BURSDAGSPRESANGEN
Nå er det sannelig på tide med en ansiktsløftning, tenkte den snart 47-årige mannen.
Det skulle han gi seg selv i bursdagspresang. 40 000 kroner fattigere, men med et ansikt som så mye yngre ut, var han veldig fornøyd.
På vei hjem fra kirurgen kjøpte han en avis og benyttet anledningen til å spørre kvinnen bak disken, hvor gammel hun trodde han var.
- Tja, rundt 35, skulle jeg tro.
Han svarte glatt at han faktisk var 47.
Han var litt sulten og gikk inn på Mc Donalds. Da han kom til kassen, fikk han lyst til å fortsette å sjekke om han så mye yngre ut enn han var. Han spurte jenta i kassen:
- Hvor gammel tror du jeg er?
Hun trodde han var 29. Han smilte til henne og sa:
- Jeg fyller faktisk 47 i dag!
Litt senere stod han på bussholdeplassen og ventet på bussen hjem. Ved siden av ham stod det en gammel dame, og han stilte det sammen spørsmålet til henne. Hun svarte:
- Jeg er 88 år gammel og har veldig dårlig syn, men da jeg var ung, hadde jeg en sikker metode for å bestemme alderen på en mann. Jeg pleide å stikke hånden ned i buksen og kjenne etter. Og da gjettet jeg alltid rett. Så hvis jeg kan få gjøre det nå, skal jeg si hvor gammel jeg tror du er.
Mannen tenkte seg om en stund, og siden det ikke var noen i nærheten, så fikk han vel gi henne lov til å gjøre det. Da hun hadde klemt lenge og vel på alle bauger og kanter, lo hun litt og sa fornøyd.....
- Du er 47 år!
Mannen ble fryktelig skuffet og spurte:
- Hvordan visste du det?
Damen lo enda høyere og svarte:
- Jeg stod bak deg i køen på Mc Donalds.....