Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg spiller piano...
Når jeg spiller piano improviserer jeg...
Jeg merker at jeg kan lage god musikk når jeg er het utvilt..
Jeg merker at jeg kan lage enda bedre musikk når jeg er sliten/uttafor..
Hvordan har dette seg?
Åpner jeg da mere opp for det kreative?
Sikkert!.. men hvorfor kan jeg ikke når jeg er i utvilt?
Jeg vil jeg vil, men får det ikke til... hvorfor ikke?
Joa, jeg kan da å, men det krever mer konsentrasjon, det går lettere når ikke alt er helt på topp...
Kan det være et behov for å få noe ut, og som ikke er der hvis alt er topp?
Hmm...
Er skaperen dømt til uregelmessigheter i sin sinnstemning for å kunne skape?
Hvordan er det så med healing?
Må healeren gjerne være litt uttafor for å kunne heale godt? hm..
Nei, ikke sånn jeg har erfart det...
Jeg healer bedre når jeg er utvilt... Ah.. kanskje jeg skal bli HealingKunstner?
Eller var det KunstHealer?
En som Healer når ting er på topp og skaper når ting er på bånn?
I natt får alle Kunstnere være like mye Healere for min del..
I alle fall når de har skaper sperre

psbot [Picsearch]
Æ merker at æ skriver, maler og tegner bedre når æ ikke har det så bra. Da blir æ veldig kreativ på de fleste områder.
Når det gjelder healing, e det ikke på samme måten. Da kobler æ meg opp på noe annet, enn den kreative delen av meg selv.
Når æ skal synge, tromme eller danse, e det bare å begynne, så kan det ta helt av, uansett humør. Da e det som om æ blir "tatt" av noe.
GjenopprettetMedlem
Kontakt med mørket,underverden,den kommer mer tilbake når høsten ruller inn,og bevisstheten vender seg innover igjen.
Nå i sommer-månedene er det lett å gå seg vill i lyset,og bli "litt høy på pæra",sånn rent kunstnerisk.
En kunstner trenger mørket og dybden,om han\hun vil ha full kontakt med sitt skapende selv.
Jeg legger merke til at når kvelden kommer,åpner ånderommet seg og jeg kan fly innover med letthet.
Om dagen er jeg litt satt ut av all lys-energien,faktisk. sånn er jeg.
Men for all del,energien er på topp om dagen,kunne bygget en pyramide,men så er det dette:Vi har jo pyramider i egypt.