Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Den kinesiske kunstneren Wu Tao-tzu som levde under Tangdynastiet sto en dag og betraktet et veggmaleri han akkurat hadde fullført. Plutselig klappet han i hendene, og tempelporten åpnet seg. Han gikk inn i sitt kunstverk og portnene lukket seg bak han. Slik forsvant han fra verden og inn i sitt eget maleri......
SEO Crawler
slik kan det gjøres
eksemplarisk
takk siv

GjenopprettetMedlem
Nydeligt bilde.

GjenopprettetMedlem
Etter å ha trukket seg "inn i sine egne bilder" holdt Odd Nerdrum i dag pressekonferanse. Ett stort kobbel presse dukket opp, men ingen Nerdrum

De fremmøtte fikk imidlertid høre Nedrum lese dikt fra en CDspiller
Pressen tok dette med godt humør. Nrk-journalisten mente Nerdrum visste å takle media.

Anonymous
Den kypriotiske skulptøren Pygmalion hadde vendt seg bort fra det motsatte kjønn som virket preget av altfor meget lettsindighet og lurveleven. Han levde i ensomhet, kun for sin kunst.
Inntil den dagen han kom over en alldeles betagende og stor elfenbein-bit.
Han valgte å meisle en kvinnelig skulptur av den - og resultatet ble så henrivende
vakker at han forelsket seg inderlig i sitt eget kunstverk. Ja, han pyntet henne med gaver og led store kvaler fordi hun ikke kunne gjengi kjærligheten.
En dag ba han gudinnen Afrodite om hjelp - og hun forbarmet seg over hans smerte.
Ved hjemkomst fra tempelet kysset og omfavnet Pygmalion statuen sin som han pleide, men til hans store overraskelse kviknet hun til under kjærtegnene, og snart ble han forenet med sin drømmekvinne i en gjensidig jordisk omfavnelse...
Afrodite hadde vært så rørt at hun lot kunstverket forvandle seg til virkelighet.
Fritt fortalt etter myten om Pygmalion som bl.a. fortelles av Ovid i Metamorfosene
Anonymous
En gång målade jag en ENORM tavla, med blod, skit, sot, sperma, krita, guld, färg och eld.
Den slukade mig. Jag var borta väck i 3 dagar.
Jag brände den direkt jag kom tillbaka.
Ingen hade saknat mig.
Men mitt hår på sidan hade blivit vitt.
Konst är konstigt,
Thomas
Anonymous
"trumman":
En gång målade jag en ENORM tavla, med blod, skit, sot, sperma, krita, guld, färg och eld.
Ingen hade saknat mig.
Konst är konstigt,
Thomas
Velkommen tilbake Trumman.
Det er godt å ha deg her.
Gormii
GjenopprettetMedlem
"trumman":
Ingen hade saknat mig.
Konst är konstigt,
Thomas
Heftig Thomas, kan du fortelle mer om opplevelsene de 3 dagene?
Hadde vært spennende å høre.
Anonymous
Tyvärr vargabroder, det får bli mellan 4 (eller 1000) ögon och en burk dunderhonung isf.
Mvh,
Thomas
Anonymous
"Konst är konstigt", yepp
og som en av mine universitetslærere sa:
Kunst ist ein Verbrechen.
Du er blitt slukt med hud og hår, sugd inn i verket, Thomas. Jeg har mer kontakt med "Pygmalion"-myten, der elementer fra selvskapte bilder manifesterer seg... Eller at mine egne historier blir så kraftfulle at jeg må forholde meg til dem.
Jeg synes mytene om Wu og Pygmalion er komplementære.
SEO Crawler
"Masha":
jepp.
jeg må få gi deg et kompliment
for dine ord om det komplimentære
masha, kjære
komplett komplimentært kompliment
i en kompleks verden
full av komplotter
jeg takker
og komposterer
resten av mine tankefrø
jeg har nemlig ikke gått i frø
men vurderer det fra tid
til annen
amen
(jeg slutter her, kun for den grunnen at jeg trenger en slurk av min kopp med ahmad grønn te)

GjenopprettetMedlem
Den dagen mine dager er talt.
Slkal jeg gå inn i meg selv å bli borte.
Være fremme
Og forsvinne
Varme tanker
GjenopprettetMedlem
"torstein":
(jeg slutter her, kun for den grunnen at jeg trenger en slurk av min kopp med ahmad grønn te)
Alt kan overdrives — også tedrikking:
http://www.forskning.no/Artikler/2007/mai/1179927191.34
For mye grønn te?
Grønn te er bra, men for store doser er ikke bra for kroppen! Da kan stoffene i teen som normalt reduserer risikoen for hjertesykdom og kreft, skade lever og nyrer.SEO Crawler
takk for link passopp!
jeg drikker tidvis mye grønn te.
ikke fordi jeg vil bli sunn eller komme til himmelen, men fordi jeg synes det er (jævli) godt..
what you gonna drink, honey?
ah, something that will make me
pee
fluidikum libre

GjenopprettetMedlem
"torstein":
"Masha":
jepp.
jeg må få gi deg et kompliment
for dine ord om det komplimentære
masha, kjære
komplett komplimentært kompliment
i en kompleks verden
full av komplotter
jeg takker
og komposterer
resten av mine tankefrø
jeg har nemlig ikke gått i frø
men vurderer det fra tid
til annen
amen

Amen