Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Liv på andre planeter kan være toppen av isfjellet...
Matematisk er det langt mindre enn null chanse for at Jorda er det eneste legemet i Universet som er bebodd av levende vesner.
Levende og intelligente stjerner?
Stjerner går gjennom sine faser av utvikling, og i løpet av noen av dem dannes forutstninger for livsformer i deres nabolag, omtrent sånn som vi kjenner det. Det finnes ikke noe tall for hvor mange stjerner som er i slike stadier akkurat nå, og hvor mange av disse som også har egne solsystemer å sjonglere med...
http://blog.360.yahoo.com/blog-hRCU7g8i ... goygN?p=23
"- In the Year 9595.."
Man skal heller ikke se bort fra at stjerner selv er intelligente vesner, om enn på noe andre frekvenser enn oss.
De er både meget eldre og uendelig større enn menneskeindivider, og har større gravitasjon. En helt annen klasse av eksistens.
Man skal ikke se helt bort ifra at de lever, og at de vet at de lever. Antakelig kan man bli ei stjerne selv om man vil, men det kan muligens ta noen inkarnasjoner å komme dithen.
Og hvorfor skulle ikke ei stjerne ha bevisshet?
Dessuten, alle vet at babyer kan snakke med stjerner.
Det skulle egentlig være bevis nok i evigheter. 
GjenopprettetMedlem
snakker med stjerner, stjerner blinker, noen vinker, det er så mange flere her enn oss, heldigvis, is there anybody out there. selvsagt er der det, og når du dør blir du til stjernestøv, svever som løv i høstens evige vind, i universets uendelige korridorer, gjennom tunneler, over ei lysbro, inn i andromedatåken, fins som en del av det uendelige som en mikroskopisk partikkel, et evig svevstøv kjent som åndsatomgnistet, våre venner stjernemenneskene vet dette, vi vet det så snart vi blir stjernemennesker.

GjenopprettetMedlem
Ja. Det er det jeg føler når jeg ser opp på de, stjernene, at de er levende, intelligente og "til stede". *aha opplevelse*
Anonymous
Selvfølgelig er stjerner levende!
Hver gang det er klarvær ute (om kvelden selvsagt, når det er mørkt ) og jeg ser opp mot stjernene, føler jeg en enorm dragning mot disse lysende punktene på himmelen.
" Jeg kommer snart"!!!
Anonymous
De snakker med å lage " bip-bip-bip " lyder som de sender gjennom verdensrommet...
Pingviner kommuniserer faktisk på lignende frekvenser, bare på en lavere skala.
Anonymous
Gjør ikke spekkhoggerne også det, samt delfiner og andre hvaler? Eller er det en annen frekvens?
Hva er bevissthet egentlig? Finnes det et synonym? Er ikke alle levende former bevisstheter?
GjenopprettetMedlem
Det gjelder vel alt levende?
SEO Crawler
forslag: det Levende virker gjennom alle ting uten unntak, mens tingene i seg sjøl ikke har liv men er lagd av et drømmestoff (som vi opplever som virkelig - ellers hadde vi ikke vært her..)
det hele er nokså vakkert og også merkelig (eller våknet jeg bare for tidlig i morges..

)