Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Er det noen som kan gi meg et tips til hvordan jeg kan bli kvitt sinne?? Høres kanskje litt rart ut, men saken er den at jeg om dagen går rundt og føler et enormt sinne mot to av x'ene mine... Begge har på hvert sitt vis stelt i stand problemer for meg og jeg er så sint (og frustrert) at det lyser av meg. Jeg har ikke lyst til å være sint og vet at det ikke fører til annet enn at jeg blir enda mer frustrert, men jeg klarer liksom ikke å la være... Jeg har gode grunner til å være sint, men liker det likevel ikke! Hele dagen blir ødelagt og sinnet overskygger hele tilværelsen. Har prøvd å meditere, men klarer ikke å komme "ned" nok til å få det til... Hva skal jeg gjøre?? Er åpen for forslag...  :exclaim:
Anonymous
Har du prøvd å få utløp for sinnet ved fysisk anstrengelse, sportslig aktivitet el.annet?
Tror det er viktig å gjøre i første omgang. Energien må frigis/forløses før du kan meditere.
GjenopprettetMedlem
--
Anonymous
Jeg forstår deg så inderlig godt og har også et "sinne-problem" av og til.
Jeg lekte litt med tanken på å kjøpe meg et par bokser-hansker og en slik sekk.
Tenkte det kunne være, om ikke løsningen, så en måte å få det ut på...lette på trykket.
Helt til jeg så prisen på slikt utstyr! :shock:
Vel, jeg har ikke lagt det på hylla ennå...kan jo ordne meg en sekk og hanskene er det
forsåvidt en overkommelig pris på.
Ellers kan det gjøre godt og gå,og gå, og gå, og gå, og gå, og gå...til svetten spruter og knærne svikter og gørra renner ut gjennom alle åpninger. Et lite råd utenom...dusj etterpå!

Uansett, det er iallefall viktig å lette på trykket slik at man er i stand til å tenke rasjonelt.
Og så er det jo opp til deg hvordan du vil gripe det an, i forhold til hvilke problemer som blir laget for deg.

Det er så lett å si...gå i skogen, kjenn, føl, lukt, se og hør. Mediter eller ryk og reis.
Noen ganger får man ikke grepet på det ...samme faen.

Så da kan det være utrolig godt å ha en virkelig venn som man kan vrenge seg til og som i tillegg er en solid rådgiver og støttespiller.

Men hvor er disse helt spesielle vennene når man trenger dem...?

Nei, dette ble veldig mye om og hvis og men...

Håper du finner ut av det.

Ønsker deg alt godt og lykke til! :wub:
Anonymous
Har du provat att måla ut det?
Jag pratar inte om flotte bilder nu, utan bilder man gärna slänger eller eldar upp efteråt.
Köp en ask krita/crayons i butiken  :eusa_dance:

Dels är det ett bra sätt att få ut frustration utan att det drabbar någon annan, men det är också bra att ha något i händerna att göra, som man kan koncentrera sig på. Skära mönster i trä, med kniv är också bra. Kanske svårt att hitta på vintern, men i somras bar jag hem en ungbjörk, som blivit nedsågad på storbolagets kalhygge, för att göra mig en kraftstav/sejdstav

Du kan skrike och synge ut din frustration ute i skogen och sedan lyssna på svar från ånderne

Du kan också göra något fysiskt först f.eks, jogga, gå på ski och göra en trommereise eller meditation sedan. (Själv dansar jag afrikansk "krigsdans" till trummmusikk, när jag har för mycket energi)

När du har har provat det som står här ovan... kan du pröva att tänka positivt om situationen.
Du värnar om dig själv och du lär något om dig själv...
Anonymous
Ja, gi mannen en kniv... :w00t:
Anonymous
Nu ska vi inte vara sån...   :lol:

Ok Wolfcry... håll dig till krigsdanssen da  ;D
GjenopprettetMedlem
"Wolfcry":

Har prøvd å meditere, men klarer ikke å komme "ned" nok til å få det til... Hva skal jeg gjøre?? Er åpen for forslag...  :exclaim:

Når jeg ikke får meditert har jeg funnet ut at det er effektivt å synge.. syng med den stemmen du har..  syng eller skrik..
Det er jo ikke så uvanlig å synge,, men skrike kan lett missfoståes for utenforstående, men det har og en virkning..  å få det ut av systemet..

Det er noe som må ut og da hjelper det som oftest ikke å meditere.. da en med meditasjon sentrerer seg selv, og i ditt tilfelle om sinnet..
Så syng eller lag andre lyder.. bare vær kreativ..  Jeg har selv skrevet mye når jeg har hat "tankekaos"..
Jeg har da skrevet ned akuratt det jeg tenker i øyeblikket.. det blir ikke sammenhengende og vil ikke forståes av andre, men er en kraftig terapi!
GjenopprettetMedlem
Takker for mange flotte svar!!

Tror jeg starter det hele med å gå meg en lang tur i morgen. Hvis været blir som i dag da det var skyfri himmel og sol bør jo forutsetningene for turen være bra...
Så får jeg jobbe meg nedover på lista over ting å gjøre. Å skrive tror jeg kan komme til å hjelpe...

En sint mann med kniv er vel normalt ikke å anbefale  :lol: men tror det skulle gå greit i mitt tilfelle... Fikk virkelig avlivet biffen jeg hadde til middag idag!!  :badgrin:

Mulig jeg skriker HJEEEELP!!!! om en stund igjen om ikke ovennevnte virker...  :w00t:
Anonymous
Kjenner meg igjen i dette med sinne..
Men når man  får  tenkt seg  litt om..  må  man være to for og  "danse vals...
Og jeg  har vel  kommet  frem  til at  jeg var ikke så lite  feilfri i  forhold  til mine exer..
Men den  annerkjennelsen  satt langt  inne..
Og  mitt råd er  begynn med deg selv.. Det  er  ditt sinne.. det er  ditt  valg  om du vil kvitte deg med det..det er  deg som skal  ha et  harmonisk  liv ..Og  det og legge skylda på  motpaten er  for meg og fjerne seg  fra  sine egen  feil og mangler som andre opplever hos meg..
Gå inni deg selv.. og annerkjenn dine  feil.. du har  har  vært en del av disse  forholdene.
Så lenge  du  velger og la sinnet  får rejere..dyrker du det  negative og  da er de vanskelig og få sinne  til og  slippe  taket..
Mediter..gi deg selv  kjærlighet og annerkjennelse.søk naturen og  finne  de gode energiene der... gjør noe  som er positivt og gir  livet ditt mening ...

Dette e  ingen  lett prosess..  kan være tøff for mange.. men det må gjøres  desverre

Lykke til..
GjenopprettetMedlem
--
GjenopprettetMedlem
Synes du skal bli kjent med Hvorfor du blir sint og se på hva du har opplevd gjennom livet som gjør at du reagerer som du gjør..
Kansje er det en eller flere tidligere lignende hendelser som trigger sinnet ditt.
Slutt fred med fortiden og vil du se klarere i nuet..

Hvis du fortsetter å være sint gir du fra deg mye av din kraft, du lekker energi på en måte.
Men det er klart, av og til skal man reagere, men å bli hengende med slikt er å gi andre makt over seg
-og det er vel ikke det du vil?
SEO Crawler
En periode var jeg så forbanna at jeg trodde jeg måtte finne noen å ta det fysisk ut på... så leste jeg om bach blomstermedisin, kjøpte alle remediene som gikk på sinne/hat og det hjalp.  Konkret og tydelig effekt.
Sinnet ble ikke borte men begynte å "sirkulere", dvs energien stagnerte ikke, men "løsnet" litt, slik kunne det hele bearbeides litt og litt.
Anonymous
Jag glömde säga att mina tips kommer av egen erfarenhet. Jag hittar inte på käcka saker utan bakgrund;
Jag hade många år aggressioner i mig, som handlade om att jag blev kränkt som barn.
Det gäller att hitta metoderna som passar en själv... Jag blir väldigt lugn i skogen och kände redan som barn, en kontakt som gav mig tröst och ro. Visst tipsade jag dig om att klemme granar?  ;D Det kommer därifrån.

Att avleda sina tankar om de fastnat för djupt i hjulspåren (jag vet inte vad spår heter på norska)...
Då kommer mina "röda" tips - att koncentrera sig på något annat - att bryta mönstret - hitta något som både ger utlopp, men också är lustfyllt att göra. Och koncentration.

Lycka till  ;)
GjenopprettetMedlem
Prøv å skjelle ut dem.
Uten at de er der og kann svare.
Men skjell og skjell, fortell dem hvad du er sint for. Det er viktigt at du SNAKKER så ørene dine hør hvad du sier.
På den måte kann sinne forsvinne.
Hvis du bare tenker så lemner det deg ikke så lett.
Tanker er èn ting, sagde ord noe annet.

Jeg har prøvd dette og syns det er en meget god veg å gå.
En får heller ikke svar en trenger å svare på om en er alene da en skjeller.

Gunilla

GjenopprettetMedlem
Gikk en lang tur i dag. Skulle egentlig bare til butikken, men gikk en "liten" omvei som viste seg å ta nærmere en time... Men det var deilig å bare gå. Se på sola som kom tilbake for et par uker siden, men som jeg ikke har tatt meg tid til å ønske velkommen tilbake - før i dag... Å gå i naturen er litt vanskelig midt i en by, men jeg sugde til meg det jeg kunne av naturens energi likevel. Og nå føler jeg meg mye lettere til sinns...

Tror jeg bare er nødt til å ta den turen mye oftere. Turen sammen med tid er nok det som vil hjelpe for meg (tror jeg)... Skal prøve en runde med meditasjon også i dag. Tror jeg er klar for det igjen nå...
GjenopprettetMedlem
Naturen er en god rådgiver og problemløser.Å reise fra byen og å bli fanget i naturens armer ,å føle seg hjemme , trøstet ,forstått og belært er ikke så vanskelig å få det til.Det kan være vanskelig å forlate den trygge sofakroken eller PC skjermen. Om en virkelig vil gjøre en forandring i seg selv ,skal en virkelig gå til verks,være iverksetter.
I naturen ekspanderes ens energi felt,i byer eller innenfor husets fire vegger derimot imploder den.
Naturen er best i test!!!!  :biggrin:

Når du er i naturen, stikk fingeren inn i et hull i et tre eller en stubbe og tøm ut aggresjon. Etter at du har gjort det, gå til et annet tre eller stubbe, stikk inn venstre finger og fyll deg med naturens kraft.Fint om en planter noe i naturen for å vise takknemlighet,eller betaler for seg på en annen måte.Å etterlate litt blod der en fylt seg med energi er en fin pris og det skaper et slektskap.
GjenopprettetMedlem
Tuller du no,Dimi? :biggrin:
Stikke fingeren i et tre,og tømme seg for aggresjon?  Kva skjer med treet da?
:eusa_doh:Men foresten,det er jo mykje bedre enn å tømme tankane i andre folk ,slik vi ofte gjer...
SEO Crawler
"dimi":

Naturen er best i test!!!!   :biggrin:

Kort og godt! Best i test!!  :respect:  :beer:  "Naturen er best i test!"    Den skal jeg huske...  :eusa_clap:

Jeg skriver under på de rådene med å stikke fingeren, enten i trær eller i jorda (ikke så lett på vinteren kanskje..)

Eller la det renne av i vann. Gi det til bålet.

Prøv den med trær, men si kort din intensjon til det først, "be om lov"
GjenopprettetMedlem
Elden,ja. Der lesser eg på både godt og gale. Klemmer ofte rundt eit gammalt einetre.
Men finger inni kvisthol? Den var ny.. :wub:
Ska prøve
GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":

Tuller du no,Dimi? :biggrin:
Stikke fingeren i et tre,og tømme seg for aggresjon?  Kva skjer med treet da?
:eusa_doh:Men foresten,det er jo mykje bedre enn å tømme tankane i andre folk ,slik vi ofte gjer...

Treet kan tørke og dø eller den kan rense seg selv. Det er fint å plante noe like ved treet,om den dør.Det finnes mange hull i naturen av forskjellige slag,hullen finner den søkende.  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Må prøve å finne et hull å stikke fingern i med andre ord?  :P Skal prøve neste gang jeg er ute i naturen...  :)
GjenopprettetMedlem
Masse flotte tips her...... :w00t: :eusa_clap:

Dette skal jeg legge på minnet!

Dette må jo gjelde også for andre ting, ikke bare sinne ...
Sorg, frustrasjon, bekymringer...ja... tømme seg for alt man går og bærer på som man ikke gynnes av...?
GjenopprettetMedlem
Leste gjennom svarene du har fått - dette er hva jeg sitter igjen med:

Ta på deg treningsdrakt,
ta med kniv og et glass temperert vann,
spring ut i skogen mens du synger og skriker,
stopp i en bekk og mediter i 20 min,
finn en blomst,
mal den,
spis blomsten mens du nynner noe av Bach for den,
tenn et bål av einer,
spring rundt bålet i 10 min mens du truer det med kniven og skriker til det,
spring videre,
kutt opp det du møter på din vei,
gå inn i deg selv, om nødvendig -bruk kniven,
(her kan det falle seg naturlig å synge og skrike)
sinnet ditt kan sitte i halspulsåren -om nødvendig bruker du kniv der for å nå det,
løper du forbi trær med hull i -stikk fingre inn der,
om noe knekker eller blør er det kun positivt,
løper du på et tre -husk å gi det en klem,
glem ikke at du hele tiden må synge og skrike.
Rasjoner vannet riktig for du blir nok tørst av å lage så mye (u)lyd.

Lykke til:)
Anonymous
tidligere så  kastet jeg gamle serviser i veggene, fikk ut  frustasjonen og  sinnet, etterpå måtte  jeg jo sope det opp, så fikk jeg mosjon i samme slengen..( det er faktisk sant) men da det begynte å gå utover de nyere kopper og karer sa gubben stopp, og jeg måtte finne andre utveier for å tømme meg. Da begynte jeg og telle baklens fra ti til 1, og etterpå brølte jeg så det ljomet i veggene, det hjalp... men så nå i ettertid har jeg fått meg  en venn ,"mitt bjørketre" og alt er blitt mye bedre, til mitt tre kan jeg gå og snakke om det som tyngder meg og det som gir så mye sinne at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre... med sine "tause svar" har faktisk treet hjulpet meg å "styre" meg og jeg har fått det lettere..så det er nok noe  med  det å gå til naturen...jeg tror at "mitt tre" har evnen til og blåse ut det negative jeg kommer med, fordi jeg har ikke  hittil oppdaget noe skadevirkninger i han :)

mvh marihøna