Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Jeg mediterer hver kveld etter åtte engang ( når barna har lagt seg )....
da sender jeg også lys/ healing ( eller hva du ønsker å kalle det)  til jorden og andre forskjellige steder/formål .

Er det andre som har tid på den tiden av døgnet , så er jeg med   :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Mellom åtte og ni passer bra for meg. Det er over 800 medlemmer her, så det burde vel være nok til lage flere grupper som er aktive hver ukedag på denne tiden. Da kan hver "enkelt slenge seg på" når de har tid.

Jeg kan skaffe informasjon fra Amnesty om barn som sitter fengsla, og så kan vi presentere dem her. Det vil nok bli en oppvekker for en hver av oss.
SEO Crawler
Andreasvenn; du som etter hva vi leser er en erklært skeptiker: ikke ta deg bryet med å frembringe tragiske barneskjebner her for å konstruere et slags kynisk utdritingsprosjekt av new-agetullinger (for senere publikasjon i regi av "vitenskapsmannen" Winsnes)
Drit gjerne ut (oss) tullingene, men dra ikke inn tragiske skjebner og lat som du bryr deg så veldig.

Hva med å vokse opp?  Fra nå av skal jeg holde kjeft, og henvise til mitt første innlegg i denne tråden

("Du er søt, men nekter i det lengste")

Over og ut.

T
GjenopprettetMedlem
Torstein,

Jeg er målløs, og det er ikke ofte.

Hvis du ikke ønsker å være med, så er det greit.
Anonymous
Greit å være målløs her på nettet! :biggrin:

Pass bare godt på fingrene.
(Unskyld, jeg er bare slik...ikveld.)
GjenopprettetMedlem
Sånn, nå har jeg fått summet meg litt. Jeg forstår at det kan være vanskelig å bygge opp tillitt etter diskusjonene vi har hatt her, men jeg mener faktisk alvor. Og hvis det er et kynisk "prosjekt", er det så farlig å drite seg ut? Vi behøver ikke å presentere barnas skjebner her åpent på nettet, men kan bruke PM for å utveksle informasjon.
GjenopprettetMedlem
Jeg tror kanskje litt av problemet i ditt første innlegg i denne tråden er at du antyder at vi IKKE bryr oss om verden og om andres lidelse. Og at du antyder at det er galt av oss å ville hjelpe Dimi. Hva vet du om våre tanker? Hva vet du om hvem vi hjelper og hva vi gjør? Hva vet du om hvilke organisasjoner vi støtter?
Hjelper det å latterliggjøre oss? Får man ikke mer av det man IKKE ønsker når man fokuserer på det på en slik måte du gjør her? (jfr filmen The Secret) Vi går i forsvar i stedet for å gjøre noe konstruktivt. Vi stopper opp!

Har du lest alle innleggene her om fortvilelsen over verden i dag, over Moder Jords tilstand og lignende? Ser du etter er det mye her som handler om nettopp slike tema som du tar opp på en så ironisk måte. Se etter, og undervurder oss ikke!

New Age og sjamanen har i tillegg til å hjelpe andre og verden, i oppgave å hjelpe seg selv. Ved egen frekvensheving endrer du noe posivt i lokalmiljøet, og i hele verden. Det positive som du gjør påvirker alle. Frekvenshevingen din hever det store gjennomsnitt.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Hei,

Takk for tilbakemelding.

Vi kommer til å være uenige om mye, blant annet toner og frekvenser, men til tross for til tider store ulikheter spør jeg ganske enkelt om noen er interessert i at sonen skaper en healinggruppe som kan romme mange mennesker med vidt forskjellige meninger. Dersom ingen er interessert, så er det trist.

Men jeg engasjerer meg ikke i dette dersom forutsetningen er at vi først skal bli enige på andre områder.
GjenopprettetMedlem
Det er nå ganske så freidig at du vil vi skal samarbeide med deg,
etter dine uttalelser om sonen og folket her.

Kanskje du finner bedre samarbeidspartnere blandt likesinnede...?
GjenopprettetMedlem
....da sender jeg som jeg pleier å gjøre da  :innocent2:

Andreas, ser ikke ut som det blir noe kollektiv greie ( her inne ihvertfall )  ::)
GjenopprettetMedlem
Åjoda...det blir det. Om Andreas er med eller ikke er ett fett for meg. Han er ikke årsaken eller drivkraften til at jeg ønsker å hjelpe folk.
Jeg er heller ikke redd for å drite meg ut eller å bli driti ut.. >:(

Jeg synes forslaget er godt. Jeg vet at flere av dere hadde bejublet det hvis det ikke hadde kommet fra Andreas.

Jeg pleier alltid å tenne et lys klokka åtte, da også mine unger har lagt seg da. Da mediterer jeg, gjør trommereiser og tuller rundt på nettet, litt ettersom  :innocent2:

Så heng dere på, dere som denne tiden passer for. Og er det noen som foretrekker andre tider på døgnet, skriv det...det er sikkert flere som henger med på den også  :biggrin:

Om vi så velger å gjøre dette for enkeltpersoner utifra lister fra Amnesty, om vi gjør det for en stat, en verdensdel eller hele verden er ikke det viktigeste. Det viktigeste er at vi gjør det.

:eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

Jeg pleier alltid å tenne et lys klokka åtte, da også mine unger har lagt seg da. Da mediterer jeg, gjør trommereiser og tuller rundt på nettet, litt ettersom  :innocent2:

:eusa_clap:

Bra , Inger Lise  :wub:

I'm with .... :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Godt Inger Lise at du ser det vesentlige her, selv om jeg mener at det ikke er uviktig å frigjøre fanger dersom dette er mulig ved hjelp av åndelige energier. Hva med å fokusere energiene på noen konkret i tillegg til å arbeide meg å redde miljøet, stater eller hele verden? Overrasker meg litt at det ikke synes å være interesse for dette, særlig etter gleden og entusiasmen som kom til syne i tråden om Dimi. 

Til skeptikerne her,

Er det slik at dere ikke vil støtte et godt prosjekt bare fordi dere mener at opphavsmannen har en ironisk tone? I så fall virker det som en veldig dårlig unnskylding eller noe i den gaten. Dere kan sette i gang uten meg, jeg trenger ikke å være en samarbeidspartner. Det viktigste er at arbeidet kommer i gang.
GjenopprettetMedlem
Det skjer da masse konkret her... hele tiden......
GjenopprettetMedlem
Joda, Andreas. Vi kan meget godt jobbe med enkeltpersoner. Å frigjøre fanger, ofre for tortur og vold, og i siste instans kanskje også drap.. Hvor begynner vi? Er det noen som står øverst på lista?
Anonymous
Beklager min noe flåsete oppførsel!
Mine utbrudd er ikke myntet på andre enn meg selv.
Av lite hyggelige grunner, har jeg vært i et ganske
så fandenivoldsk humør i dag.

Selvfølgelig er jeg med på å bruke en liten kvelds-stund
til gode formål.
Og jeg gjør det med glede og uavhengig av hvordan
den ene eller den andre oppfatter og mener ting.

Med ønske om en fortsatt god kveld!

Kira!
GjenopprettetMedlem
Hva med barn som er i voldelige hjem  ?    
Barn som er alene ?
Barn i krig?

:innocent2:
GjenopprettetMedlem
Nettopp derfor inkluderer vi hele verden i det vi gjør..

Som jeg sa til Andreas, vi kan godt jobbe med enkeltmennesker.

Men vi må ikke glemme resten av verden.
GjenopprettetMedlem
Takk for hyggelige svar. Det er jeg virkelig glad for.

Det er vel litt kynisk å ha en liste, og av hensyn til sikkerheten til dem det angår vil det sikkert ikke alltid være lurt å offentliggjøre historier på nettet. Jeg skal sjekke det med Amnesty. AI navngir noen få torturofre her:

http://www.amnestyusa.org/stoptorture/actions.do

Fant også en organisasjon som fokuserer på healing av torturofre:

http://www.cvt.org/main.php

Ser at de mangler en del på den åndelige biten, fordi de arbeider bare med massasje og vurderer meditation, men her kan jo vi bidra på vår måte.

Vil senere komme tilbake til mer, men nå begynner det å bli sent på kvelden.

Dette er viktig arbeid, så jo flere som er med, jo bedre. Håper flere melder interesse!
GjenopprettetMedlem
Jeg pleier alltid å tenne et lys klokka åtte, da også mine unger har lagt seg da. Da mediterer jeg, gjør trommereiser og tuller rundt på nettet, litt ettersom 

Så heng dere på, dere som denne tiden passer for. Og er det noen som foretrekker andre tider på døgnet, skriv det...det er sikkert flere som henger med på den også 

Om vi så velger å gjøre dette for enkeltpersoner utifra lister fra Amnesty, om vi gjør det for en stat, en verdensdel eller hele verden er ikke det viktigeste. Det viktigeste er at vi gjør det.

Dette er fint. Det gir meg  mulighet at sammen med andre virke i et større sammenheng.
Jeg kan føle jeg er en del i en stor sirkel
Dette er ikke kun godt for jorden, naturen eller den enkelte en sender healing til det er og godt og utviklende for meg, syns jeg.

Vi behøver ikke å presentere barnas skjebner her åpent på nettet, men kan bruke PM for å utveksle informasjon.

Dette er ikke noe som passer meg. Det høres omtenksomt ut men passer ikke meg i dette sammenhenget. Det kan skape en sirkel av ”inviet” i den store sirkelen og jeg vil ikke være med der det ikke er helt åpent.

For meg er åpenhet en viktig del av utvikling og helbredelse.

”Blott i det öppna
har du en möjlighet
låser du om dig
kvävs och förtvinar du..”    (Britt G Hallqvist)

Gunilla
GjenopprettetMedlem
Med tanke på Torsteins bemerkning om kynisme er det vel greit å ikke bringe barns skjebner inn i første omgang, i all fall ikke før vi ser om dette leder til resultater.

Jeg vil være takknemlig hvis medlemmene av sonen vil vise Nasser Kheyrollahi noe av det samme ønske om healing som Dimi fikk, slik at han forhåpentligvis kan bli løslatt fra fengslet hvor han har blitt torturert.

For mer informasjon om saken se Amnesty:

http://www.amnesty.no/web.nsf/pages/ABC ... AC0032F02B
GjenopprettetMedlem
der fins tusen slike saker
de trenger alle våre gode tanker
vår kampånd
vårt raseri over urettferdigheten
og våre tårer

de er alle deler av det kurrupte, kapitalistiske, planetødeleggende
skitne
djevelske spillet
oljesugingen, korrupsjonen, torturen
er alle produkter av menneskenes tanker
eller av deres mangel på sådanne

deres egoisme
det at de tåler alt det som ikke rammer dem selv
at folk er passive, eller de har gitt opp
de skrur på den lokale såpeserien
og gjemmer seg
bak chipsbollen

for det er vondt å se
verden er ubehagelig
og den personen som du i det ene øyeblikket misunner fordi han er en vakker og veltalende journalist, med kone og to barn
piskes i neste nu, til blods mellom kalde betongvegger

konen hans må oppdra barna alene
en natt kommer fremmede menn og voldtar henne, mens barna sover
neste morgen står hun opp, og gir barna frokost
for hun må være sterk

ingen må vite

slik har tusener av mennesker kjempet før
Mandela, Politovskaya, Litvinenko
og deres familier
hva er meningen, spør du kanskje

meningen med disse skjebnene er at du ved å se det første eksempelets suksess, og de to andres død, skal få energi til å kjempe for rettfedigheten
slik at menneskene bindes sammen i et helere skjebnefellesskap enn før

at chipsbollen knuses, idet man spretter opp fra sofakroken
og struttende av krefter fra tusenvis av døde journalister
synger man uredd gamle hymner mot verden
"til ungdommen"
"du må ikke sove"
og andre viser
vaiende, det røde flagget mot vårvinden

viser man
på første mai
og alle dager
at de kan fengsle jounalister om de vil
de kan forgifte dem, og voldtas deres koner
true deres menn
men for hver gang de gjør dette, blir kraften sterkere
motstanden sterkere
for hver journalist som fengsles, trues eller slås, blir ti andre til
for hver av dem som drepes, blir tusen nye skapt.

for det er en kamp
den kjempes hver dag
og til slutt vil den vinnes
av oss

--

det at du ser denne saken nå, er et vårtegn. Det er kraften som reiser seg i deg Andreas. Det er vår, du er ung, og du kjemper. Sammen med millioner av andre mennesker. Gratulerer for det. Husk at du aldri må gi opp, for selv om du ikke ser oss alltid, så er vi mange som deg.
GjenopprettetMedlem
Helt utrolig sterkt og vakkert , brukernavn :wub: :wub: :wub:
GjenopprettetMedlem
Veldig bra dikt, gjorde inntrykk.

Glad for at du nevnte Politkovskaya, fordi situasjonen i Tsjetsjenia er fortsatt forferdelig, men jeg håper vi i første runde kan rette oppmerksomheten mot Nasser, fordi det er en mann som trenger lys nå.
Anonymous
Veldig bra skrevet, Brukernavn!
Og så hjerteskjærende sant.