Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hvis èn, jeg da

, har bestemt meg for å gå i gjennom egodøden og bli mere opplyst...........
Lurer da fælt på om det ikke hadde vært en stor fordel å fått hentet inn tapt sjel tilbake for at det skal bli letter, eller bedre, eller er det en selvfølge???
Lurer også på om det går ann å få sjelehenting som fjærnhealing, eller..........?
Noen som vet om en som kan sjelehenting i Bergen?
GjenopprettetMedlem
Spør Didgeroo. Han holder til der

Anonymous
"Dag-Ove":
Hvis èn, jeg da
Lurer da fælt på om det ikke hadde vært en stor fordel å fått hentet inn tapt sjel tilbake for at det skal bli letter, eller bedre, eller er det en selvfølge???
Lurer også på om det går ann å få sjelehenting som fjærnhealing, eller..........?
En eller annen A.Sørensen - sjaman - kan vel hente en sjelebit for deg?Det beste er å møte en sjaman face-to-face.
Du tenker kloke tanker
i mitt sinn
er det riktig
og for deg er det riktig
gjør som du har tenkt her
gå igjennom sjelehenting-prosess
før ego-dødprosess
kan være en lur ide
selv om de henger sammen
som web of life
i edderkoppens nett
lykke til!
EG Æ FRA BÆRGEN....SNAKKE VELDIG HØYT ASSÅ!Hehe...liker rappkjefta bergensere!Så kraftfull og klar røst!
Anonymous
"Inger Lise":
Spør Didgeroo. Han holder til der 
Oui Ou...der har du din mann
en som leker litt med Australske ord og sånt
Han kan hente en sjelebit for deg
om du vil
og om han kan
jadda jadda
det tror jeg går bra
lykke til!

Og håper du deler med oss litt hva som skjedde!
Vi kan alle lære av det
og bli inspirert ang det du går igjennom!
Anonymous
"brukernavn":
jeg er rett i nærheten, og føler meg kallet til å tune deg inn. Siden du spør. Bare som et eksperiment altså. Og det er sikkert best at du kontakter en sertifisert sjaman og. For jeg er bare aspirant, og driver bare å eksperimenterer og roter litt rundt. Så sikkert fint hvis Didgeroo kan fikse opp etter meg etterpå. Kan du si et sted i Bergen, hvor jeg kan reise med drøymekroppen min, for å møte deg? Kan vi si skomakerdiket f.eks? Hva med et eksperiment no i kveld? Jeg er klar som et egg. Skal snart legge meg å sove. (og trommen min er rett her, den kan jeg ta med til sengs)
Øvelse gjør mester
I beg you ,use my knowledge,wisdom and experience
Yes, I can teach you - you can teach me
GjenopprettetMedlem
Takker for fin hjelp og tips...
Ikke klar for noe i kveld, nok med èn som trommer og ber (Jerpe Erke) for meg nå tenker jeg, kommer til å klikke for meg hvis det blir mer nå
Ellers så er jeg heller en beskjeden og rolig Bergenser..........
Du david kjenner til han Jerpe Erke (Myrhaug) skjønner jeg....
Anonymous
"Dag-Ove":
Takker for fin hjelp og tips...
Ikke klar for noe i kveld, nok med èn som trommer og ber (Jerpe Erke) for meg nå tenker jeg, kommer til å klikke for meg hvis det blir mer nå

Ellers så er jeg heller en beskjeden og rolig Bergenser.......... 
Du david kjenner til han Jerpe Erke (Myrhaug) skjønner jeg....
Han kjenner meg litt
jeg kjenner han litt
dyktig sjaman det der
Saivoland
GjenopprettetMedlem
"Dag-Ove":
Hvis èn, jeg da
Det jeg lurer litt på, er hvordan du vet at du har tapt et sjelefragment. Jeg ville tro det at kun en sjaman som er flink med sjelehenting faktisk kan se det, med mindre det er veldig åpenlyst da.
Anonymous
"gidgeroo":
"Dag-Ove":
Hvis èn, jeg da
Det jeg lurer litt på, er hvordan du vet at du har tapt et sjelefragment. Jeg ville tro det at kun en sjaman som er flink med sjelehenting faktisk kan se det, med mindre det er veldig åpenlyst da.
Selv en som ikke er sjaman her og nå
kan føle at noe er borte
i seg selv
i sitt hjerte og sinn
en bit av seg selv
en som er underveis kan kjenne på det meste
Ærlighet overfor seg selv er viktig
han bør ta på alvor det han føler
Sjelehenting,here I come!
SEO Crawler
"Dag-Ove":
Jeg har fått fjernhealing noen ganger, og en gang av Eirik Myrhaug.
Jeg ringte og snakket med ham. Dagen etter holdt jeg på med mine ting, og merket plutselig at luften begynte å "endre karakter"..
Jeg skjønte hva som holdt på å skje, og satte meg godt tilrette. Jeg kunne i glimt både se, høre og merke Myrhaug i rommet. Så ble jeg oppmerksom på en gammel Abba-låt som surret på repeat inni meg. Og det bare fortsatte, tross mine forsøk på å stille sinnet...(Jeg hører ikke på Abba til vanlig)...Jeg forstod at denne sangen hadde sin plass og lot den spille i vei, hvorpå det fulgte noen bilder og minner fra 3-4-års alderen (DA var jeg Abba-fan). Med andre ord kom et fortrengt traume opp, et minne fra den tiden jeg likte Abba. Og opplevelsen jeg husket var knyttet til musikken. Høy musikk. Selve hendelsen var igrunn harmløs, men 3-års gamle barn er sårbare for voksnes sinne og frustrasjon. Dette er for meg et eksempel på en healing som også rommer et sjelehentingsaspekt.
Det var en sterk og rørende opplevelse. Jeg kjenner jeg blir varm om hjertet når jeg tenker på det.
GjenopprettetMedlem
Jeg har opplevd det samme med musikk. Riktignok var det dagen etter en lydhealingkonser på alternativmessen. Morten Eriksen med tibetanske kobberboller, fantastisk. Noen svingninger av disse lydbollene fikk meg til å åpne opp en glede jeg sjelden finner i meg selv. Satt å ristet av latter men måtte holde igjen for ikke å forstyrre andre.....

Dagen etter om morgenen når jeg våknet kom låten, ikke abba for meg men KISS med Detroit Rock City, på FULL GUFFE i ørene mine, måtte ta opp på ørene for å kjenne om jeg hadde headphones på, men nei. Bare la meg godt ned igjen og nøt med et stort flir om munnen.
Hørte mye på KISS i 14-15 års alder, husker det som en fin tid der jeg satt med et nytt album fra Kiss, var nesten åndelig for meg å oppdage den musikken da. Var en slags trøst i den skumle verden, syntes verden var skummlere en maskene og kledningen til Kiss.
Hehe........., kommer vist litt ut på "viddene" Men der er det jo også fint

Kan sikkert høre masse der oppe også.

GjenopprettetMedlem
Vider til utgangspunktet sjelehenting.........
Jeg mener

, jeg tror

jeg kan føle en liten essens

i at jeg har mistet sjel, hvor, når og av hvem....., sjeletapet merkes som tomme hull for meg og de største gir meg masse smerte.....
Har blitt utsatt for blind vold to ganger, helt klart at noe skjedde med sjelen min da, tidliger samboer (har tilgitt henne i mitt sinn), har stukket av med sjel som gjør at kreativiteten min mangler noen biter..... Også er det disse i barndommen da....., de er de vanskeligste å kjenne igjen....
GjenopprettetMedlem
jeg skjønner at du har det vondt. Det er bra at du har sjamaner rundt deg som jobber med saken. Men for å si det som må sies, så tror jeg at vi her i vesten har litt lett for å begrave oss i smerter. Smertene skal takles, det vet jeg jo. Men noen ganger tror jeg ast Freud har fått litt for stor innvirkning på oss, ved at mange ofte strander i en offer-, pasient- eller klientrolle. I sjamanismen kan man innta pasientrollen under en kyndig sjaman. Men man kan også gå videre. Gjennom selv å bli en såret healer, lærer man å sette pris på egne sår. Når du selv inntar sjamanrollen blir sårene dine til selve redskapene som du bruker mens du hjelper andre mennesker. De hjelper deg også til å vokse, og sette pris på all lærdom som livet har å tilby. På godt og vondt. Tenk bare på dvergbjerk, lav og mose. På fjellblomstene. Høyt til fjells der det er storm og karrige forhold. Ingen jord. Bare sten, forst og is. Der vokser disse vekstene fram. Lavt nede ved bakken lever de sitt seige liv, nesten som en protest mot de ugjestmilde forholdene. Bjerken gir jo dessuten den beste og tetteste veden. Motstand gjør seig og sterk. Slik er det. Sett pris på det, at du har hatt motgang. Det gjør deg til et menneske med erfaring. Og slike trenger vi, i samfunnet. Plantene i fjellet samles i klynger, og beskytter hverandre mot uværet. Slik som dette tror jeg menneskene og kan bli. Og som i yogalæren, så tror jeg veldig på det, at paralellt med det å kjenne og forstå sin smerte, så må man også lære å takle den. Alene. Til hjelp i dette arbeidet, kan man bruke kroppen. Yogaøvelser. Turer i naturen. Kreativ skriving. Endringer i inngrodde vaner og mønstere i livet. Dette er øvelser som hjelper deg til å komme forbi den pasientrollen som man (slik jeg ser det) har så altfor lett for å strande i her i vesten.
GjenopprettetMedlem
"Dag-Ove":
Vider til utgangspunktet sjelehenting.........
Jeg mener
, jeg tror
jeg kan føle en liten essens
i at jeg har mistet sjel, hvor, når og av hvem....., sjeletapet merkes som tomme hull for meg og de største gir meg masse smerte.....
Har blitt utsatt for blind vold to ganger, helt klart at noe skjedde med sjelen min da, tidliger samboer (har tilgitt henne i mitt sinn), har stukket av med sjel som gjør at kreativiteten min mangler noen biter..... Også er det disse i barndommen da....., de er de vanskeligste å kjenne igjen....
Først må dere unnskylde meg hvis jeg blir formanende, men det kan altså komme til å virke slik.
Alle mennesker opplever sterke ting og store tap i løpet av livet, men ikke mange mennesker opplever å tape sjelefragmenter (hvis dere senere kommer med spørsmål til det jeg har skrevet her, er det ikke sikkert jeg kan svare, for det som jeg skriver her kommer ikke fra meg, men fra min åndelige læremester). Det har dessverre de senere årene blitt skrevet endel populærlitteratur rundt emnet sjelehenting, noe som har ført til en oppblomstring av mennesker som "tror" de trenger hjelp til sjelehenting. "Noen" driver også "såkalt opplæring" av andre i sjelehenting, og etterhvert er det mange som "driver" med sjelehenting. Dette er ikke spesiellt bra. Sjelehenting er komplisert og meget tøft å jobbe seg gjennom, både for den som utøver det og den som "får" det. Det sier kanskje noe når noen av de dyktigste sjamaner i Norge vegrer seg fra å utøve sjelehenting.
Du må gjerne finne en "sjaman" og be om å få sjelehenting. Hvis du får det når du spør om det vet du at du ikke er kommet til en sjaman. Hvis du er kommet til en sjaman vil du bli satt på plass hvis du ber om det. Sjamanen vil se om du mangler sjelefragmenter, og utøve sjelhenting som siste utvei hvis det er nødvendig, men ikke på din forespørsel.
Det som er viktig når vi har oplevd traumer og tap, er at vi arbeider oss gjennom det. En dyktig sjaman vil kunne hjelpe deg veldig godt med det, men en stor del av jobben må du gjøre selv, kun med sjamanen som veileder (han/hun vet hvilke knapper det skal trykkes på for at din prosess skal komme igang). I sjeldne tilfeller vil sjamanen komme til at eneste mulighet for deg er sjelehenting, men som sagt det er en så tøff prosess for den som utøver den at det vil være siste utvei.
Jeg er for øvrig enig i mye av det 'brukernavn' skriver her, vi trenger mye av det vi utsettes for for å bli sterke, glem ikke det.
Nå har jeg (eller min læremester) vært formanende, nå skal jeg komme til den konkrete saken. Dag-Ove, jeg skjønner at du har endel ting du sliter med, og som du øsnker hjelp til å komme gjennom. Det finnes flere i Bergen som kan bidra, hvis det er nødvendig. Du har skrevet litt her inne om hva som er opphavet til at du sliter, men du har selvsagt ikke kommet med altfor mange detaljer. Det ville ikke jeg ha gjort heller. Jeg tror du innerst inne vet at det finnes ingen enkel veitil målet, det er ingen som kan vifte med tryllestaven sin for deg og så er alt bra, du må gjøre en jobb her selv. Og når det er sagt synes jeg at endel av det du skriver viser at du er på god vei, det er mulig det ikke føles slik, men du er kommet langt. Men hvis du likevel mener du trenger hjelp, utover det du kan få her på debattsonen, av en som kan hjelpe deg å sette i gang prosessene, da kan du sende meg en PM(privat melding) så skal jeg foreslå noen for deg.
GjenopprettetMedlem
Takk didgeroo!
Det var dette jeg ville "høre" jeg har ikke noen Læremester, eller indre hjelper, ennå. Så for tiden fungerer du som èn av dem. Kjenner jeg etter i mitt hjerte så faller dette helt klart på plass.
Ellers så kan jeg være litt utolmodig til tider.....
Jeg er kommet langt, jeg var kommet lengre, nå er det ingen grenser å hvor langt jeg kan komme.........
Tolmodighet, jeg kan det, flink for andre, dårlig for meg selv, vet det nå. Har hatt alt for høye krav til meg selv, derfor også til andre......., ikke sundt...
Fint det er du vet noen som kan hjelpe, kommer til å kontakte deg hvis jeg trenger, ellers så er du jo her tenker jeg.
GjenopprettetMedlem
Jeg kan anbefale en utesitting for deg,et godt sted i naturen,spør naturåndene om å vise deg stedet og intensjonen,og legg avgårde.
Du vil fylles opp av Kraft, som vil arbeide for deg,der det trengs.
Det vil du merke i tiden etterpå, Freunde im der Geist.

GjenopprettetMedlem
Vel, jeg er igrunn ikke heeeelt enig med deg i din beskrivelse av sjelehenting. Det høres litt ut som om det er utrolig store hendelser som skal til for å miste fragmenter. Jeg ser det litt andeledes.
En sjelehenting tar ikke "vekk" en smertefull opplevelse. Den vil for altid være der og vil være en viktig del av en livserfaring.
Men noen ganger så trenger man å finne litt mer tilbake til seg selv da det skjedde. En del av deg selv som forsvant i et øyeblikk, som ikke finner tilbake igjen. Dette å kunne bearbeide hendelsen. Ellers vil ikke erfaringen være til noe nytte - om du forstår hva jeg mener...
(Som å knekke en arm - arret vil for alltid være. Men bruddet er friskt og armen kan igjen brukes)
En venninne sa nettopp at i vestlig med bruker vi psykologer til slikt. Slik at vi kan gå gjennom og bearbeide slike hendelser gjennom å snakke om dem. Men at vi hadde glemt at vi er ikke bare minner og kropp. Vi er åndelige mennesker. Om vi faller stygt er det ikke bare i kroppen vi skader oss. Jeg syntes hun sa det veldig bra! Vi er så rasjonelle at vi har glemt en viktig del av oss selv - og den trenger også å finne sammen igjen.
Jeg får av og til kunder som forteller at allergien/smerten/prolapsen osv skjedde da moren døde eller etter ulykken til fetteren osv. De ser jo sammenhengen. De har tankene og erfaringene - og de fleste mener jo de har bearbeidet hendelsene. Men så er det slik at kroppen deres forteller meg noe annet. Hendelsen er ikke bearbeidet. Den er husket og "godtatt", men de har mistet noe. Noe som gjennspeiler seg i kroppen. desverre er det slik her at det er allergimed og smertestillende med som er svaret. Alt annet er urasjonelt og overtro. Jeg tenker ofte at jeg skulle ønske jeg hadde noen jeg kunne sende dem til. Noen som kunne hjelpe dem å finne biten de har mistet..
Det er trist det! Vi har mistet noe vakkert og viktig!
GjenopprettetMedlem
Lit rotete her, men det var didgeroo jeg ikke var helt enig med
Beste ønsker,
Fagerhjul
GjenopprettetMedlem
Et spørsmål til Ailo: gjør du fortsatt slike?
Fagerhjul
GjenopprettetMedlem
"Fagerhjul":
Men så er det slik at kroppen deres forteller meg noe annet. Hendelsen er ikke bearbeidet. Den er husket og "godtatt", men de har mistet noe. Noe som gjennspeiler seg i kroppen. desverre er det slik her at det er allergimed og smertestillende med som er svaret. Alt annet er urasjonelt og overtro. Jeg tenker ofte at jeg skulle ønske jeg hadde noen jeg kunne sende dem til. Noen som kunne hjelpe dem å finne biten de har mistet..
Det er trist det! Vi har mistet noe vakkert og viktig!
Jeg nekter å tro, vil ikke tro, kan ikke tro at smertestillende er eneste svaret. Jeg tar herved utfordringen med å motbevise dette.........., så får vi se....
Jeg tror selv at sjelehenting i seg selv ikke kan ta bort smerter i kroppen, sjelehenting må vel være for å få biter som ar falt bort fra sjelen og dermed gjør det tomt......., ikke vondt.....? Mistet overskudd, kreativitet, glede, kjærlighet......... Men det går da vel ann å heale smerter? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Arr blir det vel men det må vel ligge som en erfaring i sjelen som man skal huske og bruke som en erfaring, ikke som smerter....
Eller? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
"teleterkji":
Jeg kan anbefale en utesitting for deg,et godt sted i naturen,spør naturåndene om å vise deg stedet og intensjonen,og legg avgårde.
Du vil fylles opp av Kraft, som vil arbeide for deg,der det trengs.
Det vil du merke i tiden etterpå, Freunde im der Geist. 
Utesitting ja, noen som kan tipse meg om hvordan en utesitting best skal være? ? ? ? ? Èn dag, natt, ikke sove, ikke spise.........? ? ? ? ? ?
GjenopprettetMedlem
Jeg var med på å utføre en sjelehenting forrige helg på en workshop med paqosene ("sjamanene") Dona Maria (79 år) og Alejandro (60 år) fra Peru. De er begge queroer og direkte etterkommere etter inkaene og lærte bort forskjellige energiteknikker som har vært uforandret og benyttet i mange mange generasjoner. Begge to har gått i lære vedr. disse teknikkene i en "mannsalder" og sjelehenting var en av teknikkene de ønsket å lære bort. Queroene lever i fjellene i Peru på 5000 meters høyde. Den kjente forfatteren Alberto Villoldo har hentet mye av sin kunnskap nettopp hos queroene.
Donna Maria og Alejandro kunne fortelle at de fleste mennesker mister som regel en del sjelefragmenter i løpet av livet. Hvis man opplever noe traumatisk så vil man miste slike fragmenter. F.eks i forbindelse med seksuelt misbruk, etter en hendelse som har gitt personen sjokk etc. Disse fragmentene erstattes deretter med tung energi (det eksisterer ikke negativ energi i følge paqosene men tung og lett energi). Etter at man har mistet mange sjelefragmenter blir den fysiske kroppen fylt med mer og mer tung energi. Resultatet kan være at man blir deprimert, føler at man ikke er tilstede i seg selv etc etc - at man rett og slett er i mental ubalanse.
Teknikken vi brukte gikk kort fortalt ut på at behandleren henter hjelp av skaperen (gud) etc og påkaller mange krefter fra naturen. Behandler kanaliserte videre pasientens sjel først til seg selv og deretter over til pasienten. Det ble gjort med å blåse "den tapte sjelen" inn i kronechakraet til pasienten. I tillegg var det i dette tilfellet andre personer (workshop-deltakere) som blåste inn sjelen (altså luft) i hendene og på benene til pasienten. Jeg opplevde det som veldig sterkt å være behandler samt at det for pasienten også opplevdes veldig sterkt å få "den tapte sjelen tilbake inn i kroppen". Pasienten sov, utmattet, i flere timer etter behandlingen. Paqosene mente at det måtte flere slike behandlinger til for at pasienten skulle bli frisk og at det ville ta en stund før hun ville være til stede i seg selv.
Det er mange teorier og mange måter å drive med sjelehenting på. Det er derfor ingen fasit vedr. dette emnet
Er du interessert i å lese mer om og å lære om energiarbeid/"inka-teknikker" så er det som nevnt å anbefale å lese bøkene til Alberto Villoldo, lese "Inkainnvielsen" av Elisabeth Jenkins og f.eks "Queros - Masters of the living energy" Joan Parisi Wilcox. Ellers vil jeg anbefale at man ser på nettsiden
www.back2nature.no og
www.inkamedisin.no ...begge arrangerer kurs/opplevelser vedr. dette emnet.
GjenopprettetMedlem
Tusen takk Geronimo !!!!
Veldig nyttig informasjon for meg, jeg har nylig lest litt om Alberto Villoldo og bøkene hans......, skal nok lese dem ja.
Må ha vært utrolig givende for deg å være med på dette du beskriver med sjelehenting og workshop`en.

Kanskje det blir min tur å lære dette snart...., tror jeg må lappes sammen litt selv først......
Har hørt og lest om kurset/skolen til inkamedisin.no, Drømmever kurs, har brosjyren av dem her........., vet de lærer litt om sjelehenting der også...
Mulig jeg henger meg på der......, har nå fått yrkesrettet attføring på grunn av smerter i rygg og muskler. Skal høre om jeg får ta kurset gjennom NAV/A-etat, vet at noen har fått gjøre det........, kvir meg veldig til å foreslå det men vet at jeg må.....
Tung energi ja, kjenner den, den sliter meg ut og sitter seg i kroppen......, omtrent som å bære på en tung ryggsekk nesten hele tiden......., til og med om natten.... Dette fører jo helt klart til at man blir deprimert..... og omvendt......., en ond sirkel med tung energi...
Har fått litt hjelp (fjernhealing) av Myrhaug, føler meg lettere og mindre smerter......., noen små biter er på plass men nye biter viser seg å mangle.....
MEN, jeg syntes det er interessant, lærer mye bare av å bli fjernhealet......., kommer masse opp til "overflaten" som det går ann å ta tak i selv....
Virker foresten som mange healere er litt redd for sjelehenting........, noe man ikke snakker høyt om liksom....., kanskje for de det er tøft å utføre for healeren selv?
Tenker hvis jeg lærer sjelehenting en gang og klarer å utføre det, så vil jeg bruke krefter på det........., tror sterkt på at jeg kan se mennesker med tapte sjelebiter......, det er vondt å se....
Takk igjen for opplysningene, veldig interessant!!
Nå skal det leses igjen......., er veldig intens når jeg leser bøker...