Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Siden Steve Jobs kom inn her, legger jeg inn en nyhet på annet sted:

http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... topic=5969
📎 SteveJobsLeopard.jpg
GjenopprettetMedlem
Flott og se din flamme , Magnus  :eusa_clap:

Stå på !  :respect:

Klem fra meg
:wub:
GjenopprettetMedlem
gærningene ødelegge jorda vår!!!

Vi må ut i gatene

si i fra til makthaverne at slik vil vi ikke ha det!

og

Flott Magnus!! Rädda skogen!! Printa ut så MÅNGA flyers du kan bära av papper som är gjorda av träd och sprid ut på gatorna, dela ut dem till folk som kanske knappt läser dem för att sedan slänga dem bak nästa krök, så dalar de likt snöflingor på våra gator innan kvällen!!

....eller? 

er flyers løsningen på miljøproblemene?
har du lest økosofien til arne næss?
hva kan politikerne gjøre?
hva kan alle folk gjøre?
hvis politikerne ikke gjør noe, er det greit at andre folk også lar være å gjøre noe?
holder det å stille politikerne til ansvar?
vil det fungere å gå ut "i gatene"?

hva med å gå inn i skauen? Kan det være bedre?
mange bruker strøm i dag. Hva med å skriu den av?
mange bruker bil. Hva med å la den stå?
mange tar fly. bør de fortsette med det?

er det nok med informasjon?
når alle vet hva som er rett, hva skal man gjøre da?
om man ikke hadde ordene, hva gjorde man da, for å redde jorden?
Anonymous
"brukernavn":

er flyers løsningen på miljøproblemene?
har du lest økosofien til arne næss?
hva kan politikerne gjøre?
hva kan alle folk gjøre?
hvis politikerne ikke gjør noe, er det greit at andre folk også lar være å gjøre noe?
holder det å stille politikerne til ansvar?
vil det fungere å gå ut "i gatene"?

En flyer er nok ikke løsningen på alle problemer, men den er ment som et forsøk på en vekkerklokke. Alle monner drar sa musa og pissa i havet :w00t: Politikerne, enten vi liker det eller ikke, styrer faktisk kloden vår. Det er de som legger lista for politikken som blir ført. Men de er jo egentlig valgt av folket, og hvis folket sier ifra, så bør de jo skifte kurs. De er nok sikkert såpass opptatt av å beholde stillingen sin. Er ikke sikekrt de gjør det ut av godhet, men målet helliger middelet. Slik jeg ser det, trengs det å sies fra til de som styrer at vi ikke finner oss i den politikken som blir ført mot/for miljøet. Er veldig fint å gå ut i skogen, men hvis alle som var opptatt av miljøet og naturen tenkte slik, hvem skulle da prøve å gjøre en forandring der det virkelig trengs? Vi er i fåtall, og vi trenger å si fra til Ola Nordmann at:"Ey, det holder på å gå til helvete med planeten vår. Bør vi ikke gjøre noe snart? Få nesa opp fra navelen og se dere omkring kjære medmennesker".
GjenopprettetMedlem
hva med å selv bli en politiker
ta med tankene dine. Renheten. Kamplysten og energien.
Kle deg pent, og bland deg med "politikerne"
drypp sannheten inn en sjelden gang
etter behov
men ikke stikk deg ut
vær til stede
la dem beg. å stole på deg
til slutt har du blitt "en politiker"
uten at du anstrengte deg særlig
og - poff -
samfunnet har fått en ny ressursperson
som virkelig vil noe
en som ikke bare er intr. i tull, tøys og egen vinning.
men en person, som bryr seg, og som er villig til å gi endel
hvorfor ikke slik?

hvorfor ikke dykke ned i samfunnsmyren, og ta ansvaret
for all møkka
stikk spaden godt nedi
og lag en grøft
drener skitten
lag en gruskant i bunnen
og la det stinkende kapitalvannet
renne ut
så kanskje man kan beg. å dyrke noe en dag...

ikke protester på noe
men ta vare på deg selv
helsen, psyken, innsikten osv.
bygg deg opp
og gjør noe...

tenk på Gandhi, Malcolm X, Jens Bjørneboe, Hans Jæger
tenk på Charles Baudelaire, på Nelson Mandela, på Martin Luther King og endog på Martin Luther. Tenk på Rosa Parks, på George Sand, på Frans av Asissi
de var mennesker. De fulgte strømmen i sin samtid. Og de endte opp med å virkelig gjøre noe. Noe virkelig, virkelig som endret samfunnene som de levde i.

det er ikke vanskelig
vi kan gjøre det samme, om vi vil
men for guds skyld. Der er en STOR hindring, som de ikke hadde. Men som vi har. Mediesamfunnet. Bråket og ståket fra mediene, som forvirrer folkene, og gjør oss dummere. Hvis du skrur av medieståket hjemme hos deg selv, så har du gode sjanser for å bli like smart, fleksibel og betydningsfull som disse som jeg nevnte.

Det tror jeg på. At det er bedre å gjøre noe. Enn å sitte i ro.
Flyeren din var en god begynnelse. Men ikke la det bli med den. Verden trenger deg. Fortsett for pokker!
Anonymous
Takk for oppmuntring ;D det jeg ser er at det vil være vanskelig å spille et politikers spill uten å bli(finner ikke det norske ordet) entangled. Hvis man går inn i ett slikt system skal man være VELDIG sterk for ikke å la seg påvirke. Arebeider partiet hadde jo også den tanken en gang om at de skulle forandre systemet innenifra, men se hvor de er nå. Jeg har vel størst tro på at forandring kommer fra massene, hvis massene kommer sammen og vil forandre noe, så kan de det. Det gjelder bare å få mobilisert så mange som mulig. En person kan ikke få gjort mye, men mange kan. En person, derimot, er mange ganger det som skal til for å få hendelsene igang. Det er der de personene du nevner virkelig betydde noe. Og slik jeg ser det er det ikke nødvendig å være på stortinget for å sette de bevegelsene igang. Der finner man bare opposisjoen allikevel. Politikerne er mer opptatt av makt og kontroll, enn å høre på fornuft virker det som. Presset MÅ komme fra gata!!!