Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har sendt eposter og pm-er til både Ailo og keh om dette....

Flere jeg har vært i kontakt med har prøvd å registrere seg på sonen uten hell. De registrerer seg, men får ingen registrerings-epost.

Så er det de som ikke får logget inn, som har vært skrevet om inne på sonen også.

Jeg har ved flere anledninger (senest i dag) prøvd å registrere meg m annet brukernavn (bruker selvfølgelig en annen mailadresse enn den jeg allerede har) for å teste om det går...men nei  :sad2:
knunett
Registrer dere ved å trykke på linken "Registrer deg" på linjen "Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg." helt øverst i forumet.  Ved å trykke på denne lenken kommer du inn på et skjema - ikke på forumet - men inne på sjamansonen. Ikke bruk "Registrer" i menyen under og heller ikke i "Registrer deg" i boksen på framsiden. (Jeg skal oppdatere eller fjerne disse lenkene som ikke virker)

Det er et problem med hvordan sjamansonen og forumet bruker en og samme medlemsregistrering. Dessverre så har de som har laget dette programmet som gjør at sjamansonen og forumet kan dele brukere sluttet å viderutvikle programmet og gir heller ikke support. Jeg forbereder skifte til et annet forum, men dette er svært tidkrevende og vil ta tid.
GjenopprettetMedlem
Sorry...det funka like dårlig. Jeg får hele tiden beskjed om at enten brukernavnet eller passordet jeg velger allerede er i bruk...
enda jeg har valgt et brukernavn som IKKE er i bruk (sjekket m medlemslista) og bruker et passord som er sju mil langt og ikke til å lese...langt mindre huske...

Får vel bare avvente det nye forumet. Men synes det er trist med tanke på de som ikke klarer å registrere seg.
knunett
Hm... Jeg lurer på om systemet ikke liker to kontoer fra samme maskin. Finner bare ikke ut om det er tilfelle...

Hvis du får at e-posten er i bruk så er det mulig at den er der uten at du finner den i medlemslista. Kan du ha registrert deg flere ganger tidligere?
Sensis [Crawler]
Hei.

Kan du ta ut de tekstene som står under Tre bjørner på tur...det var turer vi hadde siste år, og jeg vet ikke hvordan det gjøres.

Og hvordan får man alle artikkelene fra forsida inn i artikkelarkivet. Det er en tid siden den oversikten ble ajourført.

Jeg får stadig mail fra folk som ikke klarer å registrere seg. Nå prøvde jeg å registrere meg med nytt brukernavn, men ikke noe skjedde. Jeg ble ikke registrert i medlemsregistret.

Er den fungsjonen også nede nå?

????

mvh ailo
knunett
Gjorde du som forklart over? Jeg fikk det nemlig til. Men vet det er problemer. Prøver å forklare det i innleggene over.
knunett
Hm... Jeg forsøkte en manuell registrering i joomla for deretter å eksportere brukeren til forumet. Det fungerer ikke fordi siste versjon av joomla har fått ett nytt passordsystem som forumet ikke er tilpasset. Det vil aldri bli det heller. 

Begynner å bli rimelig lei av dette forum-systemet nå  ;D

Jeg må prioritere å få oss over på ett nytt og mer stabilt system i løpet av helga... Det vil i så fall garantert ikke bli vanskeligere å bruke (Helst enklere regner jeg med...)

Jeg vil helst ha ett system som er integrert med joomla, og som heter Fireboard. Problemet er overføring av innhold til det nye forumet. Det største problemet er likevel at folk ikke klarer å registrere seg lengre. Dette må jo bare gå som smurt.

Knut-E
GjenopprettetMedlem
Jeg har gjort nøyaktig som du forklarte.

Epost-adressa jeg bruker for å prøve å registrere meg, har jeg ikke brukt tidligere. Jeg har kun en brukerkonto fra før, denne.

Beskjeden jeg får er at enten brukernavn eller passord er i bruk fra før...jeg har som sagt sjekket at ikke brukernavnet står i medlemslista, og har også forsøkt med flere (helt latterlige  :exclaim: ) alternativer, uten hell.
knunett
Har funnet en løsning. Jeg har aktivisert forumets brukerregistrering, og det fungerer. Så nå vil det fungere å registrere seg på logg inn boks-lenken på framsiden av sjamansonen. Kan dere teste dette? Jeg har i alle fall registrert meg med ny konto og logget meg inn.

Dere kan også trykke på "registrering" i menyen på forumet tror jeg. Skjemaet som kommer opp må være inne på forum-siden.

Ajaj... Det var en lettelse  :icon_biggrin:

Knut-E
GjenopprettetMedlem
Nå har jeg fått det til!!  :w00t:

På den øverste linja når man skal registrere seg, står det "navn"....der har jeg hele tiden skrevet mitt navn...men så kom jeg på å skrive brukernavnet både der og på linja der det står "brukernavn"... Da var det plutselig nix mer problem.

Men det skal da vel egentlig være mitt eget navn som skal stå på den øverste?
Da jeg registrerte meg første gang brukte jeg jo ikke samme navn....for da hadde jeg fremdeles Mong som etternavn, så det kan da ikke være derfor jeg fikk melding om at samme navn var brukt før?
knunett
Det er nok fordi jeg har gjort om på registreringen =)

Kan du spre det glade budskapet? Vi må nok slette de brukerne som har problemer og som har forsøkt å registrere seg den siste tiden.

Følg oppskriften i posten min over (utbroder litt kanskje)

;D
GjenopprettetMedlem
Nå får jeg ikke registrert noen ny konto. Får beskjed om at jeg ikke kan ha flere kontoer fra samme pc...
Det er også samme kode som dukker opp, uansett hvorfra jeg prøver å registrere meg. Samme kode som kom opp da jeg fikk registrert en konto tidligere i kveld.
knunett
Skal se om jeg får sjekket det. Jeg tror den eneste begrensningen er at du må ha en unik e-post-adr. og BRUKERNAVN per konto. Du kan prøve å slette cookies-ene i nettleseren din. Disse inneholder info fra forumet.

Uansett så er vi et langt stykke videre. Ailo og jeg har laget hver vår ekstra konto. For de fleste er det aktuelt med bare en konto. Uansett har vi fått til minst to på samme maskin. Du må forresten skrive mer nøyaktig hva du gjør og hvilke meldinger som dukker opp. Jeg forstår ikke hva som skjer med den informasjonen du gav meg.

Knut-E
GjenopprettetMedlem
Ok, skal prøve å være mer presis  :)

Jeg har nå to medlemskontoer, min gamle og en jeg opprettet i dag.
Når jeg så prøver å opprette en tredje konto, med en tredje epost-adresse, går det ikke så bra. Da får jeg beskjed om at jeg ikke kan ha to kontoer på samme pc.

Dessuten, når man registrerer seg, kommer det opp en bokstavkode som man skal skrive slik man ser den, akkurat som når man skal skrive kommentar til artikler.

Da jeg prøvde å opprette en tredje konto, dukket samme kode opp som jeg hadde brukt da jeg opprettet konto nr to. Jeg forsøkte flere ganger å opprette en tredje konto, men det samme skjedde hver gang.

Kanskje er det sånn at man bare kan ha to kontoer fra samme pc, og det er det denne beskjeden jeg får opp prøver å si meg.

:biggrin:
knunett
Jeg vet ikke helt hva som skjer, men hvis folk flest som vil inn på sonen klarer å registrere seg to ganger så burde det gå bra =)

Koden som skal skrives inn er bare en sikkerhetskode på samme måte som med kommentarene for å hindre automatisk spam... Denne koden har ingen funksjon utover å sjekke at det virkelig er en person som skriver inn registreringen manuelt.

Knut-E