////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
To kvinner kom ravende hjem fra fest. De måtte gjøre sitt fornødende, og gikk bak noen støtter på kirkegården. De hadde ikke noe å tørke seg med, den ene brukte trusa og hev den. Den andre brukte sløyfa på en krans. Da mennene deres møttes, sa den ene "Vi må følge mere med konene våre. Mi kom hjem uten truse." Da sa den andre: Da er jeg mer bekymret for min, for i rumpesprekken hennes stakk det ut et kort hvor det sto: Vi glemmer deg aldri, hilsen gutta på brannstasjonen.
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Få hesten til å le
To menn kom gående på en landevei og passerte en eng med en hest som gikk og beitet.
Jeg vedder 100 kroner på at jeg kan få hesten til både å le og gråte sa den ene.
Nei det tror jeg ikke noe på sa den andre og veddet imot.
Mannen gikk bort til hesten og hvisket noe i øret på den og hesten knegget og lo så det var en lyst.
Det gjenstår å få den til å gråte før du for pengene.
Mannen gikk bort til hesten og et øyeblikk etter trillet tårene på hesten.
Greit du vinner, men åssen klarte du det.
Jo, sa den første, Jeg hvisket i øret til den at jeg hadde større pikk en han og da lo han godt.
Men hvordan fikk du den til å gråte.
Jo, jeg tok den ut og viste han den.