Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Har et prosjekt på gang med å lage min egen drømmefanger, men den første jeg laget ble konfiskert av dattera mi. Men der jeg fikk tak i skinnreima, har de bare sånne tynne lissesnorer av skinn, og det er ikke det jeg har i tankene nå. Reima jeg mener må være minimum 0,5 cm. bred, og i naturfarge. (Liker ikke så godt sånne kunstig innfargede greier, føler det tar bort en del av kraften.)

Dette kan også være et fint julegavetips til de som "har alt", for selv de som ikke setter slik pris på drømmefangeren slik vi gjør, kan sette pris på formen og at den er fin å se på.  :wub:
GjenopprettetMedlem
Prøv her ; 

http://www.skinnlaaven.no/ny/

Ellers kan det jo være en mulighet å kjøpe rester av skinn avhengig av ønsket type, for så å klippe reimer- snorer selv.

Lykke til.    :)
GjenopprettetMedlem
Takker og bukker  :eusa_clap:Har kikket såvidt innom, og det ser ut som de har det jeg trenger.
GjenopprettetMedlem
De hadde det jeg trengte ja, så nå blir det nok flere hjemmelagde drømmefangere i heimen, hvis jeg får til å veve nettet da ::)
GjenopprettetMedlem
vet også om ei bok med gode tips til det å lage egne drømmefangere.

Skal finne den fram i morgen og legge ut tittelen her.

Lykke til med vevingen.  :wub:
GjenopprettetMedlem
Her står det litt om Drømmefangere i et tidligere innlegg
http://sjaman.com/index.php?option=com_smf&Itemid=102&topic=74.0

legger ved et vedlegg som siden den gang tråden ble skrevet nok har falt ut....det forklarer på en så enkel som mulig måte hvordan man lager veven. Det er faktisk superenkelt  :eusa_dance:

UlveMor
GjenopprettetMedlem
Takk for tipset,  :respect: denne forklaringen på veven var bedre enn den jeg hadde fra før, så ikke så forferdelig vanskelig ut. Tenker at jeg kommer til å gjøre slik som forrige gang, at jeg tar en rognekvist og bøyer og knytter sammen til en sirkel. Er av en eller annen grunn ikke så glad for å bruke lim i denne prosessen, så derfor knytter jeg sammen. Så nå håper jeg at det ikke blir så veldig lenge før jeg får skinnet mitt.  :eusa_pray: