Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei,

Flere av medlemmene av denne sonen mener at healing og bønn har bidratt til at Dimi ikke lenger holdes som fange av FSB, dvs. tidligere KGB.

Se:

http://sjaman.com/index.php?option=com_smf&Itemid=106&topic=4917.0

For eksempel skriver Brukernavn:

...og mens jeg skrev dette ser jeg at sjamanenes arbeid har fungert:

Sitat
Jeg har fått melding fra Dimi. Han er utskrevet og på vei til Kyzyl sammen med mora si

gratulerer til alle

Inspirert av dette vil jeg foreslå at sonen starter sin egen healingruppe slik at flere fanger blir løslatt verden over, og da særlig torturofre. Jeg mener faktisk at mennesker som har slike frigjøringsevner og åndekontakter har en slags spirituell plikt til å frigjøre blant annet torturerte barn.

Jeg har tidligere vært meget skeptisk til sonen, som kjent, men hvis dette gir resultater vil jeg selvsagt støtte arbeidet her, av rent pragmatiske og konsekvensetiske grunner. 

Det vil også være interessant å se om det er en signifikant statistisk korrelasjon mellom healingarbeidet og frigivelser. I så fall vil det være en vitenskapelig sensasjon som helt klart vil bidra til verdensfreden.

Og siden sonen er tverrspirituell bør kanskje et samarbeid med Oslo Kristne Senter vurderes?

Foreslår at denne tråden blir satt opp som "sticky" slik som tråden om Dimi. 

Hva synes dere?
GjenopprettetMedlem
Du har et godt poeng, men når du begynner å trekke inn Oslo Kristne senter og det med å lage statistikker på sammenheng mellom sjamanarbeid og frigivelser, så lurer jeg på om du egentlig mener det du skriver. Kanskje det hadde vært fint om DU kunne prøve først, og fortelle oss hvordan det går?

Jeg ser ellers ikke noe galt i at noen ønsker å hjelpe en av sine venner.

Hvem er du?
SEO Crawler
Andreas, Andreas, du skepsisens og kritikkens strålende stjerne!

Måtte Moderens og den kosmiske intelligensens mest velformede og magnetisk utstrålende eksemplar av arten kvinne fange din fulle oppmerksomhet og gjøre deg håpløst og lykkelig forelsket! Måtte øl og vin og livets nytelser smake din gane, og nektar og helse fylle din sjel og kropp!

Du er søt, men nekter i det lengste.

Kristen? Tving ikke frem bannskap og plumpheter, jeg er full av det, takk og pris GudJesusTykjeSatanogBestemor!!

Magiske løsninger på verdens politiske overgrep og tragedier? tja....tjaja...tjajaja....tjajaja. Det skader ikke prøve og håpe, men kanskje best å holde kjeft om det.. (skjønt skal man nå andre må det lydes og kommuniseres)

Nå må jeg slutte (skal bort og legge hendene fromt på globusen, deretter fruen..)

Alt godt!   :wub:

Eders,

Torstein  
Anonymous
:lol:
GjenopprettetMedlem

Måtte Moderens og den kosmiske intelligensens mest velformede og magnetisk utstrålende eksemplar av arten kvinne fange din fulle oppmerksomhet og gjøre deg håpløst og lykkelig forelsket! Måtte øl og vin og livets nytelser smake din gane, og nektar og helse fylle din sjel og kropp!

Du er bare skjønn, Torstein.....  :lol:
WiseNut [Bot]
Starter?
Hva mener du med starter?

sjamansonen har holdt på lenge nå.
Det er bare å tune inn for dem som vil
for frihet mot tortur osv osv.

Vi bidrar alle til å skape virkeligheten, hele tiden.
Hva ser du?
Anonymous
Det synes som du er litt ironisk her AndreasWinsnes  ;D

Tror ikke Oslo Kristne Senter er så intressert av å samarbeide med sjamaner  :lol:  :lol:  :lol:
GjenopprettetMedlem
"torstein":

Der hvor du Torstein mener at Andreas er en strålende stjerne, opplever jeg at Passopp prøver å være en hel galakse for Sjamansonen. Men for i det hele tatt å forstå at en galakse består av mange stjerner, må man våge å se inn i vitenskapens teleskop. For hundre år siden hadde man ikke så kraftige teleskoper, og da ble galaksene omtalt som tåker (nebulae). Det virker på Passopp som om mange her inne nekter å se inn i teleskopet, og derfor kanskje bare ser tåke. For eksempel The Hallelujah Man (takk Villbjørn Ulvberg i kommentar på forsiden for dette uttrykket!).

http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... 8#msg33928

Når jeg bruker mitt teleskop på det jeg makter av New Age-vrøvlet som limes inn eller linkes til her inne så godt som hver bidige dag, så finner jeg sjelden noen stjerner. Skodda løser seg opp til det skodde er: Så godt som ingen ting!

I en Augias-stall av New Age Non-Sense trenges det mer enn én Herakles. Så jeg håper Andreas fortsetter å stråle. Hans argumentasjonsevne og faktagrunnlag for egne meninger i hans mye omtalte bok (egentlig foreløpig kun et mangfoldiggjort manuskript) ligger ihvertfall 110 etasjer over nivået i denne "bokomtalen":

http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... 3#msg41423
GjenopprettetMedlem
Var på vei å legge ut et mindre søtt innlegg her, som svar på tiltale....
men Torsteins ord fikk meg til å beherske meg... (og godt var vel det)...  Takk Torstein!  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Her er litt forklaring til det vi jobber med Andreas:

http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... pic=4447.0

http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... pic=4895.0

Og det er ikke gjort i en fei. Ting tar litt tid, men det kommer etterhvert, når energiene får tid til å jobbe.
Dessuten skal alt være til det beste for alle og etter Den Store Planen. Og da er det ikke sikkert at vi mennesker får det vi ønsker oss, men det vi trenger for å lære og for å vokse.

Likevel hjelper det.. For det å få en sånn hjelp som vi kan gi er med på å forandre mennesker. Det kan være med på å bringe dem tilbake på "sporet" i sine liv, finne tilbake til den opprinnelige planen, som de av forskjellige årsaker har rotet seg bort i fra. Og i disse tilfellene kan mye gjøres..

Her inne kalles dette å "våkne" eller å bli "opplyst" eller også å se en visjon, en plan, for livet sitt.

Kall oss enkle...for det ER enkelt  ;D

Og ikke tro annet enn at vi alle (i hvertfall de fleste) snakker av egen erfaring.

Og som AL sier, vi trenger ikke å begynne, vi har allerede begynt.
Anonymous
" Alice laughed: 'There's no use trying,' she said. 'One can't believe impossible things.' 'I daresay you haven't had much practice,' said the Queen. 'When I was younger, I always did it for half an hour a day. Why, sometimes I've believed as many as six impossible things before breakfast.'"   
Lewis Carroll Alice's Adventures in Wonderland

Just for the fun of it, believe in the impossible today. Look for six impossible things -- before breakfast if you can -- and believe in them with all your heart. Think of them as six wonderful possibilities about to be made manifest in your life. In this world, even the impossible is a blessing if you allow it to be.May steadfast contemplation draw to you the desires of your heart.  May all your "impossible" dreams be coaxed into possibility by your vision and belief. ~ Kate Nowak

Tro på att det umulige går!  :w00t:
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

Dessuten skal alt være til det beste for alle og etter Den Store Planen. Og da er det ikke sikkert at vi mennesker får det vi ønsker oss, men det vi trenger for å lære og for å vokse.

Men hva i all verden er da Den Store Planen? Hvor har du dette fra? Er denne planen nedskrevet noe sted?

Uttrykket gjør meg personlig kvalm. Hvor mange ganger har jeg ikke blitt slått i hodet av kristenfundamentalister med at jeg ikke må motsette meg Guds Plan med Passopp? For da er jeg en stor synder og vil gå fortapt og ramle rett ned i Helvete!

Som jeg har spurt om flere ganger på forskjellig vis uten at noen svarer (snillismen, uvitenheten eller likegyldigheten?):
De millioner som ble myrdet av Hitler og Himmler i konsentrasjonsleirene, fikk de kun det de trengte (les: fortjente) "for å lære og for å vokse"? Konsekvensene av mye av den underforliggende ideologi — ikke nødvendgvis i intensjonene og grunntankene bak Sjamansonen, men i stoff som stadig bringes inn her og som ikke bare godtas men tiljubles og stadig prekes av mange her inne, de uunngåelige logiske konsekvensene er at svaret på spørsmålet må bli "Ja", og da er ikke jeg med lenger.
SEO Crawler
"Passopp":

Der hvor du Torstein mener at Andreas er en strålende stjerne

Jeg vil ikke gå så langt som å påstå jeg mener Andreas er en strålende stjerne, jeg kalte ham en skepsisens og kritikkens strålende stjerne og skrev generelt i en ånd av tull og godmodighet.

Bra med skepsis, jeg blir også lei og mett av det du kaller new-agevrøvl. Men "hva er hva"? Er det new-agevrøvl når andre kommer med det? Hva så hvis en sjøl tenker høyt om "vanskelig verifiserbare fenomener"? Det vil utvilsomt kunne fortone seg som new-agevrøvl for andre igjen...skal man så vokte seg for å tenke høyt om noe som ikke er allmennt akseptert? Er det Stalinisme som er idealet?

Persepsjon former virkeligheten: vi trodde det var natt, men så var det solformørkelse.

Vitenskap kan være alt mulig rart. Bra ting, tull...det er i øynene som ser

Skepsis er bra, men når skepsisen gjør en til en surmaget observatør som sitter og beskuer og irriterer seg over andre, istedenfor å gjøre noe annet som man selv liker...hva i helvete er så poenget?
Jeg, f.eks misliker sterkt Se&Hør og endel tv-kanaler ++. Skal jeg så bruke tid på å finkjemme disse, mens jeg irriterer magesår på meg, og raljerer over for noe piss det er. Eller simpelthen gjøre noe annet?

Jeg tror både du og Andreas lider av et kveruleringssyndrom. Man kan saktens lese mye rart også her inne, men det er godt at det ikke settes krav til akademiske titler eller andre begrensninger for hvem som får uttale seg. Det ville nok forringet kvaliteten enda mer. Men kuren er å trekke på skuldrene, gå vekk og gjøre noe annet - etter eget valg

Hvorfor bruke så mye tid på noe man irriterer seg over? Det er kjernen i dette innlegget mitt. Og hva med - hvis man støtter demokratiske grunnprinsipper - å la folk holde på med akkurat det "tøvet" de selv vil. Jeg skjønner ikke problemet. Jeg vet jeg selv kommer til å logge av, og ta en lang god pause fra dette forumet før eller senere. "Lang" kan bety "noen timer", "noen dager", "noen uker" eller whatever. Fins det en vitenskapelig definisjon for ordet "lang" som dekker absolutt alle bruk av det???????

(Jeg vil fortsatt drikke mørkt øl ilag med deg. Jeg drikker i gjennomsnitt 4 bokser øl per år, og tenker ta halvparten av disse i ditt selskap hvis du vil)
GjenopprettetMedlem
Passopp ;
Må si meg enig med torstein , hva er vitsen med å bruke all den energien på å irritere seg over hvordan andre lever sine liv, og ikke minst hvordan de tenker ? herreugd så slitsomt .
Hva så med dette new age- vrøvlet ?  må man kalle det for noe ?
Vi er oppatt av hvordan alt henger sammen .
Hva som driver hver enkelt , hvor kommer alt fra , hva er vitsen med alt dette vi kaller å LEVE ?!
....ja og så mye mer ( som jeg er sikker på at du og er opptatt av ).

Hva tror du på da ?   :innocent2:  hva driver deg ?  hva drømmer du om ?  Er ikke det new age drit også ? jeg liker heller ikke ordet , men du mener  nok at jeg er en av de fremste på det området her inne, tenker jeg... :P

Du minner meg litt om min datter på 5 , som ikke gidder noenting om dagen - bare fordi jeg sier at hun skal . Hun står med armene i kors og gjør livet surt for kun en person - seg selv.

Jeg synes det er dritbra at du er her , du bidrar positivt på din måte , jeg setter stor pris på alle detaljer, linker , info osv...som jeg aldri hadde giddet å finne frem til selv :wub:

Men må si det er litt turn off, og lese sånne sutre innlegg .

Alle har sin sannhet .

La oss alle bidra til å dra hverandre opp og ikke ned ( new age  ?  8) )

Peace and love   :wub: 

Love and peace ...og alt det der  :wub: :wub:
GjenopprettetMedlem
"Passopp":

"Inger Lise":

Men hva i all verden er da Den Store Planen? Hvor har du dette fra? Er denne planen nedskrevet noe sted?

Uttrykket gjør meg personlig kvalm. Hvor mange ganger har jeg ikke blitt slått i hodet av kristenfundamentalister med at jeg ikke må motsette meg Guds Plan med Passopp? For da er jeg en stor synder og vil gå fortapt og ramle rett ned i Helvete!

Som jeg har spurt om flere ganger på forskjellig vis uten at noen svarer (snillismen, uvitenheten eller likegyldigheten?):
De millioner som ble myrdet av Hitler og Himmler i konsentrasjonsleirene, fikk de kun det de trengte (les: fortjente) "for å lære og for å vokse"? Konsekvensene av mye av den underforliggende ideologi — ikke nødvendgvis i intensjonene og grunntankene bak Sjamansonen, men i stoff som stadig bringes inn her og som ikke bare godtas men tiljubles og stadig prekes av mange her inne, de uunngåelige logiske konsekvensene er at svaret på spørsmålet må bli "Ja", og da er ikke jeg med lenger.

Den Store Plan, ja... Er ikke lett å forklare i en hånvending, men jeg skal da forsøke.

For å ta utgangspunkt i det norrøne, alle vet hvem nornene er? Skjebnegudinner kalles de. Og historien som følger er min mytologi, og kan derfor ikke oppfattes som annet enn MIN sannhet, selv om jeg vet at jeg deler denne sannheten med mange andre.

Dette er sånn jeg oppfatter det:

Verdenstreet, Yggdrasil, vokser på en stor brønn som nærer den. Denne brønnen er delt inn i tre nivåer. I den nederste holder Urd, bestemoren, til. Hun er dne som regnes som opphavet til alt som eksisterer. På det midtre nivået finnes Verdandi, moren, som representerer alt det som fødes. I det øverste nivået finnes Skuld, den unge piken, som representerer alt det som skal bli.

Disse tre norner representerer også oss i dimensjonen Tid. Urd er fortiden vår, våre erfaringer, både fra dette livet og fra tidligere liv. Verdandi er nåtiden slik den fødes ut fra våre erfaringer fra fortiden. Skuld er framtiden vår, slik den kommer til å bli skapt utifra det som finnes i fortiden, påvirket av valgene våre i nåtiden.

Det er som disse tre sitter med hver sin tråd og spinner en vev, vår livsvev, med hver sin tråd.

Dette er bare en annen beskrivelse av Den Store Plan. Og vi er ikke prisgitt planen eller skjebnen. Vi kan alle trekke kunnskap og visdom fra våre erfaringer inn i nåtiden. Utifra det som var og det som er gjør vi så våre valg for framtiden.

Hvis du ser at du står overfor en framtid som virker dyster kan du påkalle naturkrefter, åndekrefter og din egen indre kraft, og kanskje i tillegg be andre mennesker om hjelp. Kanskje din framtid kan snus i en annen retning hvis du gir slipp på det du ikke trenger fra fortiden, men heller transformerer den til en hjelpende kraft. Dette kan du formulere i et ønske og be alle hjelperene dine å vise deg hvordan.

Og ja, kanskje var det en mening også med Holocaust og andre grusomme ting som har skjedd i menneskenes historie. Kanskje skal vi kikke opp fra vår egen lille badedam av fordømmelse og skyld, og prøve å se et større bilde. Jeg påstår ikke at jeg har klart det, men jeg aner at det ikke har skjedd uten grunn.

Vold, tortur, utryddelse, menneskeforakt osv., alt dette finnes i verden, det finnes i oss mennesker. Hvorfor? Og hvorfor har vi enda ikke lært av historien. Alle de store tragediene som skjer rundt om i verden er speilbilder av alle de små til oss enkeltmennesker. Og i seg bærer de et budskap. Det er opp til oss å se det..

Jeg vet ikke om jeg klarte å formulere det jeg har i hodet slik at det gir mening. Men spør, så skal jeg svare så godt jeg kan. Og husk! Dette er MIN sannhet.
GjenopprettetMedlem
Akk ja.... :icon_rolleyes:

Hvorfor bruke tid i det hele tatt, på ting man irriterer seg over. ( New Age vrøvel...)

Skal alt måtte dokumenteres?
Er sjelen blitt dokumentert? ( Kanskje er vi alle ute og sykler her.... ikke dumt forresten i det fine været...)
Holder det ikke at den er, kjennes, føles?

Hva er din intensjon med sonen, Passopp? Hva vil du med sonen.
GjenopprettetMedlem
Svarene her er skuffende, og en fullstendig avsporing. Fokuset bør være på de barna som akkurat nå blir mishandlet, voldtatt og skjært opp av fangevoktere. Fokuset bør være på Dimi.

Om det jeg skriver er ironi, so what! Uansett forandrer det ikke på arbeidet som må og bør gjøres.

Ut fra definisjonen av sjamanisme er det faktisk en del likhetstrekk mellom "sjamaner" og karismatiske kristne, og derfor er ikke henvisningen til OKS irrelevant. Jeg skriver om dette i en kronikk i Aftenposten, som jeg dessverre ikke finner på nettet i øyeblikket, men kan komme tilbake til det senere om nødvendig. (Men jeg gidder ikke her å ta en debatt om "sjamanisme", fordi det er ikke det denne tråden handler om.)

Målet er ikke å bevise at healing fungerer, blant annet fordi healing "virker" sjelden når man har en vitenskapelig innstilling, man må være mer åpen. Det er her skeptikeren James Randi bommer. Målet er å hjelpe mennesker, og dersom dere kan vise at healing kan hjelpe fanger, slik det hevdes i forbindelse med løslatelsen av Dimi, så bør dette arbeidet fortsette. Statistikken kan komme lenge etterpå, men dersom det er en korrelasjon, så vil alle være glad for det.

Det er ikke vanskelig å iverksette en healinggruppe her på sonen. Det er bare å ringe Amnesty, få en liste over barn som sitter i fengsel, for eksempel tibetanernes Panchen Lama, og så kan vi sende healing til disse barna og be åndene om å løslate dem. Jeg er med på det, hvem andre?

Og jeg vil bare si en ting klart og tydelig: Jeg spøker ikke med torturofre.

Til Torstein,

Å avvise saklig kritikk med at det er et kveruleringssyndrom sier ganske mye om nivået du legger deg på.

På bakgrunn av hittill skuffende tilbakemeldinger:

Don't talk the talk if you can't walk the walk.
GjenopprettetMedlem
Ja, du har selvfølgelig rett .

Sånn hender visst ofte , at tråder sklir  ut til noe helt annet enn det de var ment for .

Bra du satte oss på plass .

La oss sende healing videre (  som mange av oss gjør allerede  ) .

Det er en bra ting , ikke noe å diskutere .
GjenopprettetMedlem
Kjære Andreas.

Nå er det sånn at vi her inne ikke er så opptatt av statistikker og sånn (trur eg).
Men hvis det er noen som ER intresserte i det, må de gjerne sette det hele i system og gjøre det som må gjøres.

Men det blir ikke meg. Det jeg holder på med er ikke styrt av klokke, tabeller eller andre måleenheter. Ofte skjer det impulsivt og til alle døgnets tider, dog kun på oppfordring. Med alt arbeidet som kan ligge i selve det å utøve, vil et merarbeid som å notere navn, tidspunkter, progresjon, forventet resultat og oppnådd resultat, kvele selve utøveren.

Men det er nå meg, da... :razz:

Og jo! Ideen er god den. Vi kan ALLTID gjøre mer for å hjelpe...derfor har jeg da også meldt meg inn i Amnesty, skriver under på brev og sender, og jeg jobber med energiene. Altså ikke bare for Dimi.

Og jeg lærer stadig mer om all lidelse og ondskap og likegyldighet som finnes i verden. Den berører meg. Men det bør ikke være en kamp mot, men en bevegelse til... Og bevegelsen starter med medmenneskelighet og kjærlighet.

Å få med noen i en sirkel der vi løfter i flokk hadde virkelig vært noe  :wub: :wub:
GjenopprettetMedlem
Takk skal du ha, Inger Lise, for ditt ærlige og klargjørende svar. Det setter jeg pris på, og skal bruke tid på det.

Til dere andre som ikke svarer noe særlig, men forlanger at jeg skal dissekere meg sjøl før jeg våger å være kritisk mot noe her inne, så skal jeg prøve å få lagt inn en kombinert presentasjon og svanesang. Håper den er klar til førstkommende søndag:

http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... 6#msg44346

Ordet "drit" eller "dritt" har jeg aldri brukt her inne i Sjamansonen. Vrøvl er et adskillig mer godmodig ord. For å bruke Torsteins uttrykk.

Nok kveruleringssyndromuttrykk fra meg i dag. Overlater denne tråden til de som vil snakke om det opprinnelige emnet, i trådstarterens ånd.

"torstein":

Jeg tror både du og Andreas lider av et kveruleringssyndrom. Man kan saktens lese mye rart også her inne, men det er godt at det ikke settes krav til akademiske titler eller andre begrensninger for hvem som får uttale seg. Det ville nok forringet kvaliteten enda mer. Men kuren er å trekke på skuldrene, gå vekk og gjøre noe annet - etter eget valg
Anonymous
Alle ideologier som er idealistiske er farlige for de vil alltid vil skape forhold som blir dyttet ut fordi det ikke passer inn i ideologien. Alle mennesker i idealistiske ideologier er overbevist om at akkurat denne ideologien skal redde verden og kan bli hensynsløse og menneskefiendelige i sin overbevisning. Det er evnen til å få og tåle kritikk som viser at noe er positivt og fleksibelt. De systemer eller ideologier eller hva man kan kalle det som ikke tåler, eller som ingen gidder å kritisere er alltid farlige. Så det er kritikken som egentlig viser hvor bra et system er. Det er derfor demokrati fungerer. Selv om det selvfølgelig kan kritiseres!  :wub:
Siv
Anonymous
Vet ikke helt hvorfor, men jeg har ikke hatt det så morsomt på lenge.
Jeg lo faktisk slik at jeg holdt på å ramle av stolen...
For å være ærlig, synes jeg dette er hysterisk morsomt!  :icon_cool:
Karnsje holder sjamanismen på å bikke meg helt over i feil kjørebane, eller er det
våren som har innhentet meg?
Gud bevare meg, Oslo Kristne Senter, sjamansonen,Donald Duck, Askepott,Stoltenberg,
Andreas og alle andre vidunderlige sjeler i denne vanvittige verden...

Nå tar jeg meg et glass vin og prøver og roe meg ned litt! :respect:
SEO Crawler
Andreas: Det kan være noe med det, det med mine nivåer. Jeg vil ikke tilbakevise det. Faktisk finner jeg en slags befriende glede i å ikke bry meg om det. En ting skal jeg ha - jeg er ikke slem. Jeg er relativt søt (inntil det motsatte er bevist, alt er relativt, jeg er litt blekfet og halvskallet). Livet er godt for oss her. Det har du rett i. Hadde vi bodd noen hundre mil sør, måtte vi kjempe for eksistensen.

Hvis jeg har noe litt mer alvorlig på hjertet, så er det at jeg føler det mer fruktbart å anvende vår "vestlige frihetsluksus" til noe oppbyggelig, til ekspansjon, det som åpner bringa, enn det motsatte..
GjenopprettetMedlem
Vi kan være uenige om mye, og gjerne krangle så busta fyker dersom det er påkrevd, men for min del vil jeg hevde at slik healing er så viktig at forskjeller kommer i andre rekke. Jeg blir derfor med på ikke bare ett løft, men mange. Kanskje vi kan avtale en felles tid hvor vi ber åndene om å arbeide med dette?
Anonymous
Se det ja!  :respect: