Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
En sjaman har kommet til et sted hvor han skal utove en ritule. Sjamanen har klatret opp pa taket med tromma si,bare sjamanen vet hva sjamanen gjor.Sjamanen trommer til varet, ogsa kommer det morke skyer fra klar himmelen.Sjamanen springer ned fra taket , hopper inn i bilen og kjorer av sted sa fort bilen kan kjore,haglen raser etter dem.hagelkuller i form av dyr som hjorter,bjorner,rever,fisken,osv Sjamaner er pa flukt i bilen sin fra en rasende and,hagelen folger dem ,de alle ti mil som er gjenn til sjamans hjemme sted. Pa veien hagelen knuste og raserte de stedene som la dens vei.Sjamanen havnet pa en psykyatrisk sykehus for et ar,men har blitt bedre siden da og praktiserer fortsatt sjamanisme.Til denne sjamanen vile jeg ikke ga.                                        Hendelse fant sted i 1997 i Shagonar,Tuva.    ;)           

Anonymous
Det høres ut som om han la seg inn frivillig? Følte han seg beskyttet i psykiatrien? Følte han at han fikk hjelp?
Eller var det rett og slett en hvilepause for å samle krefter? Eller hva og hur?

Hvor mange sjamaner per innbygger finnes det egentlig i Tuva for tiden, sånn omtrentlig?
Og hvordan var det før?

Takk for det du forteller!
GjenopprettetMedlem
Herlig fortelling.

er mottoet:ikke gå til sjamaner som vet hva de gjør?

Er mottoet: ikke påkall værgudene,når været er godt?

Jeg lurer å lurer.

ER det noe denne sjamanen har spist til middag?
Eller noe han ikke har spist.

Spørsmålene raser gjennom kraniet.
Hva med å oppsøke karen,og få vite hva som gikk galt
tenker nok at han har sine tanker rundt akkurat denne hendelsen.
Kanskje blir han sint,om en nærmer seg emnet,men så får han luftet hodet sitt,
slippe litt lys inn i hukommelsen.
:wub:
GjenopprettetMedlem
Det er omtrent 200 registrerte sjamaner i tuva,de har sertifikater somgir dem tillatelse til a jobbe over hele verden.Noen av dem er mindre sterk enn andre,noen lurte seg inn i a fa sjamansertifikat.
Pa  sjamanseminarer i tuva av og til gar det avstemmning ,de stemmer for hvem som skal vare hovedsjaman i tuva.Adyg-Eeren har bare de beste sjamaner,min sjeff er stemmt ut for den beste sjaman i tuva og han er "litt" stolt av det.I de to andre sjamanorganisajoner som er erke fiender til adyg-eeren,er en del god sjamaner ,men dem misbruk av alkohol har fatale folger for dem selv.
I perioder sa angriper de oss ,med sine trylle kunster krefter.Adyg -eeren skal prove na i ar a samle de alle organisasjoner i et for a sortere ut de som driver med fanskap. Nar de gar los pa hverandre sa gar det pa livet los.de som tapper dor.  :sad2:
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

er mottoet:ikke gå til sjamaner som vet hva de gjør?

Er mottoet: ikke påkall værgudene,når været er godt?

Ja, det lurer jeg også på :o.

Og hvilken belæring han dér må have fået, hvis det er lykkedes ham at finde ud af, hvad der skete (eller ikke skete). Jeg ville også gerne høre ham fortælle, hvis nogen tør nærme sig ham og emnet.

Tak for at du deler historier og viden med zonen, dimi :respect:.
GjenopprettetMedlem
mottoet er: kjenn sin planke som du sitter pa.  ;D