Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Det er sjeldent jeg spør om hjelp men nå er jeg forvirret. Jeg har havna i en tilstand med masse problematikk. Jeg har fått diagnosert Bihulebetennelse av legen, men jeg har problemer med å tro på dette. Jeg merker masse forandringer og halvt psykedeliske bevisthetsskifter, mye ifra redd og litt mindre redd til total panikk. I natt våknet jeg opp og var helt sikker på at jeg døde, løp ned trappa og var liksom låst inni meg selv. Det skal sies at jeg hadde fått to beroligende tabletter kallt thyroxal av legen så jeg syns det i tillegg var rart at jeg følte frykten. Jeg skreik og ba om nåde og kolapsa i trappa som en tom sekk og der jeg lå kjente jeg at det skiftet mellom intens kulde og intens varme i hodet. Jeg har fremdeles ikke slippt frykten helt og lurer på om noen har evnen til å se hva som foregår med meg nå. har følelsen av at det skjer mye på mange plan.
på forhånd
TAKK ;)
AdsBot [Google]
Jeg kan ikke se hva som "feiler" deg, men er nysgjerrig..
Det kan virke som panikkangst.. var det en drøm som utløste det?
fikk du angst for syner du så? var det "noe" i rommet?
hvilke andre situasjoner utløses det?

gikk du til legen fordi du hadde trykk i øynene?
Hvorfor tror du ikke du bihulebetennelse?
du kan jo både ha det og ha angst..
Anonymous
Jeg kan ikke se, men har hatt min runde med panikkangst. Så kanskje dette kan være til hjelp. Man tror gjerne man skal dø, eller "tørne", men det er ikke reelt. Psykologen min lærte meg dette, angsten kommer som en bølge, den når en topp og synker igjen. Hvis en kan ha det i bevisstheten, og sørge for å puste dypt inn og ut mens det pågår, så kan en hjelpe seg selv. Det kan høres umulig ut, jeg vet det. men jeg tror ialle fall det hjalp meg å forstå at angstanfallet ikke er farlig i seg selv. Det er bare en bølge. det går over.

Syns bare jeg må fortelle dette. Kanskje er det noe annet du opplever.
Anonymous
angsten er som en egen organisme, den tar min kropp og lurer meg til å tro jeg er den, da jeg har blitt helt overbevist om at jeg er angsten så DØR DEN FAEN MEG!!!! Det er kamerat å ha med seg i krigen!!
Jeg tror det er bihulebetennelse, jeg vet det er hodepine, jeg syns det er ekkelt og jeg SKAL bli henvist slik at jeg får CT av bihulene på Sentrum Røntgen i morgen den dag. De bildene kan nok få roet gemyttene og kanskje får jeg en drill i panna som Passopp fikk. Da kan jeg og han vandre rundt med metalplatene i panna begge to og leke panelovner. Når det er sagt så føles det som om jeg er i en omstillingsfase, som om det er en viser på ei universiell klokke som går ifra 6 til 7 og at viseren som jeg sitter på suste gjennom egodøden klokka halv 7. hehe.
GjenopprettetMedlem
"Kokopelli":

Jeg tror det er bihulebetennelse, jeg vet det er hodepine, jeg syns det er ekkelt og jeg SKAL bli henvist slik at jeg får CT av bihulene på Sentrum Røntgen i morgen den dag. De bildene kan nok få roet gemyttene og kanskje får jeg en drill i panna som Passopp fikk. Da kan jeg og han vandre rundt med metalplatene i panna begge to og leke panelovner.

Men snille deg, det er da ingen metallplater inne i panna mi! Hvorfor i all verden tror du det? Og det var nokså ekstremt at de måtte drille i pannebrasken, det visste visstnok hverken legene eller jeg da jeg ble lagt i narkose, men jeg hadde gått med dette i så mange år at det måtte sterk lut til, fikk jeg høre etterpå. Dersom du også har tilslørete pannebihuler så er det god sjanse for at ØNH-spesialister kan renske opp uten kirurgi, uten boring eller skjæring eller drilling. Du kan være ved godt mot!
GjenopprettetMedlem
Jeg har opplevd at til tider etter trommereiser/opplevelser , møter eller andre ting som har bidratt til at jeg har åpnet meg mer opp ( for det åndelige), har det sprengt utrolig mye i bihuler og hatt voldsom hodepine...

tror kanskje jeg har reagert så fysisk  for at ting skjer så fort...?!

jeg var med på en regresjon som var spesiell - den kalles Liv mellom Liv regresjon.
Man drar dit hvor vi er mellom livene, og møter sjelegrupper , hjelpere osv...
det var en spesiell reise og mye høye energier i sving
- jeg hadde hodepine og vondt i bihulene i flere dager etterpå...

Varme tanker til deg...håper du finner ut av det.
Anonymous
Jeg er herved ved bedre mot!!

jeg ga blaffen istad og tenkte: Skal jeg dø som frykten tror så gidder jeg ikke å sitte her og sippe, spant ned trappa i 120, tok med meg didgeridooen og den nye lua mi som kusina mi har strikka (en fluesopplue) slang den på gulvet i sentrum på et persisk teppe. tok didgen og rasla fatt, påkalte det som var av ånder ifra øst og vest og dæven som den LUA FIKK KRAFT!! Det er den kuleste og snilleste og lykkeligste lua jeg har sett og følt i hele mitt liv, hele strikkelua mi gløder av snillhet!! etter dette så merket jeg at rasla og didgen min ikke er trygge på hverdandre så de må trene mere sammen. etter dette så stakk jeg på rommet mitt og begynte å strupesynge (MED LUA PÅ) etter dette så kom det mest fabelaktigste hjelpekraftdyret i hele verden og åpnet opp for en ENORM strupekraft og dette var PADDA!! ikke bare møtte jeg den store feite fine og trivelige åndepadda men han tok meg med via strupesangen til paddeland, et paradis med en million kvekkerter og ei strålende rød sol med mer. mens dette holdt på så spilte jeg mandolin og fant ut jeg fint kunne bruke den å reise med så jeg tok fram hvitmalinga og initierte liksågodt denne også. Etter en stund så åpna healing krafta seg INNI solar plexus på en måte og derfra strålte den ut i armer og bein. JEG FANT FAEN MEG HEALINGKRAFTA MI!!!!! JEG ER SÅ GLAD AT JEG KUNNE HA SKRIKI!!! Nå skjønner jeg hva sjamanSONEN er forno. I love you guys!! for væren og gjøren og laden
                                                      reiser jeg glasset og spaden
                                                      skål for et hull ballibullsulliball
                                                      ifra første til siste raden
Anonymous
Topp! :eusa_dance:

:beer:          :beer:

Gratulere! :biggrin:
                        Æ blei så glad! :eusa_clap: :eusa_clap:

Æ blei INSPIRERT!  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Gud så skjønt. :icon_biggrin: :icon_biggrin: :biggrin: :lol: :wub:
GjenopprettetMedlem
:biggrin:
Anonymous
ja det kommer snart et dikt!! sjekk ut dikksonen
GjenopprettetMedlem
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:The sprits are taking a likening in you,more and more.

I dig that.
All Well. :innocent2:Genius!
Anonymous
Du Kokopelli,...den der strikkelua!  :w00t:
GjenopprettetMedlem
--
GjenopprettetMedlem
"Kokopelli":

Det skal sies at jeg hadde fått to beroligende tabletter kallt thyroxal av legen så jeg syns det i tillegg var rart at jeg følte frykten.

...har letet etter medikamentet thyroxal på www.felleskatalogen.no - men kunne ikke finne noen medikamenter med det navnet. Hvis man lurer på bivirkninger etc på et medikament kan det altså sjekkes ut på www.felleskatalogen.no - men tydelighvis ikke i dette tilfellet da  ;D
GjenopprettetMedlem
Hei Geronimo, fint tips det med Felleskatalogen. Thyroxal fant jeg ved dette søket:
http://www.alltheweb.com/search?cat=web ... b_lang=any

Det markedsføres som et "bredspektret kosttilskudd", men fant det ikke ved søk i flere norske helsekostnettsteder, så det selges kanskje ikke i Norge.
GjenopprettetMedlem
Dette midlet er vel kanskje litt skummelt å bruke uten oppfølging av lege. Skal man for eksempel slutte med tyroksin? Og hvordan vet man riktig dose? Eller var det virkelig en lege som anbefalte dette? I så tilfelle er de ikke beroligende, men virker mot lavt stoffskifte som er en utmattelsessykdom

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Er enig med Stridshjelp her. Ekstrakt fra skjoldbruskkjertel er ikkje for hobbylegar.
No veit ikkje eg kven,kva og kvifor  dette preparatet blir anbefalt,men vis ein er bra opplagt,les aktiv ,frå før,skal ein vere forsiktig med for masse thyroksin generellt.
For høgt stoffskifte kan gi angst og uro,og er generellt mykje  meir farleg for kroppen enn å ha lågt stoffskifte.
Anonymous
Nå skrev kokopelli Thyroxal og ikke tyroxin.
Han skriver at han fikk et beroligende middel, så det kan umulig være tyroxin.
GjenopprettetMedlem
Jeg ga en link med 310 treff på Thyroxal. Det første treffet er:
http://www.acuatlanta.net/thyroxal-caps ... 18522.html
Her står det:
THYROXAL is a broad spectrum supplement that contains "Porcine", the highest quality thyroid glandular. It also contains, amino acids, fatty acids, co-enzymes and a rich mix of herbal compounds that enhance thyroid hormone physiology promoting T3 and T4 production as well as thyroid hormone receptor binding stimulating energy production. Extreamly benefitial for those with hypothyroid symptoms such as low or lack of energy.

Så vidt jeg forstår dreier det seg da om ekstrakt fra skjoldbruskkjertelen hos griser. Synes nesten det høres ut som reklame for "anabole steroider" eller andre "dopingmidler"; den slags stoffer som en del muskelbyggere og visse idrettsutøvere misbruker. Sikkert ikke noe å leke seg med. Kanskje gode grunner til at det ikke finnes hverken på det norske helsekostmarkedet eller i Felleskatalogen. (Skrivefeilene tyder heller ikke på noen særlig seriøsitet hos de som selger det på Internett, forresten...) Med andre ord: Jeg støtter betenkningene til Stridshjelp og Final Tribe.

Kokopelli får eventuelt sjøl forklare oss hva det er, hvem han fikk det av, og hvorfor. Jeg vet svært lite om slike ting, ville bare hjelpe til litt med oppslag på nettet, det kan jeg mye om.
GjenopprettetMedlem
Enig med Passopp. Dette er et medikament lagd av grisens skjoldbruskkjertel. Det var slik medisin vi hadde i gamledager, men har nå fått bedre og mer effektive medikamenter.
Hvis noen i Norge har erfaring med Thyroxal, så kan jeg se for meg at det er Oftebro. Han er lege, men behandler stoffskiftesykdommer på en mer "alternativ" måte med både kosthold, andre doser, livsstil mm. Han holder til i Oslo.

Mvh Stridshjelp
Anonymous
Jeg husker ikke hva jeg fikk av legen jeg altså. Men jeg tar ikke annet en 2,5 milligram imovane om kvelden nå til jeg over den værste kneika, hvilket jeg føler jeg er egentlig så i morgen blir det naturlig søvn igjen. godt!! Jeg har oppsøkt en yogi og lært utrolige effektive asanas tilægnet min kropp. Yoga er litt sjamansk med tanke på at yoga asanasene i hatha yoga er herming av naturen. fantastisk!! It's all in the nature :)
Anonymous
Det var godt nytt!  :eusa_dance: