Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg veit egentlig ikke om dette hører hjemme her, men hvis man tenker at vår Moder Jord trenger healing, da kanskje...

Forandringens tid.

Den stadig økende masse brukere her på Sonen, og det faktum at man
(i hvertfall erfarer jeg detta sjøl)
i økende grad møter mennesker,
kjente som ukjente,
som uoppfordret tar opp temaer som Sjamanisme, åndlighet (les: ikke religion), kraft, healing, visdom, energi etc.
gjør at jeg føler en enorm positivitet for framtida.

Og ikke minst den kommende konferansen i Mondsee - Østerrike.
(In June 2006 the "Shamanism and Healing Association" organizes its sixth International Congress on Shamanism and Healing entiteled:
ANCIENT KNOWLEDGE FOR A NEW AGE

Vi er inne i forandringens tid.

Mennesker jeg har kjent gjennom mange år og som ALDRI tidligere har vist noen interesse eller viten for disse emnene, kommer nå stadig oftere inn på dette.
De stiller seg kritiske til den samfunnsutvikling vi har og alt hva den fører med seg.
Det flotteste er at de ser at for å kunne gjøre noe med dette,
så må en begynne med seg sjøl, og starte forandringen der
istedet for å skulle forandre sine medmennesker.

Forandring av seg selv er vel egentlig feil uttrykk å bruke.
Det handler vel i virkeligheten om å fjerne det belegget av slagg som
har lagt seg utenpå det opprinnelige, det upåvirkede,
og slippe dette fram for at det skal kunne få vokse.
Slippe fram det selvet som ikke sitter fast i ei ramme av samfunnsnormer og regler som fungerer som stengsler for kontakten med kraften.
Kraften som finnes i alt og alle og som er selve universets essens.

Til tross for alt elende i denne verden, føler jeg nå større optimisme enn på lang tid. Og med den økende masse mennesker som nå "stopper opp" og tenker seg om, ja da føles det som om
en enorm tsunami av gode tanker, kjærlighet og varme følelser velter fram blant menneskeheten.

Og det er fantastisk godt å føle at man er en del av denne bølge.
La oss sammen være en del av forandringens tid.

Wolf
Anonymous
Ja vi er - vi er alle en del av denne bølgen.
Så flott at du deler disse tankene, det hjelper på å løfte perspektivet fra sin egen lille verden.
Mennesker over hele verden våkner til ny bevissthet, tanken gjør ufattelig godt! :w00t:
Jeg er så enig i alt du sier, vi må gå i oss selv først, ikke for å forandre oss, men for å avdekke essensen, og finne krafta.
En universell kjempeklem til deg! :wub:
Anonymous
Mange takk  :wub:  Det var utrolig fint skrevet. Ordene dine er fulle av god energi.
Francis [Bot]
Så flott skrevet!!
Joda vi er inne i en tid med forandring. Mange jeg kjenner som aldri har vist interesse for det åndelige o.l har plutselig snudd om og søker nå rundt etter "en annen verden" og er blitt åpene for at det faktisk finnes en annen verden en denne...
GjenopprettetMedlem
Takk for positive tilbakemeldinger, det gjør alltid godt.
Spesiellt når man er rimlig fersk og ikke har skrevet noe særlig av slike typer innlegg.
:respect:
GjenopprettetMedlem
Så flott innlegg  :biggrin:

Det ga meg styrke til å fortsette å være optimistisk, selv på det som for meg starta som en dårlig dag... Takk :wub:
Anonymous
ja, det er mer snakk om det. men dette kan ofte bare være snakk. man syntes sjamanen er en inspirerende arketyp. man går med fine smykker, kansje man til og med kjøper seg en tromme. og med en gang det blir litt vanskelig, og man skjønner det ikke bare var lek og morro, da gir man seg. veldig få fortsetter, det er en blanding av store vansker og styrken til å rydde opp.

selv har jeg vannskeligheter for å tro at mennesket vil forandre seg. kansje mennesket dør ut, og våre sjeler kommer på ny i andre former eller kropper. men mennesket vil ikke forandre seg. vår verden kansje. kansje om hundre år vil den nordlige halvkule være det eneste beboelige sted i verden, 90 prosent av menneskeheten være utryddet og norge være et tropeland. hvem vet ? mennesket vil måtte tilpasse seg de nye omstendigheter. men ondskap, latskap, grådighet og død vil altid følge mennesket. det er en del av vår ene halvdel. vi kan lære oss å akseptere våre mørke sider, vi kan bruke det positive i det. men er det dag må det og være natt. synden holder verden i gang, frelsen hører himmelen til. det har den altid gjort. både i new york og hos de romantiserte indianerne.

jeg er jordnær i min åndelighet. kan ikke noe for det :P
GjenopprettetMedlem
:biggrin: blir så glad over å lese slikt jeg.... Du er så absolutt inne på at samfunnet er på vei til å ville forstå mennesket og å være til glede for "moderjord". Og hvordan vi behandler henne og ikke minst hverandre. Noen av oss ser dette i et klarere "lys" og jeg ser at mine venner reagerer på min selvinnsikt, mellom- menneskelige forståelse og medfølelse overfor alt liv, det være seg blomster, dyr og mennesker.
Og de lurer på hva jeg gjør, og med glede jeg forteller. For vi har ansvar med å formidle den indre forståelsen.
Jeg vet at vi som mennesker er inne i en tid hvor vi våkner opp, og vi ser rundt oss at vi må gjøre noe, vi føler et savn etter en bredere forståelse av hvorfor vi er her på denne jord, og hva er vår oppgave. Og vi som mennesker utvikler oss i takt med tiden,vi søker etter noe mer og EN dypere livsmåte og innhold. Vi som mennesker er metta av jaget etter mer, mer ting, bedre jobb, MER PENGER osv osv jaget på suksess, jaget etter å være noe bedre.

Men se nå hva som skjer..... vi våkner opp, noen av oss....og flere vil forstå og vil våkner opp.... for hva som er viktig og hva som må gjøres som menneske.

Jeg syns dette er så utrolig spennende, for det forteller noe om hvordan vi som mennesker forrandrer oss igjennom tidens vann, slik vannet renner i bekken.
Og det skulle ikke forundre meg at vi som menneske har vært igjennom denne perioden som vi nå er inne i, denne tidsperiode hvor vi mennesker åpner og søker med hjerte, etter det rene, det essensielle og det som oppløfter oss til en dypere forståelse av hvem, hvorfor osv menneske, det være seg mann eller kvinne. Er her på denne jord....

Og som vanlig så renne ordene ut av meg, :icon_redface: når jeg leser noe spennende og jeg ble fasinert av din tankegang.
Takk for fine ord.

Ønsker deg en god helg.

Klem fra nutta
GjenopprettetMedlem
La slik positiv visdom renne som vårflom, inspirere og la oss inspirere motivere og handle.

Av mangel på hatt, løfter jeg på håret  :respect:
GjenopprettetMedlem
Slutter meg til med heiarop...jammen kan vi hvis vi vil... :beer:

UlveMor