Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Ungdomskilden av Peter Kelder  är en interessant bok!
ISBN 82-04-09976-2

Lamaenes fem enkle øvelser gir deg på mystisk vis styrke, livskraft og hemmeligheten til Ungdomskilden.

Boka inneholder masse praktisk informasjon og en mengde visdom som du kan bruke til å starte prosessen vi kaller foryngelse. Og den kan hjelpe deg til et sunnere og mer givende liv.

I denne fascinerende boken avslører Peter Kelder hemmeligheten som så lenge var gjemt i gamle munkeklostere i Tibet. Bokens hovedperson, oberst Bradford, fant veien til klosteret og lamaene som alle var usedvanlig energiske, sunne og friske til tross for sin høye alder. Hemmeligheten viste seg å ligge i fem enkle øvelser som lamaene kaller riter. Øvelsene stimulerer energisystemene usedvanlig effektivt, og resultatene lar ikke vente på seg.

Alle som utfører øvelsene hver dag, blir overrasket over at helse, velvære, ungdom og livskraft vender tilbake - som om kroppen forynger seg for hver dag.

Mange mennesker har opplevd oppsiktsvekkende resultater etter daglige øvelser. Forfatteren av Menn er fra Mars, Kvinner er fra Venus, John Gray, er gledelig overrasket. Også vår egen Margit Sandemos begeistring er stor, og hun har skrevet etterord til denne utgaven. Legen Bernie S. Siegel (forfatter av Kjærlighet, medisin og mirakler) skriver om sine erfaringer og anbefaler øvelsene i sitt forord.

Peter Kelder har alltid hevdet at oberst Bradford - pseudonymet på bokens hovedperson - er en virkelig person. De to møttes tilfeldig i California i 1930. Oberst Bradford fortalte om sin reise til Tibet, og Kelder ble så fascinert over historien at han skrev den ned. Han ønsker ingen offentlighet rundt seg selv, siden han synes selve historien er viktigst.

http://www.damm.no/fakta_voksne/filosof ... domskilden
AdsBot [Google]
Du finner ritene med forklaringer også her:
http://www.johnnybrenna.net/tibetanske_ ... _forkl.htm
GjenopprettetMedlem
Vil åtvare mot å overdrive enkelte av øvelsane i overmot i starten. Snurre rundt td.
Ikkje gjer dette før eit vorspiel. :icon_redface:
Anonymous
Dette var interessant. takk for tips lie.
Anonymous
Och i tråden "De 5 tibetanske riter" under Healing, står det mer om hur man utför riterna.
GjenopprettetMedlem
Takk ,takk for informasjon

:eusa_dance:
Anonymous
"Liljee":

Du finner ritene med forklaringer også her:
http://www.johnnybrenna.net/tibetanske_ ... _forkl.htm

Puh. jeg printet ut og gikk straks i gang. Da jeg kom til øvelse 4, forsvant kondisen over alle hauger  :icon_redface:
hm så her kan det ta tid, før jeg merker den ungdommelige livskraften kommer til syne  :icon_rolleyes:
FAST Enterprise [Crawler]
Jeg trur jeg har boken om de 5 Tibetanske riter (Hadde ihvertfall)
Må bare si at jeg ikke har prøvd noen av de øvelsene,
ville kanskje dette av lasset etter noen snurringer.
Men det virker jo spennende det der.
Kanskje verdt å prøve, kan jo snurre veeeeeldiiiiig, laaaaangsoooomt, til å begynne med ihvertfall.
Kristine :wub: :innocent2:
AdsBot [Google]
"Fønix":

Puh. jeg printet ut og gikk straks i gang. Da jeg kom til øvelse 4, forsvant kondisen over alle hauger  :icon_redface:
hm så her kan det ta tid, før jeg merker den ungdommelige livskraften kommer til syne  :icon_rolleyes:

Obs obs! Det er viktig å starte forsiktig. Boken anbefaler tre av hver rite i starten,
og øke på med to i gangen etter hvert som ritene går enklere.
Dette skal ikke være en treningsøkt, men øvelser for å åpne chakraene.
Når ritene er innarbeidet og går lett, anbefales det maksimum 21 av hver rite.

Jeg bruker ritene om morgenen, hittil har jeg merket at pusten er dypere og kroppen er litt mer samarbeidsvillig.
Har forøverig ikke så stor tro på at utseende blir så mye yngre  ::) men det er bra for kropp og sjel.
SEO Crawler
Ungdomskilden - er fantastiske greier. Jeg har fått lagt den i rør, ligger nå i badekaret med laptopen i fanget
  (ny, vanntett utgave)

Gud hjelpe, kroppshårene er blitt borte...obs, skalletheten og..

tlur JeG hare KLemt og skiVe nOSk

glubb glubb, bobb bobb

gurr gurr glule,sikle , prompbæsj, nøff, vræææææææææææÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLLLLLLLLLL
Anonymous
"torstein":

glubb glubb, bobb bobb

gurr gurr glule,sikle , prompbæsj, nøff, vræææææææææææÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLLLLLLLLLL

Her kan det se ut som om nån overdriver væææældig med ritene  ::)

Ja, jeg forstår Liljee at man bør starte forsiktig  :innocent2: takk for det, da skal jeg holde på med tre riter til å begynne med. Jeg synes også at pusten er blitt litt lettere.
Anonymous
"torstein":

Gud hjelpe, kroppshårene er blitt borte...obs, skalletheten og..
tlur JeG hare KLemt og skiVe nOSk

glubb glubb, bobb bobb

:badgrin:

Det fugerer altså!  :w00t:  Waowwaowao
Här får du en dikt som du sikkert liker:
Ellemelle dise
Du har fise
Kaviar i rompa
du har prompa

Jag MÅ begynne igen med övelsene...  :eusa_dance: