Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
psbot [Picsearch]
fant denne artikkelen i dagbladet.... får litt frysninger på ryggen av å lese dette.
hvordan skal man vekke folk, så de forstår alvoret i det?
hvor begynner vi selv, med å begrense skadevirkningene?

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/12/07/451586.html
Anonymous
Det trenger ikke bare ha med vår forurensing å gjøre. At isen har smeltet mer og mer har jo skjedd i åresvis siden jeg har fulgt med den globale oppvarmingen - siden El Nino herjet. Er vi også inne i en avsluttende syklus her på Jorden?Ja, det er jeg overbevist om. Jeg stoler også på urbefolkningsgrupper som sier at vi er inne i en avsluttende syklus. Moder Jord skal riste på seg litt her og der. Det er uungåelig. Så en skal ikke bare se blindt på at det bare har med vår CO2 utslipp å gjøre  :wink:
Jeg fokuserer på å være med på "forandringene" - være bevisste på dem og gjøre det jeg kan for å opplyse andre om det jeg føler og mener om det som skjer ang global oppvarming og klimaforandringene nå på Jorden. Jeg aksepterer at vi er inne i en avsluttende syklus og det blir spennende å observere videre - men viktig å være bevisst på dette - gi Moder Jord healing og sånt.
psbot [Picsearch]
tjaaa...David... æ føle nu at det du sier om forandringer og avsluttende syklus osv. blir en "hvilepute" på en måte.
æ tror vi trenger å bevisstgjøre folk, og ikke minst gjøre noe sjøl.
å "bare" gi moder jord healing, blir som å slå til blods, og be om unnskyldning etterpå.... finnes ikke noe healende i det.
Anonymous
"ædni":

tjaaa...David... æ føle nu at det du sier om forandringer og avsluttende syklus osv. blir en "hvilepute" på en måte.
æ tror vi trenger å bevisstgjøre folk, og ikke minst gjøre noe sjøl.
å "bare" gi moder jord healing, blir som å slå til blods, og be om unnskyldning etterpå.... finnes ikke noe healende i det.

Mulig at det kan være en hvilepute, men jeg er sikker på at det som skjer nå også er uungåelig. Ikke bare menneskeskapt. Det er mange typer forurensninger i vår verden - så det skal vi helt klart bevisstgjøre folk på. Men at det alene er skylden for global oppvarming mener jeg er galt. Men det betyr ikke at vi ikke skal være med å bevisstgjøre folk for å ta vare på planeten vår. Tror du virkelig at urbefolkningsgrupper verden over tar så grundig feil ang at de nevner avsluttende sykluser i sine "profetier",visjoner og informasjon fra åndeverdenen? Jeg tror de er inne på noe så det er en slags blanding der. Det er veldig mye som ikke er bra her i Vesten f.eks ang alt mulig ang utdannelsessystemer og andre systemer. Og vitenskapen ødelegger sitt. Måten vi behandler naturen på og legger generelt opp til ang våre liv og fokusOsv osv.

Jeg snakker om healing til Moder Jord der hun trenger det. Og det er jo mange steder. Men det som skjer med klimaet er noe urbefolkningsgrupper og sjamaner har hatt kjennskap til i århundrer da. De følger visse sykluser og sånt. Og "vet" at vi er inne i en avsluttende syklus. Og vi er også inni en Vannmannens tidsalder. Mye som skjer ang forandringer med mennesker,naturen og dyr. Økt bevissthet ang det spirituelle ser vi også. Dette "vet" også urbefolkningsgrupper og sjamaner verden over. Hvorfor det?De er jo ikke akkurat dårlige lyttere da  :respect:

Så summasumarum en skal ikke se svart-hvitt ang hva klimaendringer skyldes. Det er flere faktorer som spiller inn og vi vil sikkert bli mer og mer bevisst rundt hva det kan være.

Hvem skal vi stole på ang hva som skjer med vår planet? Vestlig vitenskap eller urbefolkningsgrupper og sjamaner over hele verdenen? Jeg foretrekker det siste. Og det er i samsvar med det jeg står for: Avsluttende syklus er uungåelig. Men det er klart det er mye forurensning som har ødelagt mye for naturen her på Jorden.
GjenopprettetMedlem
Hm.. kanske är vi inne i en "träningsperiod" ? ..  Att följa med i den process som är, och också delta i, medverka i skapandet av det nya ..
Bevissthetsgjörande - deltagande - skapande ..

Kanske smälter mänskligheten samman - öst - väst - urbefolkningar ? ..

Kanske utsätts mänskligheten för ett "prov" nu ? ..