Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
FAST Enterprise [Crawler]
Jeg plages mye med smerter i nakken skuldrene og armene. Idag er det sånn at jeg har problemer med å løfte høyre armen og den venstre handa er så ond at jeg nesten ikke kan gripe om noe. Det kommer og går dette her, for 14 dager siden var det høyre handa, armen og skulderen, måtte ha hjelp til å skjære meg ei brødskive og sånn. jeg blir så lei.... det er så mye jeg kunne tenke meg å gjøre, men det begrenser seg jo nu.
Har begynt i et trimgruppe, men kunne ikke det idag heller på grunn av smertene.
Er det noen der ute som kan hjelpe meg så er jeg takknemlig.
Jeg syns og at healingsonen er kjempebra.... jeg stiller gjerne opp og gir fjernhealing jeg og.
Kristine :wub:
GjenopprettetMedlem
stå på Kristin!
Jeg har ingen erfaring med healing :sad2:
men gode tanker er sent :wub: :wub:

lilleblomst
GjenopprettetMedlem
Jeg har heller ingen erfaring med healing, men ønsker deg godt, å håper noen kan hjelpe deg med plagene ;)
GjenopprettetMedlem
Til Kristine
Jeg levde under noen år med bestandig smerte. Nå er den nesten borte. Min smerte flyttet seg og i kroppen.
Oftest vil kroppen si meg noe da den krangler.
Mange tilfeller er det kun at den vil hvile, slappe av, ha det godt, sove.
Og vi kansje svarer: senere, neste uke, til ferien. Til slutt så er kroppen lei av deg og begynner å krangle på noen måte.

En spenner forskellige muskler i kroppen ved forskellige sinns-tilstand.
Hvis en har for mye ansvar, tar for mye ansvar, ikke har den tid en trenger.
Hvis en har for mye en SKULLE ha gjort så er det SKULDRENE en spenner, kansje føler en SKULD.
Jeg tror ikke det er en tilfeldighet at skuldrer, skuld og skulle er den samme ordformen (på engelsk should).
Da språket vores vokste frem viste de mer om helheten enn vi gjør.

Dette har jeg gjort:
Jeg går hver dag. Begynte med 20 min /dag. Nå er det minst en time. Dette blir og en meditasjon.
Jeg tok ingen tabletter fordi jeg ville vite når jeg presset kroppen for mye, og prøve å unngå det.
Jeg bruker en værmende og betennelsehemmende salve utvortes. Piller kann en ta til natten, da presser en jo ikke kroppen og det er legende å sove.

Av og til har jeg fått healing, men ikke så mange ganger.

Gunilla
GjenopprettetMedlem
Hei !  :wub:

Mange kjenner seg nok igjen når de leser dette. Har selv vært plaget med fibromyalgi, (om det virkelig er riktig diagnose da.)
Verst er det i fuktige og kalle dager. Men vet du... har blitt mye bedre av å kutte ut hvete, sukker og melk. ( Har ikke klart det til 100%) De dager jeg synder, kommer smertene tilbake.

Klem fra Sjelevenn.
SEO Crawler
jeg synes de språklige betraktningene om skuldrer etc, var glimrende.  det hadde jeg ikke tenkt på. virkelig flott når slike sammenhenger viser seg... så takk for den!

og jeg er også en som tror på kostens påvirkning. "you are what you eat". mange tror at kroppen er "jeg", men kroppen er lagd av de fire elementene, og gjenskapes kontinuerlig av mat. kroppen er mat.

alle som opplever noen som helst form for fysiske plager bør seriøst vurdere å gjøre noen forandringer.
sjøl har jeg blant annet tro på mindre sur mat, mer basisk. skaff et hefte om syre-base balansen. de justeringene som sjelevenn nevner er også ofte svært effektive.

hulda clarks metode er omfattende og kan synes litt "dualistisk", men er vel verd å se på.

generelt: mer av det som styrker, mindre av det som svekker. 

men enhver må selv velge, å tvinge igjennom eller moralisere er meningsløst.
GjenopprettetMedlem
Ja, kosten har vel en del med kroppen vår å gjøre. P.g.a diverse kroniske sykdommer, noen med sterke smerter har jeg måttet legge om kosten totalt. Spise sunt( jeg som før hev i meg både det ene og det andre), og jeg må si at livet mitt er forandret til det bedre. Smertene er der, men ikke så intense hver dag. I tilleg har jeg  møtt et menneske som har gitt meg så mye av seg selv i gjerninger at bare det har gitt meg livslyst i bøttevis. MÅ bare fortelle: Jeg fikk et skikkelig kjør her i juletider( takket være intesivavdeligen her hvor jeg bor, så er jeg i livet), og via helsevesenet her ble jeg kjent med  min fotterapeut. Og det merkelige var at kjemien mellom  oss var bare fantastisk fra første stund. Hun yter utover det hun egentlig  behøver. Hun sier  hun vil hjelpe meg.Så hun har  begynt å lære meg autogen avslapning( jeg pleier  å være stiv som ei pinne i musklene), og tro meg eller ikke så etter første behandling GLEMTE jeg krykkene mine! Men  det merkelige var og, da vi begynte å snakke med hverande, at  vi har hatt en del  liknende opplevelser i barndommen. Merkelig.Må si jeg sjelden får en slik kontakt med noen som i dette tilfellet, og at i tilleg hun deler med meg en del av det åndelige og "mystiske" er helt ufattelig. (trodde jeg var  "gal" når jeg ser og hører ting). Så jeg har funnet en sjelfrend som gir meg  en masse, både i det åndelige og det mere jordnære. Så alt har en sammenheng, tror jeg. Alt påvirker vår "skrott" og sjel, så jeg tror vi må være åpne for alt.Og til slutt: hennes svigerdatter er  healer!!Og  ikke om lenge så  får jeg møte henne også. Livet er underlig! :wub: :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Svart turmalin er en helbredende stein som skal hjelpe på stiv nakke,og ellers spenninger i kroppen,den beskytter mot nevroser,og hjelper i sorg,ved at den renser auraen og forhøyer dens energier.
Ellers vil jeg gjerne sende deg en knaende masserende hjelpeånd,en nerveguru.
Hei dere!
Jeg takker Lilleblomst og Silva for gode tanker og ønsker. Takker Gunilla for dine betrakninger om skuldrene. Takker Sjelevenn og Torstein for matråd... jeg har prøvd å gå over til speltbrød.... men ellers har det vært mye kakespising i det siste, med jubilant i huset og deretter 17 mai (akkja, er jo desverre veldig glad i kaker) Ja og andre søte ting som jeg vet jeg ikke burde ha i meg. Torstein, hva er Hulda Clarks metode? Jeg går litt turer , men sikkert ikke nok, får jo ondt i beina... hmm.
Nei, nu skal jeg slutte å klage... Teleterkji, send meg gjerne nerveguruen.
Livet er herlig :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Begynn i det små. Vi trenger  karbohydrater, proteiner, fett  og mineraler, vitaminer o.s.v. for å fungere. En litt balansert kost med litt av alt er aller beste. Det betyr ikke at en ikke kan ta en kakestykke i ny og ne. Små tripp turer i begynnelsen er jo bra, en  behover ikke å bli noe maratonløper. En kjenner selv  hva en orker, og  stopper hvis det blir for mye. Ting tar tid, har jeg lært, og Roma ble heller ikke bygdt på 1 dag. Det er mye med viljen og tålmolighet å gjøre.Jeg er ikke mester, blir det ikke heller, men gleden  for å klare ting  man trodde var umulige er en ekte glede. Og autogen avslapning er også godt for muskulatøren. Prøv, hvis du  har mulighet til det. Lykke til....er sikker på at det kommer  dagen du føler deg mye bedre.

mvh sandra :wub:
Takk Sandra! Med så mange gode råd, så kan jeg ikke bare sitte rolig, jeg MÅ bare gå til aksjon.... bokstavelig talt.
Anonymous
Takk for tillitten din, Kristin!

Følgende skjedde den 17.Mai mellom kl.05.30  og 06.00

Jeg lå i det mørke soverommet, like etter at jeg våknet, og kom til å tenke på deg.
Så ba jeg ett av mine kraftdyr å finne ett av dine  kraftdyr for å hjelpe deg.
Dyret mitt løp så  i en sirkel rundt deg sammen med dyret ditt, de løp rundt og rundt, fortere og fortere, inntil det oppsto en kraftig brunfarget hvirvelvind  med deg i stormens øye eller sentrum. Jeg følte at på denne måten kunne skjevheter i kraftfeltet ditt bringes i bevegelse og omfordeles. Så oppsto det en hvit kjegleformet hvirvel i sentrumet av den brune hvirvlende sirkelen. Den hvite formen steg oppover og forsvant.

Etterpå følte jeg at det manglet noe, og så kom jeg på å takke kraftdyret mitt.
Da eksploderte det beksvarte dyret i myriader av farger, stilte seg på bakbena og viste en utrolig glede, omgitt av et stort felt med bølgelinjer av de mest fantastiske farger.

Det var hva jeg så. Så vil jeg tolke under forbehold, men jeg undret meg over at det som kom ut, var hvitfarget. Så fikk jeg den assosiasjonen at du kanskje har vært veldig snill og oppofrende og har tatt mye på dine skuldre. Det du muligens kan gjøre
er å slippe litt av denne " hvite " godheten og åpne opp for andre sider av deg selv:
Still krav til omgivelsene eller deg selv, konfronter andre eller deg selv. Ta det mørkere, "brune" element i bruk på en gavnlig måte.
Som sagt, dette er mine assosiasjoner. Jeg vet ikke om dette gir gjenklang i deg.
Hvis du vil, kunne jeg jo prøve en gang til.
Beste hilsen og ønsker fra Masha
Tusen takk Masha for at du tok deg tid til å gi meg healing. Du har nok rett i at jeg tenker mye på hvordan andre har det, og prøver å dytte de fremover.
Det var en fantastisk seanse du hadde med våre kraftdyr.
I dag har jeg ihvertfall vært i strålende form... gått tur.... to ganger rundt et vann, hørt på fuglesangen (helt til det kom en person forbi med mobiltelefon, og den ringte akkurat da) Hmm. Og i morgen skal jeg på trimgruppe.
Livet er herlig.
Klem fra Kristine :wub:
GjenopprettetMedlem
Hei Kristin!
Ta deg noen gode dager i stilla og roen
og la muskler hvile
så vil kraften som da kommer sigende
helbrede enhver smærte.
:icon_cool: