Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Lurer på om noen her kan hjelpe meg med en kanalisering?
Jeg vet egentlig lite om hva en kanalisering dreier seg om, men det jeg har lest meg til virker veldig interessant. Kunne tenke meg både å finne ut mer om hva en kanalisering er og hva hensikten med den er? Har forstått at det dreier seg om å finne ut av sine personlige egenskaper, men vet ikke så mye mer enn det...

Blir svært takknemlig for svar og eventuelt tips om hvem og hvor jeg kan få utført en kanalisering hos...  :wub:
GjenopprettetMedlem

channelize
A verb
1 channelize, channelise
cause to form a channel; "channelize a stream"
Category Tree:
change; alter; modify
╚straighten; straighten out
╚channelize, channelise

Dette fant jeg i en ordbok
Så det å kanalisere kan være så mangt, ifølge det jeg forstår.. det kommer ann på hva du vil kanalisere...

Det finnes en bok: "Lær å kanalisere ditt høyere selv"
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=148227&rom=MP
Jeg kan ikke gå god for boken, men tittelen sier jo hva man kan kanalisere.

Mediumer kanaliserer jo kunnskap fra andre dimensjoner, her er en link fra et intervju om nettop dette:
http://www.spiritweb.dk/Artikler/kanalisering.htm

Jeg går ikke god for noen av kildene, men det er i allefall noe..  :icon_cool:
Anonymous
Kan annbefale  kanaliseringskurs  hos Morten Eriksen.
Jeg hadde stor glede av og  delta  på hans kurs.
kursprogram finner du  på .
www.morten-eriksen.no
Anonymous
Kanalisering som gis privat er hjelp til å se seg selv fra et større åndelig perspektiv, så man kan forstå og se sammenhenger tydeligere, og på et helt annet nivå.

Universelle eller kollektive kanaliseringer påberoper seg å fortelle om verdens ståsted og utvikling i sammenheng med en åndelige verden av engler, mestere og utenomplanetare eksistenser.

Et viktig element er følelsene - vi (leserne/tilhørerne) blir ofte bedt om å FØLE teksten, heller enn å analyserer den.
Det som resonnerer med deg har betydning, resten kan du forkaste.

Det er et spennende aspekt av vår tid, synes jeg. Har fått mye glede og støtte via kanaliseringer.
Men det er ikke noe poeng i å sluke alt rått, selv om noe taler til en... 

Kritisk skjelneevne (først og fremst ved hjelp av følelsene; føles det bra?) er viktig, kanskje mer her enn i forhold til andre tekster. Samtidig krever det et åpent sinn og hjerte - det er denne balansegangen.
GjenopprettetMedlem
"Skapheksa":

www.morten-eriksen.no

Har sett på sidene hans og finner det interessant, men ettersom jeg bor i Bodø er det litt vanskelig å kunne følge kursene hans...Bruker hans cd til meditering og synes den er veldig bra...

Ser på diverse andre nettsider at det tilbys kanalisering bl.a. via telefon. Kan man stole på at dette er seriøst eller bør det foregå ved personlig oppmøte?
Skjønner at man ikke kan leve 100% ut fra det en lærer ved kanalisering, på samme måte som man ikke skal stole 100% på et personlig horoskop - selv om det stemmer bra med ens personlighet - men ønsker likevel å prøve. Kanskje jeg får svar på noen av mine mange spørsmål om meg selv og min åndelighet...  :)
GjenopprettetMedlem
Sjamaner kanaliserer i ulike sammenhenger også, men kaller det kanskje noe annet. Det er for eksempel når sjamanen er i stand til å snakke/se/høre/ta ned informasjon fra sine hjelpere i hverdagsbevisstheten eller når de setter seg i trance. På den måten kan klienten få informasjon som er viktig å vite der og da, for eksempel om livssitasjon, gode råd, hjelpere, kraftdyr og mye mer.

Jeg kjenner også spådamer/spåmenn som kanaliserer i stedet for å bruke tarotkort. Men dette er en mer usikker verden, fordi man ikke vet hvem man snakker med, spesielt dem som jobber på telefonen.

Mvh Stridshjelp
Anonymous
Jeg har hatt et par intressante kanaliseringer.
Den ene var særdeles spesiell, da jeg fikk kontakt med min avdøde mormor.
Hun som kanaliserte beskrev hvordan mormor så ut og det stemte på en prikk.
Det kom også fram konkrete ting fra min barndom som bare min mormor og jeg visste om.
Hendelser fra den siste tiden som stemmer overens, samt planer jeg har både angående
en reise og div. annet.
Denne gangen talte Black Hawk til meg og han kom også med mange ting som bare jeg selv vet om og jeg fikk da bekreftet mye og det gjorde meg veldig godt.

For ordens skyld...denne damen og jeg kjenner overhodet ikke til hverandre og har heller ikke noen felles bekjente som kunne fortalt henne noe om meg (iallefall ikke noe som kom fram under kanaliseringen).
Jeg vil si at hun er veldig dyktig og anbefaler henne gjerne.

Og Wolfcry, hun bor ikke så langt unna...Saltstraumen!
Kan sende deg navn og nummer hvis du er intressert.
GjenopprettetMedlem
"Kira":

Og Wolfcry, hun bor ikke så langt unna...Saltstraumen!
Kan sende deg navn og nummer hvis du er intressert.

Høres veldig interessant ut!! Vil gjerne ha navn og nummer...  :wub:
GjenopprettetMedlem
Morten Eriksen har vært med kurset sitt i Bodø flere ganger, jeg har vært med to ganger. Jeg har ikke blitt noen kanaliserer av den grunn, men kan ikke si kursene var bortkasta for det. Første gangen endte det med at jeg satt og skreik hele søndagen, så da gikk jeg glipp av den kursdagen. Fikk skikkelig røska opp i gammel skit, altså.
Det er ikke så mye som går direkte på kanalisering på de kursene, det meste handler om å forberede seg sjøl til å kunne gjøre det, så det handler om selvutvikling. Men det er med kanalisering også, da. For min del var jeg helt sikker på at det der var ikke noe jeg kunne få til, men det viste seg at jeg tok feil.
Han kommer tilbake til høsten i følge programmet på siden hans.

Ho dama fra Saltstraumen har jeg hørt skryt om fra annet hold, men aner ikke hvem hun er, enda det er såpass nært. Dette må sjekkes ut!  ;)
GjenopprettetMedlem
Takk for tipset!
Tenkte aldri så langt som at han kanskje hadde kurs her i nærheten også... Skal se nærmere på når det er og se om jeg får meldt meg på...

Har skrevet mail til hun i Saltstraumen, men har ikke fått noe svar ennå. Blir spennende dette her...  :)
Anonymous
Selvutvikling  er  alfa omega når en  går på kanaliseringskurset til Morten Eriksen.
Jeg har selv dreve med  selvutvikling i 2 år før jeg gikke på  kurset  til Morten Eriksen.
Jeg har brukt  meditasjon,tromma og ikke  minst naturen. Jeg  gikk turer 2 timer  5 dager i uka  i naturen. Jeg klarte og  ta en fullstendig opprydding i  gammel skitt..som du sier.
Det  det var en knall tøff prosess. Det var sinne,tårer,fustrasjon og smil og latter.
Jeg leste ingen bøker,gikk ikke  på  kurs eller i grupper innen  det alternative i denne  perioden. Jeg innså at det var min jobb, og skulle jeg videre  måtte jeg og ingen andre  gjøre jobben.

Det som jeg merket meg  på kurset  til Morten Eriksen , var at mange av kursdeltakerne  kom på kurset og  trodde det  nærnest  var som  og sette seg på skolebenken og  lære seg og  regne og skrive. Mange ble fusterert ,gråt og  var oppgitt.
Men jeg  som hadde  drevet med selvutvikling  uten  påvirkning  fra bøker,eller andre ting  fikk  god valuta  for  pengene.

Så jeg har  funnet  ut  skal  man åpen opp og  komme  videre  innen  det alternative må man  jobbe  ganske  mye meg seg selv..
Jeg fant  min  måte.. med naturen. lytte  til  fuglene, rennende  bekker...  suset  fra  store  kraftige  trær.. stillheten og  roen..tromming og meditasjon.

Slik jeg opplever denne  forunderlige  verden.. er  mange leksjoner  man  må gå gjennom... og  tar man  noen snarveier  vil  utviklinga på en eller annen  måte  stoppe    opp.
GjenopprettetMedlem
"Skapheksa":

www.morten-eriksen.no

...jeg vil også anbefale Morten Eriksens kanaliseringskurs...veldig veldig bra...det var det
første "alternative kurset" jeg var med på og det ga helt klart mersmak...det hører med til historien at
jeg i åresvis før kurset hadde lest mange bøker om "alternative" emner...og jeg hadde ved flere anledninger prøvd å meditere uten å lykkes (pga utålmodighet og fordi jeg lurte på om jeg gjorde feil)...etter kurset til Morten løsnet dette og jeg fant ut at jeg kunne meditere på mine måter... vi lærte også hvordan vi med hjelp av visualisering og pusteteknikk kunne sette oss inn i transe for å klare å kanalisere...nesten alle (16) på kurset fikk til en kanalisering...utenom dette fikk vi også igjennom veiledning være med på mange flotte indre reiser der vi bl.a. møtte våre "mestere"...Morten er også flink til å legge en trygg og humoristisk ramme rundt kurset...  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Må nesten bare legge til at de flotte indre reisene gikk jeg totalt glipp av da jeg deltok på kurset hans. Det var i grunnen uhyre interessant, for jeg blacka ut straks det var snakk om noen reise/leda meditasjon. Og dem var det mange av i løpet av kurset. Med en gang vi satte oss ned og lukka øynene var jeg borte, helt borte! Så ingenting, tenkte ingenting. Hadde et og annet bevisst øyeblikk da jeg tenket at nå MÅ jeg klare å høre hva han sier, men i neste sekund var jeg borte igjen. Og jeg var borte momentant, har aldri klart noe tilsvarende i noen annen situasjon, - tenkt om jeg kunne klart å få til det når jeg ville!
Er ikke så begeistra for leda meditasjoner ellers heller da, for det blir så mye kræsj i mellom det som blir sagt og det jeg faktisk opplever, men i alle andre slike situasjoner ser eller opplever jeg da i hvert fall noe.
Så, om dette er bra eller dårlig det vet jeg rett og slett ikke. Jeg tok det ikke så tungt i alle fall egentlig.
GjenopprettetMedlem
Tenkte bare jeg skulle si at jeg nå har snakket med henne i Salstraumen og at jeg skal til henne å få en kanalisering en gang etter påske. Gleder meg...  :)
Anonymous
Så flott, Wolfcry!
Håper du får full uttelling!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Det håper jeg også!!  :)
Skal fortelle hvordan det gikk...

Har også meldt meg på Morten Eriksens kurs som skal være her i Bodø helgen 31. aug - 2. sept. Blir et spennende år dette her...  :biggrin: