Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hei.
For noen år siden opplevde jeg smerter i overkjeven på høyre side. Det kjentes ut som tannverk som "beveget" seg oppover mot øyet og bak i nakken. Etterhvert som smertene intensiverte seg ble jeg også kvalm, fikk skallebank og generell uvel. Jeg dro til en tannlege som sa at det ikke var noe å finne. Det jeg gjorde var å legge meg i fosterstilling på baderoms gulvet i mørket og stillheten. Smertene har vært borte i mange år, men forrige lørdag kom de tilbake. Det var 4 timer i smerte helvete. De ble borte, men fikk de igår og idag igjen. Igår hadde jeg seriøst mest lyst til å dø. Idag var det ikke så mye smerter i kjeven, men i selve øyet, på baksiden. Smertene gikk over etter ett par timer og to ibux + to paracet. Jeg bruker sjeldent tabletter, men følte jeg måtte pga smertene var så store. Noen som kan hjelpe meg med dette?  :eusa_pray:
Peace & love :)
GjenopprettetMedlem
Har du fått undersøkt disse smertene hos legen?
GjenopprettetMedlem
Det kan være bihulebetennelse
En kan prøve å tygge litt reven pepperrot, sammen med revet eple så det ikke blir så sterkt.
Iblant er en nødt til å ta antibiotika
Gunilla
GjenopprettetMedlem
Hei Magnus,

Jeg hadde lignende smerter for mange år siden,
det var fordi jeg bet tennene sammen om natten.
til slutt låste kjeven seg . Helvetes vondt .Smerten strålte videre utover i forskjellige retninger.

Jeg gikk til akupunktør, og begynte å meditere. Fikk endel gode avslappnings teknikker .

Finn ut hva det kan være , og hvorfor det er der....
Du kan jo også ta en reise ...dit hvor smerten befinner seg ...og se hva den sier til deg

bare en tanke...

Lykke til !

Varm hilsen fra Malaika  :innocent2:
Anonymous
Det slo meg at det også kan være migrene. Den kan sitte bak et øye og i ansiktet. Kvalme og oppkast hører med.
Da kan det være lurt å finne ut hva som utløser det. mat, stress, sterkt lys og støy, o.a.
Hva skjedde før smerteanfallene?

kanskje et legebesøk kan avklare hva det er. Lykke til! :wub:
Anonymous
Takk for gode råd. Symptomene hørtes veldig likt ut som migrene. Har vel egentlig kommet frem til at det blir utløst av stress eller situasjoener som setter igang noe i meg. Har egentlig ikke så veldig lyst å gå til lege, pga at jeg har mistet tilliten. Blir for det meste skrevet ut tabletter eller sendt videre til en eller annen spesialist. Gjør ikke noe spesiellt med selve grunnen til at jeg er dårlig, fjerner bare symptomene. Hugs :)
GjenopprettetMedlem
--
Anonymous
Hei Magnus,

Jeg hadde noe liknende for et par uker siden, en til tider intens smerte i over og underkjeve, også på høyre side. beveget seg gjorde den også, ikke så ulik din, til øyeområdet og nakken.

For min del kom jeg frem til at det handlet om å ha "bitt tennene sammen" så alt for mye og lenge, bitt i meg følelser, og ikke latt min stemme og mitt uttrykk slippe ut.

Jeg begynte å massere  de punktene som var verst, nesten betente var de, å fy var det vondt!!
så begynte det å løsne, innbitte følelser rant etterhvert ut i strie strømmer. Jeg tegnet, malte, sang og joiket no vederstyggelig. Greslig det meste av det, men uttrykk ble det, sterkt uttrykk.

Og kjeven er helt i orden igjen.

Som Malaika også skriver, smerten forteller deg noe, om deg og hva som trenger å løsnes på. For meg var det "det innbitte" som ville ut. Henger meg på rådet om å meditere på smerten eller å ta en trommereise til den.

Alt godt til deg!

gro
GjenopprettetMedlem
Hei Magnus!
Må healing fra det høyeste komme til deg,fra meg og åndene her. :wub:
GjenopprettetMedlem
--
GjenopprettetMedlem
Migrene kjennetegnes også ved at den er bare i halve hodet. Og man kan få flimring i øynene, og behov for å være i et mørkt og kaldt rom. Vanlig paracet og Ibux tar ikke migrene, så dette kan også være en indikasjon. Er det migrene, fins det altså egne medikamenter for dette.

Når det gjelder smerte i kjeven fins det en behandling som heter RESET. Det er en slags healing, men brukes i kombinasjon med kinesiologi/kinergetics. Det grønne rommet eller Unitysenteret tror jeg kanskje kan ha noen som driver med RESET.

Mvh Stridshjelp
Anonymous
"brukernavn":

så rart, gro og magnus. Det ser ut som vi har samme smertene. Kanskje det er snakk om en felles- sjamanistisk kjevetraumefrigjøring... Spennende. La oss ta en kjeveforløsende trommereise på samme tid en dag. Hver for oss, men sammen i tid. f. eks. lørdag kl 1100?

Det var jo litt spesiellt må jeg si. Høres ut som ett bra forslag, men har ikke tid da. Hva me søndag?
Anonymous
Blir gjerne med jeg! Høres interessant ut..

Selv om kjeven er i orden igjen er det nok fremdeles en og annen "innbitthet" som kunne trenge å uttrykke seg.
Hva med kveldstid?

gro
Anonymous
Søndag kveld er finfint for meg  :) Dette kan jo bli interessant. Har ikke gjort en slik reise før :w00t:
GjenopprettetMedlem
--
GjenopprettetMedlem
Hei Magnus! Håper du ser lysare på livet i kveld?
Veit det du beskriv ikkje er særleg kjekt,nei.
Eg ville for sikkerhetsskuld gått til en flink tannlege og bedt denne tatt bilder av tannrøtter og bihuleområdene hos deg. Ein kan sjå vis dei er betente ol.
Dette kan gi smertene du beskriv. Andre gonger finn ein ingen grunn,og det heile blir blåst bort som "nervesmerter".
Men det kan også vere at du er borti det samme som meg no,med virus ol,og får smerter på alle mulege ,rare plasser.
God bedring!
Anonymous
"brukernavn":

kan vi si søndag kl 1800?

eller søndag kl 2100?

Søndag 2100 er finfint :biggrin:
GjenopprettetMedlem
--
Anonymous
Jepp!!!

Gro
GjenopprettetMedlem
Jeg tror du har noe som heter trigeminusneuralgi. det er en av nervene som går ut fra hodet og sprer seg i tre retninger i ansiktet. årsaken er fremdeles ukjent. behandling er ingen enda. smertestillende....hmmm tjo, tja.... det er bedre å massere området du har vondt i så blodtilførselen rundt nerven øker. og husk å spise jern, vitamin b12.
det har vært noen forsøk med medikamenter men det har ikke vært adekvat behandling, bare tilfeldig spørs hvem lege du treffer.
noen har hatt hjelp av neurontin. ergo: lesjon av trigeminusnerven superioris sinistra.

mvh
espen
Anonymous
Takk for all hjelp dere gir meg. Disse smertene ble bare verre og verre og kom hyppigere og hyppigere. Jeg hørte også at det kunne være trigemini smerter, men symptomene var bitte litt annerledes. Jeg havna vel egntlig mer på migrene. Forrige uke dro jeg, på oppfordring fra mor, til synstest. Der fant de ut at jeg trengte lesebriller. Da falt brikkene på plass. Jeg har jo sittet å nilest på skolen og konsentrert som ett h... Fikk briller for litt over en uke siden, og vips, ingen  mer smerter :)
GjenopprettetMedlem
Dette har jeg hørt om før, migreneliknende smerter i hodet som kommer av synsfeil.

Godt å høre at du har det bra nå, Magnus  :biggrin: