Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hadde en merkelig drøm...
Husker ikke alle detaljer, men var i et slags rom, hvor det var et par katter som forvandlet seg til noen
flate bølgende fargerike, flyndre eller rokkelignende vesner som klenget seg på meg.
Så kom det inn et annet merkverdig vesen; Kroppen var som en kjempesvane, men der svanehalsen stikker opp,
ble forvandlet til en mannsoverkropp; med armer og hode! Jeg husker jeg tenkte at dette var da en undelig fyr,
en grotesk blanding...Ikke særlig delikat eller vakkert syn. En annen person holdt opp de hvite flotte vingene hans, og spredde de ut, for å vise meg at han faktisk klarte å fly...
Får ikke dette vesenet helt ut av hodet.... Noen som kjenner trangen til å tyde...?
GjenopprettetMedlem
La innlegget på feil sted...Denne skulle visst ha ligget under Drømmer/ Drømmetydning......
Anonymous
Kanskje er det ikke feil sted, for jeg kom å tenke på myter/eventyr om svaner som er mennesker forvandlet til dyr.
Kjenner du eventyret der syv brødre blir forvandlet til svaner - søsteren får vite at hun kan redde dem hvis hun strikker syv skjorter som hun må kaste over dem innen fullmåne (eller slikt). Garnet holder kun til seks skjorter og et skjorte med en arm. Hun klarer med nød og neppe å bryte trolldommen. men den yngste broren lever videre med en svanevinge.
Så er det myter der en mann er i besittelse av sin mannekropp om natten, men flyr avgårde som svane ved morgengry.
Eller den versjonen at en ektemake får beholde sin menneskelige kropp sålenge ikke kona spør etter navnet hans eller er på en eller annen måte indiskret. Da blir han til svane og må fly avgårde. Hun tilbringer syv år av sitt liv med å finne ut hvordan hun kan redde ham...
Hvordan du beskriver svanevesenet, fremkaller også bilder av en centaur i meg.
Trangen til å tyde? Da vil jeg fordøye litt først...
GjenopprettetMedlem
Så er det myter der en mann er i besittelse av sin mannekropp om natten, men flyr avgårde som svane ved morgengry.
Vel... Dette var nok rett før morgengry... Kanskje jeg forstyrret ham i sin forvandling...( Ellers var jeg alene i sengen, så det er sagt....) Fleip til side....
Ja... det minner mye om en centaur....
bare at hestekroppen var byttet om til en svane.
AdsBot [Google]
Det er to transformasjoner i drømmen din. Katter som forvandles til flyndrer/rokker, og svanen blir forvandlet til et grotesk syn av en svanemann.
Jeg assosierer katter og svaner med nydelige vesener, myke og vakre. Disse blir så forvandlet til mindre nydelige vesener.
Om du har de samme assosiasjonene som meg, kan kanskje drømmen fortelle deg at en transformasjon er på gang.
Men du må tåle å gå via det stygge for å lære å fly.
GjenopprettetMedlem
Må berre tilføye at i sitt rette element er flyndrer og særleg rokker vakre,veltilpassa,lynraske og ikkje minst elegante til tusen.
Og dyktige kamuflørar..
Bing [Bot]
Umiddelbart tenker jeg her kommer skyggen og at en transformasjon er på vei, en slags indre mann eller maskulinitet.
I greske myter finnes historien om den gangen Zevs ville forføre Leda; Leda ville ikke vite av Zevs og avviste ham. Da skapte Zevs seg om til en svane og fikk/tvang sin vilje igjennom..