Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei Dere.
Er ny her og er usikker på hvor jeg skal poste dette,men jeg prøver her. Har et spørsmål. Er det noe som kalles "den røde runen"?
Elwing
GjenopprettetMedlem
Jeg har ikke hørt om det...men dytter denne litt opp  :biggrin:
Kanskje det finnes runekunnige folk her inne  ;D
GjenopprettetMedlem
Nei, det har jeg ikke. Jeg tror ikke det er runer fra Futharken du leter etter. Det kan være et vers, symbol, en sang... "Rune" har mange betydninger. Jeg tenker på to islandske galdre/runer/staver (kjært barn har mange navn..). Den ene er for å gjøre skade på noen og den andre er av fiskeblod - for fiskelykke.  :wink:
Du får gi oss litt mere kjøtt på bena: noen hint?

Fagerhjul
GjenopprettetMedlem
Hei dere. Utrykket fikk jeg i en drøm. Denne drømmen har brendt seg fast,eller utrykket den røde runen

Tror jeg forteller drømmen jeg. Det skal være maskeradeball. Vi er en gruppe av kvinner som skal møtes. Gleder meg vilt,bare det å treffe andre alternative.
Vi samles og vi skal sminke og pynte oss. Jeg ser at jeg har glemt det meste,men jeg blir lovet hjelp. Men uansett hva mine "venner"bringer meg,kan jeg ikke bruke det. Alle er veldig positive og hjelpsomme,men det er noe som skurrer. Jeg får en følelse at dette er avtalt spill. De vil rett og slett ikke at jeg skal kle meg eller sminke meg vakrere enn de(Må bare si det slik jeg følte det i drømmen,selv om jeg langt fra er vakker).
Ialefall begynner de å bli ferdige,jeg står enda i natura og funderer på hva jeg skal gjøre.
Så befinner vi oss i bussen som skal ta oss til ballet. Jeg oppdager plutselig at jeg har glemt BURKAEN min,og blir ganske så nervøs. Kvinnene rundt meg er vakkert sminket-de lyser hele gjengen,mens jeg sitter der som en grå mus og kan ikke skjule meg med noe. Jeg er meg selv. I bussen på venstre side sitter en person. Hun spør meg: Kanskje jeg har forløst gammelt karma fra tidligere liv,ettersom jeg har kastet burkaen. Jeg blir sint. det er noe av det verste jeg hører. Det er alltid slik,at når noe forandres,skal det på en måte forklares med tidligere liv. Det er som om når man ikke har en forklaring, så tyr man til slike svar.

Det sitter en dame i setet fremfor meg-med ryggen til meg. Hun svarer: "Kanskje det-eller kanskje det har med å gjøre at hun brukte den RØDE RUNEN. " Personen til venstre sier:"Hva sier du". Kvinnen gjentar. "Hun brukte kanskje den røde runen" -hele tre ganger,før mennesket til venstre oppfatter dette.

Det at denne forandringen i meg ,hadde noe med at jeg hadde brukt den røde runen.

I forkant av dette,hendte det i vår(dette er opplevd i virkeligheten)At min datter fant noe som kan være en rune i hagen. Den er laget av eiketre (noe som ikke finnes her nord) og det viser seg,at symbolet på denne runen er Ehwas. Altså hesten til Odin,Sleipner. jeg finner at denne runen er hvit,ikke rød. Denne runen har jeg brukt,og jeg hare erfart å reise med den.
Vennlig Hilsen Sonja
GjenopprettetMedlem
Spennende. Har også fått medlinger om runor/symboler i drömmer. Blev litt nysjerrig på Ehwas og fann da at den kan stå för stor förändring, og det stämmer jo bra med hva du forteller om. Og at den är en sjamansk kraftsymbol för å reise. Men om "Den röde runen" har jag ikke hört noe.. (förutom at runer, tror jag, allmänt sen gammelt kan ha blitt målt med rött - livets farg, rött som blod)
GjenopprettetMedlem
Når jeg leser dette er den første runen jeg tenker på iwar/yr. Den melder ofte overganger. Nei, sannelig var det en vanskelig drøm. :) Ehwar er jo en kjempefin rune å finne da. Jeg forbinder den ikke med verken Odin, eller Sleipner for den del, for meg er denne runens betydning hest med alle de flotte aspektene det innebærer. Hellig dyr - hesten.
Jeg tror at hadde det vært min drøm ville jeg tolket den røde runen som noe annet enn runene i Futharken. Kanskje hadde du gjort noe på forhånd som er vinklet inn. Som nevnt kan rune bety mer enn Futharken. Rune betyr alså også trolldomstegn, hviskende tale og hemmelig kunnskap.. ;)

Fagerhjul
GjenopprettetMedlem
Jeg synes dette var spennende. Ehwaz er hesten, og jeg knytter den heller ikke til bare Sleipner, men til hesten urkraft. I en runebok jeg har står det at hestens energi er sterk og betydningsfull. Energien til hesten kan forhidre deg til å stagnere, til å fjerne hindringer, både i deg selv og utenfor. Ehwaz hjelper oss til gjøre forandringer...he he-- litt kort utdrag bare.  :eusa_dance:

Men har du opplevd at omgivelsene rundt deg utgjør seg for å være noe annet enn de er? At du har vanskelig for å tro at mennesker rundt deg egentlig er lojale og vil deg godt? For det er jo dessverre  ikke  alltid slik, har jeg smertelig erfart, likevel må en stole på sin egen kraft, være sin egen kriger for sine egne verdier, for det er det som teller.  ;)

At du er på tur til maskeradeball i en buss tolker jeg som reise, et symbol for livsreisen din hvor vi alle er passasjerer for hverandre. Det er hjelpsomme mennesker, men du kan ikke ta imot hjelpen de byr deg, for det blir feil. Maskeradeball har en dobbeltbetydning minst, å kle seg ut for hverandre, dekke oss til ( burka), gjøre oss til noen andre, forkledning, forandring, forvandling...I selve livet dekker vi oss inn i roller, kler oss ut for hverandre, som egentlig er unødvendig, men maskeradeball er en herlig metafor for selve livssirkuset... 

Det med burkaen synes jeg er litt komisk, og ikke minst absurd. Klarer ikke helt å tyde den i sammenheng med resten, men at du har behov for å skjule deg? På en måte? Være litt usynlig, men likevel føle deg naken vitner om en splittet indre følelse som kanskje bunner i lav selvfølelse? For det er forskjell på selvtillit og selvfølelse. Selvtilliten søker man i det ytre, og man føler seg naken og sårbar. Søker bekreftelse fra andre for å føle oss bedre...men når du i denne drømmen trosser dette med å ikke finne noe som passer fra det andre gir deg viser du at du er i ferd med å finne din egen vei ( eller at du allerede har gjort det). Derfor er du naken, det er selvet ditt som fikk en liten oppvåkning...ved hjelp av den " røde runen" som jeg absolutt synes du skal fortsette å bruke. At det er "fra tidligere liv- forklaringen" som irriterer deg viser igjen til at du mer og mer stoler på deg selv og dine egne erfarigner med det åndelige. Du lytter med det indre øret, og må vende til dine egne visjoner, ikke lengre søke svarene utenfor deg selv. Likevel må damen gjenta at du har brukt den røde runen tre ganger, hun var nok en av hjelperene dine, som tålmodig forteller deg ting du vet, helt til du lytter... og det gjør du allerede i drømmer og i bilder...

Dette var bare et innspill på en tolkning, forkast den gjerne, i lys og kjærlighet fra månestråle :wub:

Kast deg på Hestmannen ;)

Man kan ikke lære et menneske noe, bare hjelpe det til å oppdage Det i seg selv...( Konfucius)
GjenopprettetMedlem
:wub: :respect: