Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Sensis [Crawler]
Litt om hvor lite som skal  til...

Under en fest snublet en  jente - Ingrid - og falt. Hun forsikret alle at hun hadde det bra (de tilbød  seg å ringe lege) og bare hadde snublet i en stein for hun hadde nye  sko.

De hjalp henne å ordne seg og ga henne en ny tallerken mat - og  selv om hun virket litt rystet, fortsatte Ingrid å more seg resten av  kvelden.

Ingrids mann ringde senere og fortalte at hans kone hadde  blitt kjørt til sukehuset. Kl 6:00 hadde hun dødd.
Hun hadde fått et slag  på festen - dersom man hadde visst hvordan man kjenner igjen tegnene på slag,  hadde kanskje Ingrid fortsatt vært i live i dag.

DET TAR BARE NOEN  MINUTTER Å LESE DETTE

En nevrolog sier at hvis han får i hendene en  slagpasient innen 3 timer kan han totalt heve effekten av slaget.... totalt!  Han sier at det vriene og vanskelige er å kjenne igjen et slag, få det  diagnostiserert og få pasienten till lege innen 3 timer.

Å KJENNE IGJEN  ET SLAG
Nå sier legene at alle kan lære seg å kjenne igjen et slag gjennom  å stille tre enkle spørsmål:

1. * Be personen om å LE.
2. * Be  personen om å LØFTE BEGGE ARMENE.
3. * Be personen om å SI EN ENKEL SETNING  (sammenhengende) (f.eks ..Solen skinner idag).

Om personen har  problemer med noen av disse oppgavene ring snarest 113 og beskriv  symtomene.

En hjertespesialist sier, at hvis alle som får denne  e-mailen sender det til 10 personer, kan du regne med at minst ett liv kommer  til å kunne reddes.

VÆR EN VENN OG DEL DETTE MED SÅ MANGE VENNER SOM  MULIG, du kan redde liv.
Anonymous
Tusen takk for info. Dette ante jeg ingenting om, og visste heller ikke at en person som har fått slag, kan fungere fysisk engang. For jeg trodde at man faller om med det samme. Det er livsviktig å sette seg inni slike ting. Du minner meg nok engang på at jeg snart må melde meg på et førstehjelpskurs igjen.
GjenopprettetMedlem
Svært intressant!!

Skal maile dette videre...
W3 [Sitesearch]
Da lærte jeg noe nytt i dag og  :biggrin:

Takk for tips  :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Meget viktig mail å få Ailo...

Jeg har sendt det til alle mine venner på mailinglisten..
De kan jo være i nærheten av meg når det skjer med meg :o

Samin ;D
GjenopprettetMedlem
skal roe meg ner denne sommeren og huske slag-strategien.
GjenopprettetMedlem
Takk for 3 gode tips. Det enkle er ofte det beste, men en må jo vite om det  ;D
GjenopprettetMedlem
Viktig informasjon som tas til etterretning og skal spres :eusa_clap:
AdsBot [Google]
Takk for denne informasjonen!! Kjempeviktig for oss med barn som snubler og faller hele tiden.
GjenopprettetMedlem
Ante ikke noe om dette jeg, takk for info!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Takk :w00t: