Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Kaptialsimens grådighet ser ikke ut til å bry seg med klimakrise
http://www.abcnyheter.no/node/52449SEO Crawler
har ikke ord

Bing [Bot]

hva er verst, mental lidelse eller politisk retning? Den siste sier i allefall noe om hvem som har ansvaret? Eller?
SEO Crawler
Den gode Bjørneboe, Jens, ville ha ordet "normal" ut av språket.
Jeg har alltid syntes han var inne på noe der
Fremdriften og nyskapelsen er nært knyttet til avviket, det aparte.
Så kan man spørre seg om samfunnslederne setter en standard som gjør ordet "normal" attraktivt
(tok en liten edit på min ubetenkte språkbruk over

)
GjenopprettetMedlem
Dette vil snart endre seg..

SEO Crawler
Let`s hope so, my dear friend, El Fokking Coyote!
Ha en god kveld.

AdsBot [Google]
Dette vil endre seg ...
Ja, det vil det, definitivt.
Men er det først når all drivisen har smeltet, og isbjørnene har sultet i hel? Eller druknet?
Når Barentshavet er tomt for krepsdyr, polartorsk, hval, sel og alle sjøfugler har dødd ut?
Når livsgrunnlaget for urfolket har falt bort?
Eller når økosystemene over hele verden har forandret seg. Og havet vil stige, f.eks i Bangladesh,
og millioner av mennesker må flykte fordi områdene der de bor vil oversvømmes?
Eller er det når jorden blir så overopphetet at det ikke er mulig å bo her lenger?
Klarer vi da å gni kronene ut av øynene og se?
Jeg har syner om natten, om katastofer, og tårnene som raser.
For at noe nytt skal komme, må noe falle. Det faller ikke frivillig,
så lenge det er penger å hente. Hvem vil overleve, for å kunne møte den nye tiden?
Den 3. september var det 20 prosent mindre is i Polhavet enn ved bunnrekorden
fra 21. september 2005. Rekorden ble slått allerede 16. august. Når tilfrysingen
begynner igjen mot slutten av måneden, vil det trolig være 25- 30 prosent mindre is enn i 2005.
Sammenlignet med gjennomsnittet for perioden 1980- 2000, har halvparten av isen forsvunnet.
En så stor endring over så kort tid kan trygt karakteriseres som dramatisk.
(kilde: Aftenposten)
FNs film om klimakrisen:
http://atvs.vg.no/player/?id=9520
Nei, nå må jeg vel avslutte å spre dårlige vibber, og legge meg sammen med katastrofesynene mine..

GjenopprettetMedlem
Dear Great Beings,
We have entered a radically new time! Over the past four days the Reality Structure that this planet rests in has been completely replaced with a new system that I like to call the Ever New Joy system!
In New Creation, everything is gradations of Joy, so that all of Life looks like a rainbow!
Now our lives and the life of the planet can only get better and better!
Now the increasing energies will only increase faster!
With the increase of energy it is now time for us as a planetary culture and a group of Lightworkers to fully re-enter our bodies and reactivate the Lower Three Chakras.
We want a global shift to occur! We want World Peace! We want First Contact! We want Financial Abundance for Everyone!
In order to acheive these very physical, world-oriented goals, we need to have fully empower the Lower Three Chakras of our own bodies and the whole Planet.
The third chakra, the yellow center, relates to government, and personal power. As we reactivate this region as a planet, we will see our government change! The organ of this region is the stomach.
The second chakra, the orange cener, relates to interpersonal interactions as a social group. As we re-empower ourselves in this region we reclaim our sense of self-worth, and begin to see the societal shift we are looking for. Here is where we as a planetary community will unite and love each other and work together to heal ourselves and the planet. The organ of this region is the womb/prostate.
The 1st chakra relates to our Planet, Her state of health, and by focussing here we can heal all pollution out of our bodies very quickly. As the planetary culture re-enters the root chakra, they will begin to realize how they are treating the planet, and how they are treating their own bodies. The organ of this region is the rectum!
As we fully re-empower the lower three chakras OUR POWER TO EFFECT THE PHYSICAL SHIFTS THAT WE ARE STRIVING FOR WILL GROW EXPONENTIALLY.
We are the ones bringing the change, and in order to effect physical shifts in our very physical world, we need to be radiating tremendous energy FROM OUR PHYSICAL BODIES.
As our lower three chakras become fully radiant and powerful, we will see the world around us respond to us where we Are, in the lower three!
For a very long time now the energies of the lightworker community have been in the head and brain, facilitating the LIGHT restore to the planet. This is the DNA restore and the restoration of the sense of Unity among us all. Building a communication network has been an essential part of this LIGHT restore.
Well, I feel that the LIGHT restore, the restoration of the upper three chakras of blue, violet, and gold, has succeeded grandly!
There is now so much LIGHT on the planet that many lightworkers are having trouble properly integrating it!
I feel the Movement of the Lightworkers must shift to ADD IN the lower three chakras.
Now it is time to emphasize the Lower Three, where we can create a PHYSICAL, MATERIAL shift in our daily lives.
As the Lightworkers begin to strongly magnetize their lower three chakras, we as a community will create a VISIBLE TANGIBLE shift in government (3rd), society (2nd), and the health of the planet (1st).
Victory to You Great Lightworkers! Together we must enter the New Phase of our work, and make manifest in our PHYSICAL lives the changes we have so longed for!
VICTORY IS IN THE LOWER THREE!
Rama
http://unearthly-souls.tribe.net/thread ... f12afa30d7Anonymous
Det skjer mye rundt THE LOWER THREE hos meg i disse dager, hehe. Takk for link, kjære vene rokking.....!
Wolf, du er vel neppe overrasket?
Statoil sier " Det ligger i vår natur at vi hele tiden vil søke vekstmuligheter. " (jmfr. abcnyheter.no)
Smak på denne setningen. Natur.
Hva gjør dere så? Setter du din lit til "åndelige høvdingers" rolle i denne sammenhengen?
her et sitat fra forsiden:
For jeg tror at "åndelige høvdinger" er den viktigste personen som finnes for å holde verdenene i balanse. Det går opp for meg at det som er klart for meg, synes å være en hemmelighet for de fleste andre. At det er de åndelige opplyste, de som er våknet til naturens kraft, til universet i det indre og ytre som holder verden i balanse.
http://sjaman.com/Artikler/Core-shamani ... lverv.htmlAnonymous
"Wolf":
Kaptialsimens grådighet ser ikke ut til å bry seg med klimakrise
http://www.abcnyheter.no/node/52449
Usch... så cyniskt
"rokkingfakkingroll":
Well, I feel that the LIGHT restore, the restoration of the upper three chakras of blue, violet, and gold, has succeeded grandly! There is now so much LIGHT on the planet that many lightworkers are having trouble properly integrating it!
I feel the Movement of the Lightworkers must shift to ADD IN the lower three chakras.
Han har en god poäng där Ramanathan Iyer
GjenopprettetMedlem
"susy guts":
Det skjer mye rundt THE LOWER THREE hos meg i disse dager, hehe.
Hos meg skjer det hele rundt THE LOVER TREE!
Statoil sier " Det ligger i vår natur at vi hele tiden vil søke vekstmuligheter. " (jmfr. abcnyheter.no)
Smak på denne setningen. Natur.
Ja, jeg smaker. Et meget tankevekkende sitat. Minner meg om hva finansminister Kristin Halvorsen sa i et TV-intervju i våres om det stadig stigende rentenivået i Norge:
"Renta i Norge har lenge vært unaturlig lav. Den må opp på et naturlig nivå."
Hvis det er noe som er til de grader menneskeskapt, og ikke kommer fra naturen, så må det vel være renter, penger, hele kapitalismen...?? Min respekt for denne politiker dalte 80 etasjer etter dette. Jeg undres om det ikke er slike holdninger fra toppen som medførte SV sitt katastrofale valgnederlag nylig?
GjenopprettetMedlem
"Passopp":
"susy guts":
Det skjer mye rundt THE LOWER THREE hos meg i disse dager, hehe.
Hos meg skjer det hele rundt mitt LOVER TREE!

That was a good vending
GjenopprettetMedlem
"susy guts":
Wolf, du er vel neppe overrasket?
Ikke overrasket nei, det er dessverre som forventet

GjenopprettetMedlem
Støtter deg der Liljee.... dessverre.... ( du er ikke på en annen planet....

)
Bare noen små funderinger av nærmiljøet... ( av en feberhet skribent inntullet i ullteppe og varm toddy )
Her hvor jeg bor bygger de nå rådyre luksusleiligheter på begge sider ved elvebredden, samt investerer flertalls millioner på parkanlegg... alt noen desimeter over havnivået.....
Hva skjer med det når havnivået heves om bare noen år.... Hvorfor har de ikke fakta med i planleggingen...? Lukker politikerne bare øynene..?
GjenopprettetMedlem
Ja,dei drøfter og gjer vedtak som om kvar dag er den nest siste.
Dette ser eg også når det gjeld ein velkjend kommune som har levd/lever flott og godt på store vasskraftpengar i 20 år no,men likevel helst vil regulere(rasere) kvart einaste vakre vassfall og elv som er att.
Politikarane er som besatte småbarn i ein overfylt godtebutikk,dei fortærer alt-NO!
(Då lyt ein til å dikte. Helst i lokalavisa. Gjere noko. Her nytter ikkje lotusstillinga.)

( Host og hovne mandlar her)
AdsBot [Google]
"Aventura":
Hva skjer med det når havnivået heves om bare noen år.... Hvorfor har de ikke fakta med i planleggingen...? Lukker politikerne bare øynene..?
Jeg har lenge ønsket å bo ved havet, nå ser det ut til at havet kommer til meg i stedet for..
(Håper det ikke var min tankekraft som virket
)GjenopprettetMedlem
We don`t know what we got til its gone.
Then we know,and so and so......

GjenopprettetMedlem
Du har is i ditt vannglass... Isen har lavere tetthet enn vannet, isen smelter, vannet synker...
Hva er en så redd for ?
GjenopprettetMedlem
"rokkingfakkingroll":
Du har is i ditt vannglass... Isen har lavere tetthet enn vannet, isen smelter, vannet synker...
Hva er en så redd for ?
Her tenker du på drivis, men det er jo en god del av isen som er på fast land (særlig i Antarktis og på Grønland, f.eks.), og hvis alt smelter så renner det en del nytt vann i havet, må du REGNE med...
P.S.
http://www.forskning.no/Artikler/2007/s ... 0827342.46
- Nei, vannivået stiger ikke når isen som flyter på vannet smelter,... GjenopprettetMedlem
"rokkingfakkingroll":
Hva er en så redd for ?
Ja, isen har lavere tetthet, men vekten er den samme, og når isen ligger i vannet blir effekten et nullsumspill.
Men.........................vannet utvider seg når det blir varmet opp,
og...........................når isen på land (f.eks Grønland) smelter da stiger havet.
GjenopprettetMedlem
Kapitalismen gjør i utgangspunktet ikke noe annet enn det verdens land tillater kapitalismen. Det vil alltid være mange mennesker som strekker seg så langt loven tillater for å berike seg selv. Derfor må vi være med å påvirke hva som er lov og hva som ikke er lov.
I gamle samfunn der sjamanismen stod sentralt hadde de ganske strenge regler, riktignok uskrevne, men døden ventet ofte dem som gikk over de uskrevne grensene, og alle var innforstått med det.
Det jeg mener åå si er at vi ikke kan, sånn uten videre, forvente at alle gjør det som er til beste for jorden og alt liv her, vi er nødt til å være med å påvirke hvordan samfunnet vårt styres.
... på en eller annen måte må vi bidra til å spre budskapet om å få tatt avgjørelser for Moder Jord som kan ta vare på henne, og som kanskje er upopulære sett i øynene til folk flest.