Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I det siste har jeg hatt en veldig trang til å lage ting, men min store "sorg" er at min far aldri rakk å lære meg å male. En ting er å male på trommer, da ber jeg om assistanse og hjelp fra andre siden, og penselen går mer eller mindre av seg selv. Jeg sitter der i en meditativ døs, aner ikke selv hva jeg gjør før jeg er ferdig. Skal jeg male på noe annet enn en tromme så må det være enkle symboler. Alt annet ser i beste fall ut som barnetegninger. Likevel har jeg en skapertrang i meg, og en stor glede av å lage gjenstander med kraft i. For alt jeg lager er med på en trommereise for å hente kraft. Jeg takker treet, skinnet, steinene, fuglen som gir av sine fjær osv osv osv. Og ekstra kjekt er det når noe jeg lager faktisk kan hjelpe en annen person. Men kunst kan det neppe kalles..

For å illustrere tar jeg med et par bilder:

Først en drømmefanger:

http://c2.api.ning.com/files/obUJbYkG2t*TMeL7k*QyEKxTLB8Poqpre2MdxbQoczKsf6hMx1aCMRCKAliZTsB*HEA-FOFjEgFSp*ytoiy7380l42yAZgDj/Drmmefanger.JPG?width=450&height=600

Så et armbånd:

http://i120.piczo.com/view/2/w/6/g/a/3/6/f/k/7/y/p/img/i256093428_49381_2.jpg
GjenopprettetMedlem
Orginale sjamanremedier, vil jeg kalle det og det er vel en god ting.

Virker de?
GjenopprettetMedlem
<t>Hva er kunst?

Jeg synes at dette ser ut som kunst, bare så du vet det.

Klem.

Nydelige ting som du har laget.</t>
GjenopprettetMedlem
<t>All kreativitet er kunst

sett med det åpne øyet

og det du har laget her er jo flott- enkelt ja- men flott :wub:</t>
GjenopprettetMedlem
"CooCoo Tara":
Orginale sjamanremedier, vil jeg kalle det og det er vel en god ting.

Virker de?
De virker ja :respect: Takker for fine tilbakemeldinger, gjorde godt det. Skal la kreativiteten fortsette å blomstre, og godta at malingen begrenser seg til å male på trommer
GjenopprettetMedlem
Tenkte meg det Det å legge kraft inn slik du gjør har jeg selv stor sansen for....og det virker.

Fra høsten av blir jeg sannsynligvis å gå høyskole for folkekunst. Tenker å ta sjamanhåndverket inn i nye farevann, det blir spennende! Jeg har tusen ideer og det skal bli godt å få tilgang til alt av materialer og verktøy :biggrin:

Happy påske!
GjenopprettetMedlem
Tenkte meg det Det å legge kraft inn slik du gjør har jeg selv stor sansen for....og det virker.

Fra høsten av blir jeg sannsynligvis å gå høyskole for folkekunst. Tenker å ta sjamanhåndverket inn i nye farevann, det blir spennende! Jeg har tusen ideer og det skal bli godt å få tilgang til alt av materialer og verktøy :biggrin:

Happy påske!

Jøss så spennende! Håper på å få se noe av resultatet av skolegangen, blir det like fint som det andre jeg har sett du har laget så blir det kjempefint! Og så kjenner jeg også energi ut fra bilder, falt fullstendig for noen av raslene du la ut bilde av for en stund siden...

Materialer finnes jo overalt, bare man har øyne og ører åpne. Selv har jeg stor sans for å gå tur i naturen og samle fjær og diverse der. Alle fjær jeg bruker på drømmefangerne har jeg hentet ute i naturen, nede ved fjæra. Er så kjekt å ta med seg jentungen og samle inn materialer. Hun er jo like interessert i disse tingene som jeg er. He he, skulle ha sett sist vi var og gikk tur ute ved Atlanterhavsveien. Fant en hel måkevinge, og den måtte vi jo selvfølgelig ta med oss hjem.. Det var en og annen bilist som kjørte litt vinglete fordi de var for opptatt med å glo på oss to i stedet for å følge med på veien. Vi var jo kjempeglad, kom hjem med en stor pose hver full av fjær og en nydelig måkevinge :innocent2:

Liker tanken på å hente kraft til gjenstandene jeg lager på den måten der, men også det å takke for de gaver man får. Så liker jeg også å legge healing i de. Resultatet er tilbakemeldinger som at de har kraft for ti :innocent2: Men har SÅ lyst til å lære å male. Prøver og prøver, gir ikke opp.. er vel noe av det som er cluet, å aldri gi opp. Har gått til innkjøp av lerret på rull, acrylmaling
GjenopprettetMedlem
<t>Det er bare å gå igang det, Viljesterk. Du har et kjempeflott utgangspunkt, i og med at du ikke har lært å tegne/male. Da kan du skape fritt utifra intuisjonen, uten å tenke på riktig eller gal teknikk og slike ting.

Mal i vei!</t>
GjenopprettetMedlem
Jo, ser poenget Var derfor jeg kjøpte lerret på rull, bare å klippe til i ønsket størrelse. Får jage ut perfeksjonisten i meg og bare leke med farger, så får det dukke opp det som skal. Kanskje etter hvert dukker det opp noe som ikke ender som remedie for oppfyring i ovnen
GjenopprettetMedlem
<t>La hendene drømme

være ømme

fargene fortelle

formene danse

la det ville lede

gjøre kjærlighet synlig</t>