Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
De mediterte også i renessansen ;)
📎 images[16].jpg
GjenopprettetMedlem
Ja,men det er vel vanskelig med den politiken vi har i dag :wub:
GjenopprettetMedlem
Politi og politikk er jo to begreper som nettopp trenger en renessanse.
Renessanse, nå.
VI danner selvsagt vårt eget parti.
Stem renessansepartiet. :wub:
Anonymous
Zoroastr er inne på det...

" - Tenke vakre tanker, si vakre ting, og gjøre vakre gjerninger..." 

:innocent2:
Anonymous
Har hørt at noen tenker på å danne et holistisk parti. Leste det i det nyeste nummeret av magasinet "Visjon".
GjenopprettetMedlem
:respect:
Anonymous
Vi kan vel alle være enige om at et universalt, opplyst enevelde under Susamels regime nok ville ha vært det beste.

Det første store prosjektet jeg kommer til å sette igang, er å sette Sahara under vann.

Til det arbeidet skal jeg bruke 100 millioner flyktninger, som nå befinner seg spredt over hele verden. De skal få sine egne land, i Sahara, og selv få utføre arbeidet med å vanne og beplante det, og bebygge det.
Finansieringen av rørledningene, infrastruktur og utvikling skal FN og Verdensbanken stå for, delvis også EU.
Jeg regner med at det tar ca 30 år innen man kan kalle Sahara grønn, at jordsmonnet har festet seg, at trær har fått livsbetingelser, og at vegetasjonen har begynt å spre seg av seg selv.

Lokalt vil vi også kunne oppleve endringer i klimaet, og den lokale fordampningen vil også kunne forårsake lokal nedbør, og klimaendringer i regionen.

Arbeiderne finnes, teknologien finnes, og pengene finnes.

Bare viljen mangler.

Den kan skapes.
Anonymous
Ja men så sett igang da... :biggrin:  :icon_razz:  :biggrin:  :icon_razz:  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
endelig skjønte jeg meningen med dette innlegget..
Renessanse er jo selvsagt det å søke rene sanser :biggrin:

"i natt jag drømte nånting som jag aldr drømt forut
jag drømte det var fred på jord
og alla krig var slutt...." synges best med rusten morgenstemme....

Og jeg drikker morrgenvarmt, ute er det iskaldt,
kontrastenes rike
fikk sin renessanse i natt
vinteren og mørket
tid for å tørke snørr
tid for å rense gørr
tid for å tenke
tid for å slippe sin lenke
tid til å lytte til nattens enke

Vinteren er en renessanse
hvor naturen dør
for å bli født på ny,
med vårens gry.

Renessansen
er et liv
hvor vi søker
sanser
renser
og reiser

reiser i renessanse
våkner i morra :wub:
GjenopprettetMedlem
Renessanse betyr jo at man henter fram det gamle og bruker det eller elementer av det i noe nytt. Det er jo i stor grad det som skjer med sjamanismen. Old age, new age og now age. Sjamanismen har fått sin renessanse de siste årene gjennom denne nettsida, indianerne som har bestemt seg for å dele sin kunnskap. Og så har den samtidig fått nye elementer. Globalisering. Sjamanismen som verdensarv.

Mvh Stridshjelp
Anonymous
Månestråle! :eusa_clap: