
Nei, desverre.....
Er du sikker på det?!
Hei arne h..!
Jeg har sett tråden først etter jeg har lagt inn en ritualbeskrivelse. Men jeg vet ikke om det er noen spesiel for vårjevndøgn... Mvh antje.
Sensis [Crawler]
Det er balanse akkurat nå, mellom natt og dag, lys og mørke, søvn og nytt våkent liv.
Akkurat nå, frihet et kort øyeblikk, før tidens hjul skifter fra en årstid til neste.
Se på alt som frø. Frø i jorda, nye spirer.
Tankene er også frø. Tankene er de sterkeste frø. Gjennom dem kan livet ta ny retning. Bli skapt. Nyskapt.
Ailo
GjenopprettetMedlem
Sjamanfrø sådd i god jord kan spire og ønske nytt liv velkommen, snart vil det blomstre av kjærlighet
Ha en fin dag alle sammen
GjenopprettetMedlem
Jeg husker vi gjorde en meditasjon på saivo, der vi brukte krystaller som representerte våre frø. Vi la dem i en skål sammen med jord, melk og vann. I meditasjonen tok vi disse frøene inn i oss, inn i vår egen jord, der de fikk næring, lys og vann, og vi observerte hvordan frøene spirte og vokste seg store og sterke og strakte seg høyt opp mot lyset.
Ha et fruktbart vårjevndøgn

Anonymous
Kunne du forklare litt nærmere om hvordan dere gjorde denne meditajsonen? Har lyst til å prøve dette jeg. Dere la det i en skål sammen med jord og vann, men hvorfor melk? Har det noe med at man får næring gjennom melk? Eller er jeg heeelt ute på bærtur.

Og hvilken krystaller kan man bruke? Kan jeg foreks bruke rosenkvarts?
GjenopprettetMedlem
Neida, Fønix, du er ikke på jordet, det er du forsåvidt aldri

Et frø trenger næring (melk eller blod), lys, vann, kjærlighet.
Det hele er logisk: Ha jord i en skål eller bolle med vann. Fukt jorda med vann. Så frøene (stein, all slags). Hell på melk (næring).
I et rituale står bollen i sentrum av en sirkel (ditt hellige rom), gjerne med en duk under og et tent lys ved siden av. Har du mere dilldall som du pleier å ha med i seremonier (sånn som meg), legg gjerne dette ut i senter også. Bollen med frøene representerer dine frø i den ytre, ordinære verden.
Gjør en meditasjon eller trommereise der du tar frøene inn i din egen jord, gjerne i hjertet, så dem, vann dem, gi dem næring og kjærlighet, og se hvordan de spirer og vokser.
Etter seremonien kan du ta innholdet i bollen i et klede el.l. og lage en pakke av, som du legger i jord ute i naturen, gjerne på kraftstedet ditt. For å ta den litt videre...plant gjerne noe over dette stedet, som representerer din indre vekst på det ytre plan.
Oppfølging utover i året er gjerne lurt, da kan du luke bort uønskede ting som kan ha kommet til.
(Etter dette forventer jeg at dere skriver inn deres erfaringer med frøene deres, hva slags planter som spirer fram

)
Hilsen en "nydelig nellik"

Anonymous
"Inger Lise":
Neida, Fønix, du er ikke på jordet, det er du forsåvidt aldri 
Jammen det har du helt rett i

Jeg har problemer med å komme meg ned på landjorda.
Skal slutte å tulle.
Jeg må visst gå i gang og lage meg mitt eget hellige rom. Så må jeg finne meg et kraftsted. Jeg er ikke helt sikker på om jeg skal ta den litt videre med å plante noe på dette stedet. Hvis det skal representere min indre vekst på det ytre plan, er det best jeg lar være å plante. Det jeg planter blir det sørgelige pjuskete planter av, sukk.
Tusen takk Inger Lise. Det spørs om det blir tilbakemelding, det kommer ann på hva som spirer fram