Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Folkeskikk sørafor: "Goddag, goddag. Så hyggelig at dere inviterte meg, men det var da alldeles ikke nødvendig...å tusen takk, jeg tar gjerne en kopp kaffe, men ikke ha noe bryderi for min skyld...huff for et forferdelig vær det har vært i det siste...
Folkeskikk nordafor: "Steike i hælveta førr et ver. Har dåkker kaffe? Ja,goddag forresten...!
GjenopprettetMedlem
Ja.. dette er sant, vi må ha invitasjon for å besøke folk her sørpå...
Lite inpulsivitet her nede ja...

Anonymous

Det er så riktig det! Jeg er oppvokst i sør og bestemora mi kommer fra nord. I tillegg blir Hedmark kanskje også den største kontrasten.
"Ta denna fæmtiøringen nå! Nei, nei, det er da fær mie! Behøld danna fæmtiøringen nå! Nei, nei. Nei, nei." Det tar sin tid...
GjenopprettetMedlem
Bannskapen her i nord er en del av språket og ikke ondsinnet.Vi tar ikke oss selv så høytidelig,og er et åpent folk.Velkommen nordover til alle dere der sør,kom og opplev et åpent og frimodig folk

AdsBot [Google]
Hmm, ja et eller annet klokt hode har sagt om sørlendingen: Hvis du får en sørlending til venn, har du en venn for livet. Og hvis du får en sørlending til fiende, vil du ikke merke det en gang.
Anonymous
Ka me oss trønderan da????

AdsBot [Google]
Du utfordrer skjebnen her Englemor, men etter å ha bodd 10 år av mitt liv i Trondheim, tør jeg ikke å legge meg ut med dere

Anonymous
Klokt av dæ ja Liljee
*fliiiiiiiiiiiiiiiiiiiire her*

GjenopprettetMedlem
No ha æ bare bodd i Trondheim bare fem år - så.....
En mandags morgen kom en kollega av meg bort og fortalte; Denne helgen hadd æ nesten mæ fett ja.... Æ; Å? kollegaen; Ja æ sto på omkjøringsvei'n i ein time med ståpipen ute, men det kom ingen forbi.

Anonymous
det var som å høre "gubben" sjøl, dæven den va go... har bodd i Finnmark over 20 år og der sparer de ikke på kruttet, der kalles spade for en spade... og jeg som kom fra sør Finland fra en stor by, hehe, men jeg lærte etter hvert, og jeg hadde fine år der oppe...savner det åpne væremåten...

GjenopprettetMedlem
Alt dette jør mæ stolt over å væer nordnosk.