Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg fikk et syn , der jeg plutselig så en samekniv, der håndtaket var vendt mot meg. Det var akkurat som om den kniven ble overrakt meg. Dette synet foregikk på rommet til min yngste sønn, jeg selv satt på stuen. Er det en symbolsk handling, og hva betyr i såfall det?
GjenopprettetMedlem
For meg synes det at du har fått en gave av en eller annen form.Husk at kniven var deres viktigste redskap.Kanskje det betydde at du skulle forme deg på ny? :innocent2:
Anonymous
Jeg ser det sånn: Synet forteller om en oppgave du har i forhold til din sønn.
                        Du skal gi kniven videre til ham. Du skal opplære ham i  bruken av
                        kniven. Det handler om praktiske ferdigheter såvel som indre
                        holdninger i forhold til det å mestre situasjoner. Det handler om
                        mannsrollen. Og du har en viktig oppgave ved å vise ham veien. Det
                        kan også bety at du må slippe han litt, etter å ha hjulpet ham å
                        klare seg selv.

At det er en samekniv tyder på at tradisjoner, myter og forfedre
                        hjelper deg med kunnskapen du trenger å formidle. Derfor vet du
                        hva du skal formidle, selv om du ikke er mann, men kvinne.
Anonymous
Det du sier om tradisjoner, myter og forfedre kan nok stemme. Siden i sommer har jeg kommet i kontakt med den samiske delen i meg,  og har alltid hatt et ønske om å integrere det i meg.
Jeg har fått noe å tenke over, når det gjelder det du sier om min sønn. Han er snart 5 år, men jeg har oppdaget at han er uhyre sensitiv. Jeg må nå finne ut hvordan jeg skal håndtere det som han snakker om, og dette går på ting som han ser.