Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
En venn av meg hadde en litt spesiell opplevelse i fht fjernhealing av en for henne ukjent person.
En venn av henne kom til henne og spurte om hun kunne heale forloveden hennes, og snill som min venn alltid er sa hun ja til det. Hun gikk inn på "det stedet", da så hun sin denne personen som trengte healing. Han satt ved et bord sammen med foreldrene sine når hun kom bort til ham for sitt indre blikk. Da hun kom bort skvatt han fryktelig til, brått reiste kan seg, veltet stolen overende og falt selv på gulvet. Mannen var skrekkslagen i ansiktet. Min venn ble også selv ganske skremt av opplevelsen, og det ble ingen healing. Det som skjedde i dette tilfellet var at min venn forsøkte å heale en person som ikke visste om at noen kom til å heale ham. Mannen var tydeligvis ganske sensitiv, og når det da kom noen (som han la merke til) ble han skremt, slik som sensitive mennesker kan bli når de ikke vet hva de sanser (han trodde kanskje det var en gjenganger, ikke vet jeg).
Poenget med historien er i alle fall. Etter at jeg hørte henne (min venn) fortelle denne historien har jeg aldri fjernhealet noen uten at de vet om at noen kommer til å fjernheale dem, det har heller ikke min venn gjort etter at hun hadde denne opplevelsen.
Fjernhealing kan for noen være en opplevelse som de overhodet ikke legger merke til, for andre kan det merkes meget godt. Derfor fortelller jeg denne historien. Det å ønske at noen andre får healing er en meget edel handling, men vi bør alltid ha et samtykke eller i alle fall ha informert vedkommende.
Det jeg gjør når noen trenger healing uten at jeg eller andre har fått hentet en eller annen form for samtykke, er at jeg sender dem kjærlighetsenergi og kun det. Jeg går ikke inn på personen og ser hva han/hun trenger og healer det, men sender kun ren kjærlighet.
GjenopprettetMedlem
Fint arbeid Gidgeridoo,du åpnet en dør her nu,kom på det med ren kjærlighetsenergi,den kan virke meget sterkt på en person
Som sliter med seg selv.
Slikt har jeg opplevd,flere ganger,da må jeg bare sette meg rett ned å gi meg selv over til kjærligheten som bryter ned murene mine,og gråte.
Men jeg er evig takknemlig for det som skjer,for egoet er så dyktig å beskytte poden sin,fra forandringer.
Ha det godt i dag og i morgen,og resten av året.Venn.

Anonymous
Ja det er viktig at tenke på!
En del mennesker föler inget, men andre får kjenninger i hjertet og blir redde, andre blir dizzy og får svårt at kjöre bil. Jeg blir f.eks. ofte ör i hodet, när jeg får fjernhealing. Men om en person ikke vit noe... då er det ikke bare å sitte ned og la kjärligheten flöde in

GjenopprettetMedlem
Å gi noen healing på en eller annen måte - uten godkjennelese fra den det gjelder er et etisk overtramp - Det gjør man bare IKKE
for noen kan det oppleves som en "følelsesmessig voldtekt"
INGEN har rett til å blande seg inn i andre menneskers prossess - uansett hvor velmenende det er. Det handler om RESPEKT for det annet menneske og TILLIT til prosessen fra universet.
Elin
Anonymous
Du sa det Elin.

GjenopprettetMedlem
Jeg er for såvidt helt enig med deg, twisted, men jeg har med vilje uttrykt meg på en mer diplomatisk måte, og med et eksempel fra virkeligheten. Dette fordi det ikke er meningen å henge ut noen som av uvitenhet/tankeløshet har gjort det, men få dem til å tenke gjennom det de gjør/har gjort. Det er det læring handler om, vi lærer hver dag, og fordi vi gjorde noe i går i tankeløshet/uvitenhet som er galt, har vi ikke nødvendigvis gjort oss skyldig i "følelsesmessig voldtekt".
GjenopprettetMedlem
Hmm. Av og til kan diplomati bli for ullent og utydelig. Bedre å ta bladet fra munnen. Ingen som trenger å føle seg uthengt for det.
Og det er nettopp det, som nybegynner er det mange feller å gå i. Å få klar beskjed er noe jeg setter pris på. Faktisk er det ofte at det bare
er klar beskjed som siver inn i mitt trege hode

GjenopprettetMedlem
Ja, det er jo tross alt det vi lærer av. Jeg har faktisk et par ganger prøvd å sende fjernhealing uten å si fra, og da nærmest opplevd å få energien tilbake, eller at det ikke virker. Men når det er satt ord på dette, så skjønner jeg nå hva som skjedde, og slipper å gjøre det flere ganger.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":
Hmm. Av og til kan diplomati bli for ullent og utydelig. Bedre å ta bladet fra munnen. Ingen som trenger å føle seg uthengt for det.
Og det er nettopp det, som nybegynner er det mange feller å gå i. Å få klar beskjed er noe jeg setter pris på. Faktisk er det ofte at det bare er klar beskjed som siver inn i mitt trege hode

Jeg er jo egentlig enig med deg, og vet med meg selv at jeg er for lite flink til å gi klar beskjed, så det er vel meningen at jeg skal lære noe av det.
Anonymous
fjærnheler kun mine nærmeste uten å si ifra,eller når noen spør for sine nærmeste som er på sykehus, sier altid fra hvis det er mulig å spørre den syke først,dette viktig som sagt fra før her i kveld av andre,mennesker kan bli redde når det skjer noe i kroppen under behandling.det er en menneske rett å få bestemme selv,om de vil mota eller ikke. takk for at du tok opp denne tråden klem bast
Anonymous
Jeg vill dytte opp dette og takker Gidgeroo for tråden.
Det er noe som kommer til meg hele tiden på forskellige måten.
"twisted":
etisk overtramp ..... "følelsesmessig voldtekt"
Jeg er forsiktig i hvordan jeg uttrykker meg, MEN i dette spörsmålet vil jeg gjerne sitere deg Elin.
"Bast":
fjærnheler kun mine nærmeste uten å si ifra
Bast, si altid ifra... Jeg vil bare si det.
Les gjerne Mikael Kvist artikel
http://www.spektra-art.nu/artiklar/art_ao_k3.htmGjenopprettetMedlem
Nå har jeg lest denne artiklen og en til av Mikael Kvist, og han har nok rett i mye av det han sier. Men det han også gjør er å la være å si hva man skal gjøre i stedet. I tillegg så sprer han frykt med det han sier. Da gjør han seg selv til ett eksempel på det han prøver å bekjempe. I tillegg håner han og ser ned på andre healere. Det kan tyde på at det er noe med hans ego.
Man skal selvsagt vise sunn skepsis for alt det man kan overøses med i den alternative verden. Men jeg føler sterk frykt av å lese dette .Det spørs egentlig om man skal ta det han sier for god fisk.
Mvh Stridshjelp
Anonymous
Nej...jag menar inte att allt Mikael Kvist skriver är den absoluta och enda sanningen och säger "Ja och Amen" till det, men det endel av vad han skriver, passar mycket bra in, att verifiera det jag själv påtalar;
Att inte sända fjernhealing till folk som inte vet... eller som inte vill.
Jag vet inte vad det var, som du vill ha svar på Stridshjelp... men i de citat jag lägger in nedan tycker jag det är rätt klart vad han menar. Jag klipper ut några citat från
http://www.spektra-art.nu/artiklar/art_ao_k3.htm som jag tycker passar i denna tråd.
CITAT/
[color=teal]Många anser att deras gudomliga gåva inte kan orsaka skada. Men som jag ser det är det viktigt att se på intentionen bakom budskapet och den kanaliserade energin för att avgöra kvalitén och ändamålet
..........
Vid det här laget var min kollega ute på vägen i sin bil. Plötsligt började hon känna sig oförklarligt dåsig. Det blev snabbt intensivare och hon började dras ut ur kroppen. Om det inte hade varit för att ljudet av vägrensmarkeringen började låta hade hon inte märkt att hon var på väg av körbanan. För säkerhets skull stannade hon bilen. Under tiden började hon komma underfund med vad det var som påverkade henne; hon kände både av bekantens närvaro och hennes energi.
..........
Ofrivilligt mottagen healing kan även ta ifrån oss möjligheten att själva ta oss igenom en kris och få de insikter som därmed följer
........
Och så om healing till moder jord:
De globala vitaliserande strömmarna som finns över Jorden är med klärvoajanta ögon mycket lika de meridianer som kroppen har (se AO 2, 3 & 4-98). Att aktivera och hela områden på Jorden går i stort sett till på samma sätt som en akupunkturbehandling. /SLUT CITAT
Jag vet inte om han har problem med sitt ego, Mikael Kvist... men att han vill sälja sina kurser, det är jag helt övertygad om. Många som lever på sin verksamhet kanske agerar som han; att lägga ut lagom information för att väcka intresse, men inga uttömmande svar, för att folk ska komma till kurserna och få svaren där istället?
I det här fallet bryr jag mig inte om det:
Syftet med länken var att visa exempel på vad distanshealing utan folks medgivande eller vetskap, kan ställa till med.GjenopprettetMedlem
Joda, akkurat disse avsnittene var veldig bra, det er jeg helt enig med deg. Og det var et godt innlegg i denne tråden.
Men det er en link der til flere artikler om kanalisering og parasitter, som jeg reagerte sterkt på. Jeg har nok en tendens til å reagere raskt og, det er jo mitt forrige innlegg et eksempel på.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Vil fortelle litt hvordan jeg ser på dette spørsmålet.
Jeg har ikke lest alle innlegg.
Jeg sender/formiddler kun healing til mennesker som har bett om det. Eller som jeg har spurt og som har sagt ja. Dette gjelder og mine nærmeste.
Unntak er besvisstløse og barn som ennå er for små til å snakke eller si hvad de vil. Da kan jeg formiddle om foreldrene spør, og det føles rett for meg.
Jeg sender og healing til dyr hvis noen spør.
Grunn til at jeg handler på denne måten er at det er et stort motstand inni meg mot å sende healing til noen som ikke vet.
Jeg har også et voldsomt motstand mot at noen skulle sende meg healing uten at jeg vet.
Dette føles helt feil!!
Jeg vil bestemme selv om jeg vil ta imot healing og fra hvem.
Jeg syns det er en rett jeg har som egen individ.
Hvad gjør jeg når jeg tror noen trenger healing?
Jeg spør, sier de nei så sender/formiddler jeg ikke!!
Hvis jeg ikke kan spørre, men føler at jeg burde gjøre noe? Da sender +formiddler jeg kjærlighet.
Kjærlighet er jeg fri til å gi til hvem jeg ønsker.
Jeg sender kjærlighet fra meg og jeg formiddler fra Gud.
Gunilla
Anonymous
Det som er viktig er igjen,vi er så forskjellige,mine nærmeste er klar over at jeg sender dem healing,når de dukker opp
for meg,det blir som man telepaterer,exs når jeg sitter å sender healing til et menneske å min mor dukker opp tar jeg henne med,kan ikke se det som feil,når hun trenger det,hun merker hun får healing,å takker meg i etterkandt,hun har opplevd mye skjer med kroppen ristinger osv midt i sy møte,hun tar det med et smil å sier fra til dem som er tilstede nå jobber min datter med meg.sånn er det blitt med mine nermeste etter mange år med fjærnbehandling.
jeg er selv master,dette er et viktig tema i kursene om ikke å heale på medmennesker uten at de vet det,pga reaksjoner,-respekt
når det gjelder små barn sender jeg hvis foreldrene spør,de spør jo for det beste for deres barn.her tar jeg kontakt med sjelen til barnet,dette gjelder alle jeg sender til.
sitvasjonshealing om fred i verden og healing av vår moder jord, dyreriket ser jeg som en selvfølge for meg å gjøre da dette føles riktig for meg. respekt for meg som kanal å til kjærlighetskraften i sammarbeidet,dette for det er de som tror de styrer kraften,den er vel grei til et punkt, vær forsiktig med hva man ber om,hvem energi man søker kraften har å sin egen vilje

DET Å FRYKTE ELLER SKAPE FRYKT HAR INGENTING MED HEALING-BALANSE Å GJØRE.derfor er viktigheten å forklare de som skal ta imot,at alle reaksjoner er en del i healingprossessen,har man en vond arm,kan smertene bli verre før bedring,osv fysisk.psykisk
å det at healeren overfører kraften -deretter motakeren tar imot å balanseringen kan beggynne (helbredelsen)
KJÆRLIGHET FRA MITT HJERTE TIL ALTET
har stor respekt for kraften,det føles som dette går begge veier

klem bast