Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Ønsker å kjøpe boka "I ulvens fotspor" av Jim Brandenburg.

Har spurt rundt på bokhandlerne og på nettet, men alle sier den er utsolgt fra forlaget. Får tak i den på engelsk, men jeg vil ha den norske oversettelsen... Har du en du vil selge eller vet du et sted jeg kan få tak i den hadde det vært supert!!  :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
Ja, min favorittbokhandel Norli melder:

I ulvens fotspor
Brandenburg, Jim / Brandenburg, Jim (ill) / Lundemo, Kjersti (oversetter)
2001  Bokmål  Innbundet 
ISBN-10: 8252926185   
EAN/ISBN-13: 9788252926187 
Utsolgt fra forlaget
Pris: kr. 248,00

Men her, i forlagets egen nettbokhandel,
http://www.boktunet.no/?aid=9330892
ser det faktisk ut til å være mulig å bestille den uten å få utsolgt-melding!:
http://www.boktunet.no/?did=9631296
Prøv det da vel! Men skynd deg!!
Anonymous
Er litt nysgjerrig på hva boken handler om. Prøvde å klikke på linken, men fikk den ikke opp.
GjenopprettetMedlem
De linkene virker ikke i natt. Antagelig server-oppdatering. Prøv igjen i morgen (dvs. seinere i dag...)

Her er en kort omtale av boka, inntil videre:
http://www.bokanmeldelse.com/8252926185
Anonymous
Takk passopp, du er en engel  :icon_biggrin:
SEO Crawler
"Fønix":

passopp, du er en engel 

jeg er fascinert av denne uttalelsen, og undres på om det er en diagnose, en klinisk beskrivelse, et biologisk faktum, eller kanskje bare en vennlig oppmuntring...

hva navnet lyder skulle man tro det var en hund, evt en høy dørstokk med ditto lav dørkarm...

det lett sardoniske og innholdsrike sproget, og den forbløffende evnen til å oppspore de forunderligste faktum tyder derimot på at dette medlemmet er av høyst humant opphav..

så vil jeg besnyde anledningen til at spørge: når de foreldede gammeltantene i nordre norge til stadighet tyr til kraftsalven "herre jemini", hva kan så dette bety?
har det med "gemini" (engelsk for astrologisk "tvillingen") å gjøre? kan det i såfall være et forkledd utrop i retning gamle-erik?

efter anklangen,

t

egenutnevnt redaktør i trickstersonen  :eusa_liar: 
SEO Crawler
sjekk forøvrig

www.kraftspråksordbok.no/

:P
GjenopprettetMedlem
kjempefin link, altså!!!!

tusen takk!!!!

du er uten tvil det beste medlemmet her inne, jeg er sikker på du er både høye og atletisk og uten for mye nesehår..(sukk..)

:wub:
GjenopprettetMedlem
"Snikende Kaffevane":

kjempefin link, altså!!!!

tusen takk!!!!

du er uten tvil det beste medlemmet her inne, jeg er sikker på du er både høye og atletisk og uten for mye nesehår..(sukk..)

:lol: :lol: :lol:.....Du fikk sagt det du døøøh.....snikende kaffevane....... :lol: :lol: :lol:
GjenopprettetMedlem
Hahaha  :lol: :lol:
Anonymous
Ja, ikke noe sniking her  :w00t:
SEO Crawler
Gud og jesus! (og alle de andre!!)  :moreevil:

Er du her igjen, Snikende???  >:(

Har ikke det nettopp blitt felt en dom som sier at du skal holde deg minst 100 megabyte unna meg, TIL ENHVER TID!!!!

:exclaim:
AdsBot [Google]
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
snikende kaffevane!
host host host jeg ler meg ihel!
GjenopprettetMedlem
"Snikende Kaffevane":

du er uten tvil det beste medlemmet her inne, jeg er sikker på du er både høye og atletisk og uten for mye nesehår..(sukk..) :wub:

egenutnevnt redaktør i trickstersonen   :eusa_liar: 

Sjølros skal man lytte til, den kommer fra hjertet... (hvem sa nå det først, da...?)
SEO Crawler
JEG BLIR SUR I MAGEN AV HENNE! (HAN? DET??)   :exclaim:  :moreevil:

(best å lure seg unna her...snike seg unna Snikende.. :eusa_doh:)
Anonymous
hahahohoo :lol: :lol: :lol: :lol:...!

Hvordan står det til med nesehårene Torstein? kniis. :biggrin:

Ellers er ordet herrejemini et ord jeg liker å bruke, uten at jeg aner hva det betyr. ligner det mer med jesus enn han tykje, forøvrig.
:P
Anonymous
æ ble så kaffetørst, koffer det skal tro  ::)
GjenopprettetMedlem
  :icon_rolleyes:
GjenopprettetMedlem
"torstein":

så vil jeg besnyde anledningen til at spørge: når de foreldede gammeltantene i nordre norge til stadighet tyr til kraftsalven "herre jemini", hva kan så dette bety?

Søk her: http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html

jemini interj (trolig forvanskning av Jesu domine 'herre Jesus') herre jemini! = herregud! (Bokmål)

jemini interj (truleg forvansking av Jesu domine 'herre Jesus') herre jemini! = herregud! (Nynorsk)

'interj' er forkortelse for 'interjeksjon' :

interjeksjo'n m1 (fra lat., av interjicere 'kaste imellom') utropsord i-er som 'å!', 'hei!', 'hu!', 'uff!' (Bokmål)

interjeksjo'n m1 (frå lat., av interjicere 'kaste imellom') gramm: utropsord akk!, au!, huttetu! er i-ar (Nynorsk)

Som vi ser, nynorskinger utroper seg med andre termer enn bokmålinger...
Og vi nordnorskinger har igjen helt andre uttrykksformer når vi blir utsatt for kontrari vind... Sjå:
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... 46.0 
Lytt til Vaskemaskina... Havblikk er også artig, dog helt uten kraftuttrykk...
GjenopprettetMedlem
Silva......<--------------ler seg skakk.... :lol:....Lurte litt nemlig når jeg gikk inn på profilen...å så på e-mail adressen... :o

Uansett....selvros er velkos...hihihi.... :lol:
GjenopprettetMedlem
Silva, nå må du slutte å tøve sånn, jente...  >:(

hysj, hysj, og dobbelthysj X 3  :-X :-X :-X

Ellers må jeg vel kunne si at du er høyst bedårende, det er nesten som å se meg selv (sukk)  :icon_redface:

Det er ikke du som lanserer den derre Silvametoden? Har det noe med sølv å gjøre?
Anonymous
Dokker e god! :lol: :lol: :lol:
GjenopprettetMedlem
"Snikende Kaffevane":

Det er ikke du som lanserer den derre Silvametoden? Har det noe med sølv å gjøre?

Om så var, neppe! Se:
http://www.silvametoden.no/

Der henfalt jeg til å linke til noe jeg ikke går god for sjøl, sjøl om jeg har vært på innledningsforedrag hos dem óg. Ellers kanskje nettopp derfor. Holdt på å le meg skakk da kursledersken viste fram et kjempekart, i gilde farger, over hjernebølger og frekvenser. Jeg som hadde vært radiotelegrafist og faktisk visste hva frekvenser er for noe, skjønte jo fort at her hadde vi atter med en gudbenådet kunnskapsløs vrøvlerske å gjøre. Jeg meldte meg ikke på kurset som sådan. Dette skjedde på Majorstuen i Oslo. For mange år siden.

P.S. Jeg har de originale bøkene. Fra the US. Skrevet av grunnleggeren, herr José Silva. Jeg har lest dem, óg.
SEO Crawler
nei, no ska eg gje meg...

hjernebølga har eg tru på, og også bølga på "utsia" (vess man får det tel å sett fast, da, forståss)

karakterschwapping e pinadø, krævende. med litt meir effort, kunne eg lagd noen som virkelig digga meg, støtta meg i alt..mmmm  :idea:

cybertransvestitt - interessant opplevelse. blir nok neppe å gjøre den fysiske varianten, hehe, men å gå inn i en delpersonlighet, å skru opp den stemmen og ned de andre...interesting..også skriftlig, på nett. kanskje prøve det oftere, det e mange lag og stemmer å velge i.

sov godt, og drøm fortryllende.
SEO Crawler
"Perle":

TORSTEIN, JEG ELSKER DEG! :icon_biggrin:

Åh, Perle, du lokker fram den italienske operastjernen og (lett parfymerte) førsteelskeren i meg:

AMORE, AMORE AMORE AMORE AMORE AMORE!!!!!

MORE AMORE

MAO  AMORE MUCHO TU, MIA BELLA!!!

(kanskje best å kyle han litt, før jeg vekker hele nabolaget her, med min prustende bassrøst som får gardinene til å bevre av lengsel og savn..)

:w00t: