Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Hei Brukernavn, jeg setter meg gjerne ned litt sammen med deg.

Ellers leste jeg nettopp Kristin sitt innlegg om halschakraet som jeg selv fant mye gjenkjennelse i. Så gjennom den artikkelen hennes tydligere hvordan det jeg selv jobber med også henger sammen med hals....tillitt til uttrykket.... til ens større oppgave kanskje?

mvh
UlveMor
GjenopprettetMedlem
  :eusa_pray:  :wub:
GjenopprettetMedlem
sånn. nå har jeg fikset opp etter vårrengjørings- herjingene.

Bråtebrann er gøy.

Mvh Br.
GjenopprettetMedlem
Svei du dei bort? :w00t:
GjenopprettetMedlem
etter tre måneder med ondt i halsen, var konklusjonen fremdeles ikke klar, selv om jeg trodde det forrige gang jeg skrev inn på denne tråden. Her forleden gikk jeg til en alternativ behandler for å få akupunktur og råd om kosthold. Han sa at årsaken hovne mandler var kumelk- produkter. Han bad meg om å kutte ut alle disse. Men soya- og geitmelk er fremdeles lov. I tillegg minte han meg på at jeg har blodtype null, og at det av denne grunn er lite strategisk å være vegetarianer. I løpet av en ti års periode har jeg gradvis kuttet ut kjøtt, fisk, egg og melk fra kostholdet. Målet mitt var å kun spise kjøtt i selskapslivet og fisk, egg og melkekonsumet skulle ned på et minimum. Rådet jeg fikk fra behandler var å spise kjøtt- eller fiskemåltid to ganger i uken. Så vegetarianer blir jeg nok aldri mer. Eller ihvertfall bare fem dager i uken. I tillegg foreskrev han grapefrukt- kjerneekstrakt mot soppinfeksjon i tykktarmen. Og nå er jeg endelig på vei tilbake til livet, tror jeg. Dette har vært fælt. Men jeg har også lært en god del om meg selv, om yoga og om at svarene fins når man leter. Send meg gjerne litt styrkende healing, for dette har vært en slitsom vår.

Mvh Br.
GjenopprettetMedlem
"brukernavn":

nå er jeg endelig på vei tilbake til livet, tror jeg. Dette har vært fælt. Men jeg har også lært en god del om meg selv, om yoga og om at svarene fins når man leter. Send meg gjerne litt styrkende healing, for dette har vært en slitsom vår.

Våren kan være en slitsom og rensende tid.
Is og sne kjemper med nebb og klør for å holde fortet,
- selv om den vet at den kommer til å tape kampen.
Når vinteren innser at den har utspilt sin rolle for denne gang,
sukker og raller den i dødsangst.
Den ser at kreftene svekkes med faretruende hastighet
når våren våkner for å overta makten.

Vinteren er en streng læremester, både i bokstavelig og symbolsk forstand
- i det ytre som i det indre landskap.
Kampen mellom vinter og vår når sitt klimaks i smertefulle
sammentrekninger og utvidelser.
Voldsomme rier ryster i systemet, en vond men også en lærerik prosess.

Alle må vi til tider kjempe denne slitsomme kampen i vårt indre.
Gamle utlevde "sannheter" må vike til fordel for nye "friske skudd på livets tre",
- en nødvendig prosess for videre vekst.

Jeg er selv en vandrer på denne veien.
Men min årelange lidelse og lammelse i dette "vintervakumet" er nå i ferd med å forløses,
- gjennom vårens gjenopplivende og transformerende krefter.

Din virkelighet er ikke min virkelighet og vise versa, men vi jobber alle mot samme mål,
derfor er det viktig å hjelpe hverandre videre mot målet.
Balanse og helhet er mitt mål og jeg vet at veien er lang, men jeg jobber med saken,
- det er det viktigste for meg å vite akkurat nå.

Siden jeg er i min egen healingsprosess nå,
kan jeg på nåværende tidspunkt ikke sende deg direkte healing,
- men varme tanker er sendt.
GjenopprettetMedlem
Lilyane, dette var en vakker beskrivelse, og en hjelp for ikke bare brukernavn, men meg også!

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Så flott Stridshjelp, takk skal du ha.
Det er godt å kunne bidra med noe som er til hjelp også for andre.
GjenopprettetMedlem
fint, vel og bra. Jeg angrer ikke på at jeg var veggis i ti år altså. Jeg hadde gjort det igjen. Og nå når jeg må steke ørret på kjøkkenet for å bevare mitt eget liv, så bøyer jeg meg mot store ånd i respekt, før jeg tilbereder maten. Vi skal ha respekt for livet synes jeg. Både det livet som er i de andre, og for det som er i oss selv. Vi er alle ett. Vi og dyrene er ett.
Lovve til dere begge.
Våte vårkyss på munnene til begge!

Og det treet ditt stridshjelp er virkelig vakkert. Fins det et sted på jorden, eller er det en bildemanipulasjon?
GjenopprettetMedlem
Jeg vet egentlig ikke. Det var en bildeserie på start.no som jeg lagra fra.

Her er ett til, men det er kanskje en mann - det ser i hvertfall manipulert ut.
📎 218257184_5dec5b2843_o.jpg
GjenopprettetMedlem
utrolig fine bilder!