Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Litt av hvert  :respect:

---------------------------------------

Dette er hentet fra reelle brev som er sendt fra leieboere til respektive husverter verden over.

Toalettet er tett og vi kan ikke få badet barna.

Det kommer en merkelig lukt fra mannen i naboleiligheten.

Jeg skriver på vegne av oppvaskkummen min som er i ferd med å løsne fra veggen.

Jeg vil gjerne ha Deres tillatelse til å fjerne skuffene på kjøkkenet.

Dolåkket har brukket i to og er nå i tre deler.

Vil De vennligst få noen til å reparere sprekken i fortauet utenfor leiligheten. Min kone holdt på å snuble der i går og hun er nå gravid.

Kjøkkengolvet vårt er stadig vekk fuktig. Vi har to barn og kunne tenke oss et tredje. Kunne De være så snill å sende over noen som kan gjøre noe med det?

Kan De sende over en rørlegger som kan se på vannet mitt? Det har en merkelig farge og egner seg ikke til å drikke.

Kan De gi beskjed til vaktmesteren at han kommer og fikser krana over badekaret? Min kone satte den ene tåa fast i krana og det er meget ukomfortabelt for oss kan De tro.

--------------------------------------Litt mer å le av

En gammel mann bor alene på en gård. Han skriver til sin eneste sønn, Petter, som sitter i fengsel:
” Kjære Petter! Jeg har det ikke så bra for tiden. Det ser ut til at jeg ikke vil dyrke mine egne poteter i år. Jeg begynner å bli for gammel til å spa og vende den lille potetåkeren i hagen. Skulle ønske du var her, for jeg vet du ville ha ordnet det for meg. ”

En drøy uke senere får bonden følgende brev i postkassen:
” Kjære pappa! Du må ikke grave i hagen, for det var der jeg gravde ned likene. "

Neste morgen blir gården overfylt av folk fra Kripos og lensmannskontoret. De graver opp hele hagen, men finner ikke en døyt! De ber bonden om unnskyldning og drar sin vei.

Ikke lenge etter mottar bonden et nytt brev fra sin sønn:
” Kjære pappa! Nå kan du bare sette poteter. Det var det beste jeg kunne få til her jeg sitter. "

----------------------------Litt mer å le av  :razz:

Modig sjel

En mann kommer inn på en bar med en alligator i bånd. Mannen bestiller en øl og setter alligatoren opp på bardisken. Så snur han seg mot gjestene og sier:
- Jeg skal inngå et veddemål med dere. Jeg har tenkt å åpne kjeften på alligatoren og la den åpne kjeften over kjønnsorganet mitt. Alligatoren kommer til å holde kjeften lukket i et minutt. Så åpner jeg kjeften på dyret igjen, og dere vil se at jeg er like hel. Hvis dette går bra skal hver og en av dere spandere en drink på meg, og hvis det ikke går bra, ja da får jeg bla opp lommeboka. Er dere med på det?
Alle tilstedeværende nikket ivrig på hodet.
Mannen tok av seg buksene og plasserte den inni alligatorens åpne kjeft. Alligatoren bet sammen, og slik ble de stående i et minutt. Så tok mannen en ølflaske og rappet til alligatoren på hodet, slik at den åpnet kjeften. Mannen var like hel, og publikum klappet.
Etter en stund, da mannen hadde tyllet i seg flere gratis drinker, kom han med et nytt tilbud:
- Jeg betaler 1000 kroner til den som kan tenke seg å forsøke dette trikset selv!
En skrekkslagen mumling gikk gjennom lokalet, ingen meldte seg - bortsett fra en hånd som ble rakt i været helt bak i lokalet.
- Jeg er villig til å forsøke, sa en kvinne sjenert, - hvis du lover å ikke slå meg hardt i hodet med ølflasken!

----------------------------------- enda litt mer å le av  :eusa_clap: :eusa_dance:

Regler for soveromsgolf

Hver spiller skal ta med eget utstyr, vanligvis en kølle og to baller.

Spill på banen må godkjennes av banens eier.

I motsetning til utendørsgolf, skal man forsøke å få kølla i hullet og ballene utenfor.

For å få et så effektivt spill som mulig, bør kølla ha et stivt skaft. Eieren av banen forbeholder seg retten til å sjekke skaftets beskaffenhet innen spillet begynner.

Eieren av banen har rett til å begrense køllas lengde for å unngå skader på hullet.

Poenget med spillet er å støte så mange ganger som mulig, til eieren av banen er fornøyd og spillet er fullbyrdet. Mislykkes man i dette, kan man nektes adgang til å spille på banen igjen.

Det anses som dårlig oppførsel å spille på hullet med en gang man er kommet på banen. De mer rutinerte spillerne tar seg tid til å beundre banen, med spesiell oppmerksomhet på landskapsformasjonene.

Spilleren advares mot å nevne navn på andre baner de har spilt på eller som de regelmessig spiller på, for eieren av den aktuelle banen. Sinte baneeiere har i denne anledningen skadet spillerens utstyr.

Spilleren anbefales å ha ordentlig regntøy for hånden, for sikkerhets skyld.

Spillere bør forsikre seg om at deres match er ordentlig, bestilt, spesielt når en bane skal spilles for første gang. Tidligere spillere har blitt irritert når de oppdaget en annen spiller på den banen de betraktet som sin egen.

Spillere bør ikke ta for gitt at banen alltid er tilgjengelig for spill. Visse spillere føler seg brydd når de oppdager at banen for øyeblikket er under reparasjon. Spillere rådes til å være ekstra
taktfulle i denne situasjonen. Mer avanserte spillere finner alternative spillemåter når dette skjer.

Spilleren rådes til å be om tillatelse fra baneeieren før han forsøker seg på det niende hullet.

Langsomt spill oppmuntres, men spilleren bør være forberedt på å fortsette i en raskere takt, i hvert fall om baneeieren ønsker dette.

Det oppfattes som en enestående prestasjon å spille på samme hull flere ganger under en match.

------------------------- og litt til  :w00t: :exclaim:

Feilsending

Har du tenkt på datateknologien og hvordan den kan bli misbrukt, noen ganger uten intensjon, med alvorlige konsekvenser?

Tenk deg saken med mannen fra Illinois som reiste fra kulde og snø på ferie til varme og solfylte Florida. Hans kone var på forretningsreise og skulle møte ham der neste dag. Når han ankom hotellet bestemte han seg for å sende sin kone en liten e-mail.

Han kunne ikke finne papirlappen hvor han hadde notert ned hennes e-mail adresse, så han prøvde å rekonstruere den fra minnet. Dessverre glemte han en bokstav, hvilket resulterte i at e-mailen i stedet ble sendt til en gammel prestekone, hvilken husbond hadde avgått med døden dagen før.

Da den sørgende enken sjekket sin e-mail, så hun forferdet bort på monitoren, satte i et forferdelig hyl og besvimte slik at hun falt på gulvet. Familien hørte det forferdelige hylet og løp inn på rommet, hvor de så følgende melding på dataskjermen:

Min Elskede Kone,
Jeg har akkurat sjekket inn.
Alt er klart for din ankomst i morgen.

Din Kjære Mann
PS. Det er sannelig varmt her nede.

Lys & Latter
Tina ;D