Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Er det noen som har ørnefjær og selge meg?

På forhånd takk.

Mona
GjenopprettetMedlem
Den kommer nok til deg når du er klar.
De har den evnen.
Kanskje be om hjelp til å få den.
Jeg lærte at man ikke skal kjøpe ørnefjær, da mister de noe av kraften.
:respect:
GjenopprettetMedlem
hva skal du med ørnefjær?

de er veldig pene å se på?
GjenopprettetMedlem
hm.. ja kanskje det var en idé å be om at de kommer til meg.. fjærene altså...

Jeg driver og lager meg tromme selv. Dvs - forhåpentligvis ble den ferdig i dag - har akkurat festa skinnet og den står nå til tørk. Jeg har lyst på noen fjær og henge i skinnreim nede på kanten av tromma.
GjenopprettetMedlem
da burde du nok vente, men hvorfor trenger du ørn?

bortsett fra at de er helt fantastiske......
GjenopprettetMedlem
Fordi jeg har ørn som kraftdyr... det føles veldig viktig for meg å ha ørnefjær i tilknytning til tromma mi.
GjenopprettetMedlem
Føles det riktig for deg at noen skyter ned en av disse fantastiske skapningene for at du skal få fjær å henge på tromma di? Åndelig tilknytning er ikke avhengig av fysisk tilknytning. Tromma kan like fullt innvies i ørnens kraft.

http://www.cbc.ca/news/background/eagleslaughter/americaneagle.html
http://www.diverseeducation.com/artman/publish/article_8825.shtml
GjenopprettetMedlem
Ørnefjær finner du der ørner ferdes, akkurat som andre fugler mister fjærene, mister ørner sine.. :surprised:
de mister fjær.
Jeg hadde aldri kunne tenkt meg fjær etter ørner som er skutt.
De er fredet også, dermed ulovlig å skyte....
Ei heller kunne eg tenkt meg å ha fjær fra ørn i fangenskap..

Jeg har ørnefjær på min tromme, og de fjærene er en utrolig flott gave som jeg har fått, som jeg også setter pris på.
Ved å bruke dem så viser jeg også respekt for ørnen, og for den gaven som jeg har fått.

Ellers er jeg enig i at åndelig tilknytning også er viktig, kanskje det viktigste som finnes. :respect:
GjenopprettetMedlem
"Ofela":

Føles det riktig for deg at noen skyter ned en av disse fantastiske skapningene for at du skal få fjær å henge på tromma di? Åndelig tilknytning er ikke avhengig av fysisk tilknytning. Tromma kan like fullt innvies i ørnens kraft.

http://www.cbc.ca/news/background/eagleslaughter/americaneagle.html
http://www.diverseeducation.com/artman/publish/article_8825.shtml

Har overhodet ikke sagt at noen skal skyte ei ørn for at jeg skal få fjær.... det hadde jeg heller ikke villet hatt... signerer white flame woman som har skrevet under deg.
Anonymous
Ditt ønske om en ørnefjær er stort, derfor kommer du til å få kjøpt en / en gave eller at den rett å slett bare ligger rett foran deg en dag . gratulerer med den flotte tromma di  :) jeg kan se fjæra henge på den  :)
klem bast  :respect: For shaman tromma di  :wub:
GjenopprettetMedlem
Det er ikke vanskelig å tenke seg at de fleste ørnefjær som finnes på markedet ikke har blitt funnet på skogbunnen av tilfeldig forbipasserende (les f. eks. artiklene jeg linket til). Ørnefjær brukt i "åndelig" sammenheng trigger ulovlig jakt og har bidratt til å gjøre både the bald eagle & the golden eagle truet.

Håper derimot at fjærene dine vil dale ned fra himmelen på naturlig måte.
GjenopprettetMedlem
Kanskje det er derfor også at man ikke skal kjøpe ørnefjær?
De går godt ann å finne, jeg vet om flere plasser der de er å finne, men det er der jeg trådde mine barndomssko..
Hvis fjærene ikke blir kjøpt er det heller ikke marked for salg, dermed er ett problem løst..?
du vinkler ting veldig bra  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Jeg tror det er fint at kraftobjekter kommer til en på forunderlige vis. Hvis en bare kjøper noe it i fra et egobehov så tror jeg det blir bare "tull" og ingen kraft. Den som skyter en ørn for fjæras skyld gjør det så klart ut i fra et egobehov....men det er vel ingen av de her inne :) Forunderlige vis kan vel saktens være det aller meste så lenge det kjennes litt spesielt ut. Det kan også være at noen kjenner sterkt for å gi deg en eller at en ørn ønsker å gi deg en rett fra himmelen.

Fin tromme Monagh og jeg blir imponert over den gutsen du har i å kaste deg ut i det der så fint på egenhånd. Den kommer nok til deg den ørnefjæra :)

mvh
"Kokopeli" ;)
GjenopprettetMedlem
Jeg tror det er fint at kraftobjekter kommer til en på forunderlige vis. Hvis en bare kjøper noe it i fra et egobehov så tror jeg det blir bare "tull" og ingen kraft.

Well said - exactly so!  :respect:

Even so, I have one big feather from american eagle. Sent to me by a Lakota medicine-man, John Howahkan Smith, many years ago. Feather is blessed and signed / chanted for healing work and spiritual journeys.

I don't need it, and have never used it. Selling now: 2500NOK
GjenopprettetMedlem
Vis du ikkje treng den eller har brukt den,er den eit steindaudt "relikvie" over spiritualitet,likevel.
Gje den vekk til nokon som kan fylle den med ånd!
GjenopprettetMedlem
I could give it away. But I'd rather sell it to some materialistic newager for an insane amount of money.

I am well aware that this is not the place to make such a deal, but I had to try.
GjenopprettetMedlem
"Ol Smokey":

Jeg tror det er fint at kraftobjekter kommer til en på forunderlige vis. Hvis en bare kjøper noe it i fra et egobehov så tror jeg det blir bare "tull" og ingen kraft.

Well said - exactly so!  :respect:

Even so, I have one big feather from american eagle. Sent to me by a Lakota medicine-man, John Howahkan Smith, many years ago. Feather is blessed and signed / chanted for healing work and spiritual journeys.

I don't need it, and have never used it. Selling now: 2500NOK

He he, snakke snakke - rundt og rundt....  :razz: