Anonymous
Jeg er med i tankene og den gode intensjon. Dimi går fri!
SEO Crawler
fsb/kgb kan være noen skremmende bokstaver. men enhver institusjon består av enkeltindivider og mange forskjellige typer mennesker, her er det muligheter og håp.
dette kommer til å virke!

Anonymous
Jeg sender lys og kjærlighet

Sanser at det står en stor Engel med lilla energi, ved siden hans. (mye kjærlighet)

Anonymous
:wub:

:wub: DIMI
...istedenfor FSB/KGB og jernteppet.
GjenopprettetMedlem
Med kjærlighet, enkelhet og letthet....
Mitt birdrag er gitt......
Elleville Elin
GjenopprettetMedlem
Sirkelen av varme og omtanke er følbar... jeg merket den godt da jeg gjorde en trommereise for Dimi.
Gode tanker til dere

Inger Lise
GjenopprettetMedlem
DIMI! Kom tilbake her,din stemme er viktig for Sjaman-sonen.
Slipp DIMI FRI DET ER VÅR. Hør meg Hellige makter.

Anonymous
Slipp dimi fri....
Det høres meget alvorlig ut, det du forteller om, Inger Lise.
Jeg tenker på ham.
Takk for amnesty-linken, brukernavn.
Anonymous
Jag sänder goda hoppfulla tankar för hans skull
GjenopprettetMedlem
Jeg skal be for ham i kveld, om at det høyeste og beste skal skje.
Mhv Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Jeg leste dette i formiddag, men hadde ikke tid å svare siden jeg bare fløy full fart innom sonen.
Dimi har siden det ramlet innom tankene mine et utall ganger i dag, og det skal han få lov til frem til han kan spasere ut igjen fra "sykehuset".
Sender alt hva jeg klarer å mobilisere av gode tanker. Han kan jo ikke bli der han er nå!
GjenopprettetMedlem
En mann er arrestert av det tidligere KGB, og alt dere gjør her på internett er å lage en link til Amnesty og sende bønner og gode energier! Sier litt om virtuelle stammefellesskap. Sjamansirkel, liksom. Hva med å faktisk gjøre noe i praksis? For eksempel sette seg på første tog til Tuva, og arbeide for å få Dimi løslatt?
Hva med å samle inn penger, slik at noen av dere kan reise umiddelbart. Tog og buss er billig i Russland. Det burde ikke være uoverkommelig. Visum kan fås på 1-2 dager hvis man betaler ekstra. Mye plass på transsibirske i vinterstida.
Jeg bryr meg fint lite om sonen deres og er ikke tilhenger av noen spirituell turisme-tur til Tuva, men dette dreier seg om et enkeltmenneskets liv og helse, og da bør noen stille opp.
Av hensyn til Dimi håper jeg dette oppfattes som et spark i leggen, en liten oppvekker.
Anonymous
Dette høres flott ut,det synes jeg du burde gjøre: sett i gang du kjenner sikkert mange som vil hjelpe et medmenneske i nød. sånn jeg ser det er det akkurat det vi gjør de fleste av oss er der hos han med hjelp å kjærlighet når vi tar en spiritisme tur som du kaller det til tuva vi har jo akkurat gitt sitvasjonen et spark i riktig retning.en shaman trenger ikke et fly vi kan reise akkurat dit vi vill når vi vill,ønsker deg lykke til på reisen klem Bast

GjenopprettetMedlem
Dimi - Ditt underbevisste sinn fylles med kraft og av denne styrkes din tro, ditt, begær og din utholdenhet. Din besluttsomhet retter nå all krefter mot frihet.
Nemastè
GjenopprettetMedlem
"AndreasWinsnes":
En mann er arrestert av det tidligere KGB, og alt dere gjør her på internett er å lage en link til Amnesty og sende bønner og gode energier! Sier litt om virtuelle stammefellesskap. Sjamansirkel, liksom. Hva med å faktisk gjøre noe i praksis? For eksempel sette seg på første tog til Tuva, og arbeide for å få Dimi løslatt?
Hva med å samle inn penger, slik at noen av dere kan reise umiddelbart. Tog og buss er billig i Russland. Det burde ikke være uoverkommelig. Visum kan fås på 1-2 dager hvis man betaler ekstra. Mye plass på transsibirske i vinterstida.
Jeg må si meg mye enig med AW her. Ord i rett tid! Jeg traff Dimo nå i januar. En meget hyggelig gutt, med en spesiell og interessant forhistorie, ihvertfall for meg som begynte å studere russisk, Russland og Sovjet for en førti år siden.
Jeg kunne ikke forstå hvorfor han ikke har fått norsk pass etter 12 år i Norge. Det ville gitt en viss beskyttelse, og plikt for norske myndigheter til å gripe inn i den situasjon som nå er oppstått. Jeg advarte ham sterkt mot å reise tilbake på et (utgått?) russisk pass. Jeg mente at hans deserteringssak ville komme opp straks, mens han mente den er glemt. Nei. KGB (nå FSB) husker i både 25 og 40 og kanskje 50 år, det kjenner jeg til. Jeg synes det jeg nå leser er meget trist, men jeg er ikke overrasket ett eneste sekund. Dette var akkurat det jeg fryktet. FSB knuser den de vil, hvis de ser grunn til det. Tenk f.eks. på Nikitin-saken (Bellona-mannen) og FSB-avhopperen som ble forgiftet og døde i England før jul. Dimi kan nå godt være dopet ned, utsatt for press om gjenytelser (agentvirksomhet i Norge) og mye annet for å slippe ut. Men sjølsagt kan det også være et på forhånd avtalt (og betalt) spill for galleriet, som kan gi Dimi et godt resultat, umulig å vite. Men det er typisk at én uke blir til én måned, som blir til ett år...
UDI (Utlendingsdirektoratet):
http://www.udi.no/
UD (Utenriksdepartementet):
http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud.html?id=833
http://www.landsider.no/tips/bistand/bistand.htm
Disse bør kontaktes av hans pårørende her i Norge. Amnesty er også en mulighet. Kanskje bør media tipses. Men avisoppslag med kritikk mot FSB kan slå begge veier: Løslatelse for å unngå negativ omtale i et vennligsinnet naboland og vise at også FSB kan opptre humant/humanitært, eller omvendt: Verre straff av Dimi for å statuere et eksempel og skremme andre som vil hoppe av til å innse at man ikke kødder med militæret og FSB. Så jeg vet ikke hva jeg vil kunne tilråde.
Det er ikke jernbane i Tuva. For å reise dit må man ta seg til Krasnojarsk med fly eller tog fra f.eks. Moskva. Fra Krasnojarsk fly eller tog til Abakan i Khakassia (hvor Dimi er nå) og buss/maxitaxi videre til Kyzyl (hovedstaden i Tuva, nær Dimis hjemsted). Personer som eventuelt reiser bort for å hjelpe ham bør være russisktalende, eller ha med seg minst en russiskfødt, norsktalende person, som kjenner de sosiale kodene, og som må være flytende på tolking russisk — engelsk — norsk. Gjerne ha med en erfaren journalist, om mulig! Men slett ikke så sikkert at det blir lett å få visum til dette formålet.
Hold oss oppdatert, Inger Lise!
Noen linker:
http://en.wikipedia.org/wiki/Krasnoyarsk
http://en.wikipedia.org/wiki/Krasnoyars ... vo_Airport
http://en.wikipedia.org/wiki/Abakan
http://www.abakan.ru/
http://en.wikipedia.org/wiki/Tuva
http://members.aol.com/imershein/Page6e.html (Om å reise til Tuva internt i Russland)
Minner om at både Dimi, Inger Lise og jeg har lagt ut en rekke Tuva-linker rundt omkring; bruk søkefunksjonen.
Kart fra:
http://encarta.msn.com/map_701516529/Siberia.html Klikk for å se det større!
Anonymous
Som jeg sa i svaret mitt her oppe på siden - jeg tror at dimis situasjon gir grunn til bekymring.
Andreas: man/i hvertfall jeg sier jo ikke alltid ALT jeg har tenkt om en sak når jeg skriver min kommentar i en tråd.
Har faktisk tenkt å kontakte Inger Lise, og det gjør jeg nå på morgenkvisten.
Der har vi kanskje samfunnets ugjenkallelige inntog i sjamansonen. Og det med et brak.
GjenopprettetMedlem
Jeg har fått sms fra Dimi nå nettopp, mora hans er på besøk så han bruker mobilen hennes. Det er eneste måten jeg får kommunisert med ham på nå.
Han har bare sendt et par meldinger, men den ene sier at han ikke har det så bra. De er etter ham hele tiden. Målet er vel å knekke ham psykisk..
Jeg har sendt ham melding om den støtten han får av dere her inne og av andre som kjenner ham.
Selv kommer jeg til å kontakte Amnesty i dag, det må gjerne flere gjøre hvis de ønsker.
Jeg kommer også til å kontakte UDI og også få de andre pårørende her i Norge til å gjøre det samme. Det var et godt forslag Passopp. Takk.
FSB ba Dimi om å legge seg inn frivillig,hvis han gjorde det skal de henlegge saken. Jeg vet ikke hvor mye dette er å stole på. Jeg orker ikke å sitte med henda i fanget lenger i hvert fall, jeg må finne ut hva som egentlig foregår..
Og tusen takk til dere alle som er med å støtter Dimi
Det er som Bast sier, de som jobber med sjamanisme har fler enn en måte å gjøre det på

AdsBot [Google]
"AndreasWinsnes":
Jeg bryr meg fint lite om sonen deres og er ikke tilhenger av noen spirituell turisme-tur til Tuva, men dette dreier seg om et enkeltmenneskets liv og helse, og da bør noen stille opp.
Håper dette oppfattes som et spark i ...
Det er klart det er viktig å også gjøre det praktiske arbeidet i en slik sak! Selv om jeg tror Amnesty og-el. norske myndigheter kan gjøre mer enn en enkelt person i Tuva.
De prøver å knekke Dimi psykisk, da kan man også "sende energier". Og det gjør jeg, fordi JEG vet at det fungerer. Jeg har nemelig fått den erfaring selv, fra "denne liksom sjamansirkelen". Du kan tro det eller ei!
GjenopprettetMedlem
JA Liljee, det nytter!!
Jeg har fått melding fra Dimi. Han er utskrevet og på vei til Kyzyl sammen med mora si
Hvordan saken står hos FSB vet jeg ikke.
Tusen takk til dere alle
Og dere som vil, fortsett gjerne å sende, det er ikke sikkert det er helt over enda.
Dette beviser enda en gang at når alle gode krefter på sjamansonen står sammen, er det ikke den ting vi ikke kan utrette. Og alt utifra lys og kjærlighet og et ønske om at alt skal bli til det beste for alle..

Sammen er vi sterke!
Gode tanker fra Inger Lise.
SEO Crawler
oi! det var en forferdelig liten sekvens, å lese nedover sia, og så
den gode nyheten!
men la oss fortsette å be. åndelig kraft kan ha stor virkning, man kan bare ikke alltid vite når....ei heller kan man si med sikkerhet at "det var bønn/healing" som virket.. skeptikerne har en fordel sånn sett...det ligger nært enhver å være skeptiker, så kan man bare gi opp når noe ser mørkt ut, mens man skjeller "de naive" ut..
fortsett å sende til dimi. jeg tar en kopp kaffe i sakens anledning.
GjenopprettetMedlem
Og så kan vi jo hylle ham inn i lys, så han føler seg beskytta mot det psykiske presset.
Mvh stridshjelp
Anonymous
Ja! Leste dette først nå. Sterkt. Sender:

GjenopprettetMedlem
Dette er sterkt!
JIPPI!
Ja, jeg syns også vi skal fortsette å sende ham healing.
MASSE BESKYTTENDE LYS TIL DEG; DIMI 
GjenopprettetMedlem
Så ikke denne før nå, men er selvfølgelig med og sender til dimi
Sender styrke til å komme seg gjennom dette samt healing til hans situasjon
Varme tanker fra Laila