Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
knunett
Sjamansonen har blitt hacket  :moreevil: og det var gjort endel forandringer som det har tatt lang tid å rette på. Innhold i forum og nettsted var heldigvis inntakt. Forumet er nå på plass igjen og hovedsiden være tilgjengelig i en noe redusert form løpet av dagen og som før på iløpet av mandag kveld.

;D
Anonymous
Fy fan!   :moreevil:  För noe tullingar di deran h4XX0rfolka alltså!

Det är superviktigt att moderatorer och admin har SUPERVANSKLIGE lösenord, t ex: er76_1XcWee19$8_ 23

Annars kommer en hacker ännu lättare åt de kommandon som finns för oss.

Bara ett tips för dem som ikke tänkt på det.

Husk og att ha ett lika vanskligt passord på deres mail - fordi man kan få password sent till ens email per request.

Mvh,
ThomasamohT
GjenopprettetMedlem
Jeg skjønner ikke hva det er som er så morsomt med å hacke seg inn på nettsider... Gjør folk sånn bare for moro, eller er de ute etter noe??

Inger Lise
Anonymous
Det kommer sikkert an på. Men den som har hacket her inn må helt klart ikke være spesielt interessert i sjamanisme akkurat....og hadde det moro for seg selv.  :moreevil: :-\
knunett
"alabast":

Jeg skjønner ikke hva det er som er så morsomt med å hacke seg inn på nettsider... Gjør folk sånn bare for moro, eller er de ute etter noe??

Den  som hacket siden forsøkte å lede besøkende til en annen side med lenker for masse tull og tøys. Han/hun kom ikke helt i mål, fordi alt som viste var en feilmelding.  Det er ikke godt å si om hackeren hadde noe å tjene på det eller ikke. For mange hackere er det utfordringen som gjerne betyr mest. Ellers kan det være en politisk handling i protest mot innholdet (Neppe tilfelle med sjamansonen  :innocent2: ) I dette tilfellet var det ikke et problem med passord, men en sikkerhetsfeil i programmene som forumet og nettstedet kjører på. Hvilken som helst nettside er hack-bar gitt nok tid og kunnskap...

Det skal bli vanskeligere å hacke nettstedet neste gang i alle fall.  :icon_twisted:

Sjamansonen vil ikke bli oppegående før i løpet av morgendagen.
Anonymous
Gaiaforumet som har med alternative emner har også blitt hacket. Så tydelig noen anti-spirituelt bevisste folk som ikke liker hva som er der som ønsker å ødelegge. Sikkert påvirket av onde ånder... :razz: :w00t: :moreevil: :exclaim:
Vi får bare nøytralisere disse "onde" demonene! :w00t: :lol: :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Et dilemma når det gjelder hackere er jo at det mye er de som driver den teknologiske utviklingen videre  :razz: Det er jo disse folka som virkelig leker seg i verden av nuller og ettall, fritt fra press press om å tjene penger. Det er så klart kjipt når det skjer en selv...derfor er det jo viktig med sikkerhet og backup.

UlveMor *forsøk på nøytralisering*
GjenopprettetMedlem
    Jeg fatter og begriper altså ikke at folk holder på med sånn.Er jeg den siste mohikaner mon tro???  :shyone
      :shyone: :shyone: :shyone:
GjenopprettetMedlem
Æ bi så irritert av at folk ik kain ødelægg førr andre :moreevil:  :-\ :moreevil:
Håpe detta ik skjer fleire ganga :exclaim:
Sensis [Crawler]
Nå er alt så godt som i orden igjen, etter fantastisk innsats av KEH i Deepeco Design. Så vidt jeg kan se så er noen kommentarer til artiklene på forsiden det eneste som er borte, kanskje kan de også gjenfinnes???

Forsidehenvisningene til de siste innleggene til forumet kommer tilbake etter jul. 
Oversikten finnes forøvrig på denne siden, rett nedenfor innleggene om tekniske problemer.

Vi takker KEH, puster lettet ut og går videre med godt mot og rolige til sinns.

Må også hackeren finne kraften her...

Med vennlig hilsen Ailo
GjenopprettetMedlem
tack för att ni räddat liv!!!!
:)