Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
God Kveld, Jeg lenge slitt med at jeg er trøtt. Når jeg kommer hjem ifra jobben så er jeg driiiittrøtt og orker nesten bare så vidt å raske sammen en kjele med noe skval før jeg drønner i madrassen og blir der til døgnrytmen spiller progressiv vest-balkansk kaos-samba med ustemt ljå og skjem hekkesaks. Jeg kan ta tak i dette på en ufattelig hard, tight og millitant måte. Altså: Meditere og gjøre Yoga hver eneste morgen før jobb (hvilket vil si at jeg står opp klokken 4 og 5 om morgenen for å gjøre dette) Ikke røyke så mye som en eneste røyk, spise kun vegetarisk (noe som er viktig for yogaen) og i tillegg holde meg i aktivitet. OK, da har jeg jo svaret tenker jeg, en annen del tenker fytti rakkern for et skitliv, den tredje tenker: Hmmmm, kanskje det er noe muffens med trossystemet mitt. Uansett!! Jeg sliter med lavt energinivå, en energi jeg trenger for å holde meg på avstand ifra offerrollens gap og hinsidens djupe svelg.

Koko
Anonymous
Jeg vil tromme litt for deg, og vil be om at du ikke er så hard mot deg selv. Take care!
GjenopprettetMedlem
Jeg skal dele med meg av min energi Kokopelli
slik at du kan løfte deg vekk fra gap og svelg
GjenopprettetMedlem
...når det gjelder lavt energinivå så kan det jo være så mangt. Depresjon, mangel på fysiske anstrengelser, vitaminmangel, for mye kvikksølv o.l. i kroppen etc etc etc...prøv deg frem...å få en mening med livet samtidig som du finner skog og mark, ta multivitaminer, kanskje ta detox-bad/C24 (for å fjerne forurensing i kroppen)...hmm meditere og yoga ja...har du tenkt på å unne ta deg et (eller flere) reikikurs ?...å heale seg selv er bare å anbefale...har gjort det selv og fått opp mitt eget energi nivå- har nå over tid blitt et helt nytt menneske (som jeg liker mye bedre)...ofte når jeg har healt venner og bekjente som har følt at de har manglet energi har fortalt at healingen har værtsom en skikkelig energi-insprøytning...kan dette være noe for deg også ?  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Var sånn litt selv på en måte; tidsklemma, stadig på farten, for dårlig tid, sliten, trøtt, vondt i kroppen.
Paradokset er når jeg ikke følte behovet for å rekke over alt mer, så fikk jeg plutselig tid til alt.
Høres kanskje rart ut.
Men, i etterkant ser jeg at det jeg har kuttet ut er alt "fyll" stoffet.
Tiden som brukes foran tv-skjermen, tiden som brukes til bekymringer. Hvilepausene som trengs for å få hode over vannet igjen.
Hva VIL du, hva MÅ du, hva GJØR du.
For min egen del fylte jeg livet mitt med masse små og store ting som jeg trodde gav meg mening, og som jeg trodde ville fylle meg.
Men etter mine behov ble satt i forsetet, så har jeg fått det mye bedre.
(jeg vet så klart at unger, jobb, regninger osv krever sitt og tar tid og energi)
Men ikke la tiden spise deg opp, få den heller til å jobbe for deg
Det er ikke alt man MÅ gjøre, eller det er ikke HVER dag man må gjøre det.
Blir man bevisst seg selv, blir man bevisst på hva man gjør med seg selv, og hva man bruker tiden til blir bevisst.
Det at du er trøtt kan være ett signal, lytt til hva det har å si deg (borsett fra og ta fri, ferie, sove, eller dra på SPA for å fylle batteriene)
Lytt
Varme tanker
GjenopprettetMedlem
Mangel på energi i kroppen kan som nevnt ha mange faktorer, har sjøl opplevd litt trykk på kroppen, delvis gjennom krevende jobb og ellers som livet fører med seg i gjennom livets faser som menneske.  :eusa_doh: :exclaim:
Snakket med en lege-venn(snik-konsultasjon) han anbefalte meg å gå inn i meg selv, hva tapper krefter og hva gjør ikke. Snu litt på livsstil, ikke radikalt men kanskje gjøre små justeringer, gjennom jobb og fritid. Har fungert på meg, kropp og sjel føles piggere og mer opplagt, er sjelen og det indre i harmoni så følger kroppen etter.  Det er bedre å ta signalene på alvor og forebygge, en oppbygging kan ta lang tid  :idea:
GjenopprettetMedlem
Uansett!! Jeg sliter med lavt energinivå, en energi jeg trenger for å holde meg på avstand ifra offerrollens gap og hinsidens djupe svelg.

Gir du ikke svaret litt selv her, kanskje på tide å erkjenne det også.
Kanskje "hinsidens djupe svelg" ikke er så farlig som du vil ha det til. Smertefult JA. Farlig NEI
Tenk hvor mye livsenergi du bruker på å holde deg selv i tøylene på alle måter og nivå.
Kanskje du er du er blitt ekspert på det som jeg er.
Og eksperter tar jo som sagt aldri feil  (NOT)
Hvordan du skal frigjøre deg fra trettenhet DU SELV holder deg i, vet jeg ikke.
Kanskje det er dette som ligger under overflaten og tynger deg, eller kanskje ikke.
Uansett, må solens varme stråler finne deg og fylle deg med tro, håp, glede og varme
Varme tanker
GjenopprettetMedlem
Hvis man står opp kl 4 og 5 om morran for å gjøre yoga osv, går man glipp av 3-4 timers søvn. Det er jo nok til å bli utarma av. Folk som av ulike årsaker har søvnvansker og får for lite søvn plages av mange av dine symptomer, samt irritabilitet, smerter i kroppen, allergier, stadig forkjølelse og så videre. Yoga og meditasjon kan også gjøres på andre tider av døgnet med stort hell, som for eksempel etter middag, når man likevel tar det med ro. Når man utøver en så streng selvdisiplin som du gjør, risikerer man å berøve seg selv for kraft og livsglede.

Jeg driver selv og "plager meg selv" med å gå en halvtimes tur på morran og står opp en halvtime tidligere. Men av og til må jeg lytte til kroppen, og ta en og annen dag fri. For det er da mosjonen egentlig virker best. Man må også hvile.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
--
Anonymous
Jeg har vært pigg som ei lerke i hele dag og er det enda. Nå har jeg drikki 3 kopper kaffe for å vise meg selv at jeg gir faen, men seriøst, det funker ikke. Uvanene henger som perle på ei snor i tankerekka mi og jeg akter ikke å følge den hele veien. Jeg tok en reise i natt uten tromme, ved å slå meg selv på benet på håndleddet og tro det eller ei det funka utrolig bra, jeg dro avgårde ned i en gjørmepytt og henta opp en fillete og blodig fyr som ligna på  meg, denne fyren som var en bit av meg satt seg på ryggen til en isbjørn og føk opp i været, stupte så med hodet først ned i en iskald foss og jeg rant ned i elva, steg opp av brystkassa mi og kvikkna til igjen med masse kraft. Av de rådene jeg fikk her så blir det en gåtur på morgnen istedenfor yogaen og yoga og meditasjon etter jobben istedenfor (før mat) Yoga og med. funker best på tom mage.

Cheerio, Dere er en grepa gjeng med masse å gi!!

Koko
GjenopprettetMedlem
En indianer, Paul Richard, fra Cananda fortalte en gang om en åndelig innvielse han hadde. Han hadde bestemt seg for å klippe sitt lange hår, og gi det til en organisasjon som lagde parykker for syke barn. Det å klippe håret ble for ham en stor åndelig opplevelse.( Det skjedde andre ting også - men det husker jeg ikke.) Men det som skjedde videre var at han begynte å sove vanvittig lenge -og de andre klarte ikke å vekke ham på mange timer.

Han mente det at i perioder med stor åndelig aktivitet og omstilling, så trenger vi mer søvn enn normalt. Og det kjenner jeg meg igjen i !

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
det du trenger etter å ha lest dette er at du må legge om kostholdet ditt, du spiser feil mat som utløser de tin du snakker om , send en pm så ska skriv en meny dy kan prøve, har virka godt på de jeg har behandlet
GjenopprettetMedlem
Spennende oakmann!  :biggrin:

Kan du ikke legge ut et menyforslag her.... kanskje flere kan få dra nytte av den....?
GjenopprettetMedlem
Spis og drikk det som gjør at du føler deg vell,menalt med måte :wub:
GjenopprettetMedlem
jo det går da bra.
det er at du holder deg unna rødt kjøtt.gris.
du kan spise kylling . kalkun. viltkjøtt. fisk , ikke så mye melkeprodukter. salater. ris . ikke potet.
det er for at etter eu standar ska alt for inneholde masse medisiner som vi mennesker får trøbbel med.
kylling får også dette men de lever bare 2-3 måder så alle de stoffer som ikke er bra får ikke tid til å sette seg i kjøttet, dere kan da prøv å spis ris , kylling eller kalkun vilt fisk 1 måned, så kan du spis biff potet saus fett et måltid , du vil merke at du rett å slett bli dårlig.
mange av våre problem stamme fra mat pga tilsettingsstoffer,
en venn av mæ jobber som graver på en kirkegård, han sier at det tar ca 5 te 7 år lengere nå for at en kropp er borte pga konserveringmidler i mat, hmmmmmmmmmmm noe å tenke på
GjenopprettetMedlem
En tankevekker. :sad2:
GjenopprettetMedlem
Til oakman : ...skrev du at man ikke skal spise så mye salater ?  :shyone: :shyone: :shyone:
Anonymous
Jeg spiser helst rent vegetarisk til hverdag. en fisk hvis den er fiska med respekt, en elg som er drept med omtanke kan gå i ny og ne men ellers så vegetarisk som det lar seg gjøre. Jeg skal dog sjekke om dette er så smart her til lands. Det er kan jo virke mer naturlig at man trenger litt kjøtt i vinterhalvåret. Noen som har noen erfaringer rundt dette?
Anonymous
Kan man drepe noen/noe med omtanke? :o
GjenopprettetMedlem
--
Anonymous
"Kira":

Ja det tror jeg.
GjenopprettetMedlem
"Kokopelli":

"Kira":

Ja det tror jeg.

Enig der Koko, det viktige er hvordan man gjør det, hvorfor man gjør det og hva man gjør etterpå
ifht. å takke for det. (da snakker jeg om vilt ikke om mennesker)