Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har gitt healing til dyr i mange år (har først i det senere begynt med mennesker) og synes det er utrolig fascinerende. Både fordi dyrene selv vet at de trenger healing og at de også vet hvor mye.
Jeg kan fortelle en liten historie:

Jeg var på besøk hos en venninne som har en nydelig hund. Som vanlig hoppet den opp i sofaen til meg,men i stedetfor å legge seg inntil benet mitt, satte han seg tett inntil. Jeg holdt hånden på ryggen hans, og han satt helt,helt stille lenge. Så humpet han seg over i den andre enden av sofaen og tok en pause. Deretter humpet han tilbake på plassen ved siden av benet mitt og satte seg til for å få mer. Dette skjedde i alt 3 ganger  :)
Venninnen min som satt på andre siden av bordet var helt fascinert! Hun sa hun kunne se kontakten jeg og hunden hadde, og at hunden så ut som han var i transe.

Hva som feilte han aner jeg ikke, jeg hadde ikke begynt å snakke med dyrene på den tiden,men at han hadde et behov var det ingen tvil om.
GjenopprettetMedlem
Fine evne du he Arkadia,kjekt å høre fra deg.
;D
Bing [Bot]
Arkadia du har fine og sterke opplevelser som jeg er svært glad for at du deler. Og i din evne til å snakke med dyr og heale dyr ligger det en tillit til deg.  :wub:
GjenopprettetMedlem
Takk skal dere ha! Jeg skjønner at jeg burde begynt her inne for lenge siden. Selvtillit i forhold til opplevelsene mine er nemlig ikke stor :I
GjenopprettetMedlem
Takk for at du deler den fine historien med oss

Jeg har akkurat fått en til å snakke med min katt. Det var helt utrolig ! Hun sa de utroligste ting som jeg kjente meg igjen i.
Hun fortalte meg b.l.a at jeg kunne kommunisere med henne selv, så det prøvde jeg. Nå har vi fine samtaler og gir hverandre healing.Det er viktig å høre på hva dyrene forteller oss. Hun kom inn i livet mitt for min del, for å symbolisere starten på mitt nye liv. Hun sa at hennes reaksjon på ting er hvordan hun forteller meg hva som er "galt " i livet mitt, eller hva som trenger forandring.

:wub:
GjenopprettetMedlem
Ikke sant det er spennende Malaika?

Jeg er helt fersk med å snakke med dyrene enda (har jo gjort det men ikke ventet svar),men i fjor sommer skjønte jeg hva dyretolkerne snakket om!
Jeg skulle gi healing til en katt som rømte tilbake til stedet de hadde flyttet fra. Det var ikke langt,men slitsom for eieren stadig å måtte hente katten. Og hun syntes det var leit at den ikke likte seg i den nye leiligheten.

Da jeg kom inn i leiligheten ble jeg møtt med Gregoriansk kirkemusikk (som jeg ofte bruker når jeg mediterer, så jeg liker altså denne musikken). Eieren prøvde ALT for å roe katten. Katten kom også mot meg (som den pleier), men plutselig hørte jeg "Kan du få av den musikken?" Jeg spurte eieren om hun kunne sette på noe annet og satte meg i sofaen. Katten kom opp i sofaen den også, slang seg ned tydelig lettet og sa "Det var godt!"
Jeg ga den litt healing men det var tydelig at den ikke skulle ha det,men trengte å prate. Jeg fikk høre at den lengtet hjem, og prøvde å forklare at dette var det nye hjemmet deres nå, at det var her de skulle bo.

Det tok fortsatt litt tid, hvor katten rømte "hjem", men den var mye roligere hjemme allikevel.

På Gran Canaria hadde jeg en morsom samtale med ei due  om det å seile på vinden  :D

Egentlig burde alle prøve å snakke med dyr. Men det er nok viktig å være i ro og kunne konsentrere seg om svarene.

Om dere går inn på ei nettside som heter Flammehuset kan dere lese en fantastisk historie om en hest som ble funnet i Egypt, men som nå lever et godt liv i Norge. Jeg gråt da jeg leste den.
Anonymous
ja, hvilken historie om omveier og retning i livet,
denne historien om Victory og hans whisperer!

http://www.flammehuset.com/forside.html
GjenopprettetMedlem
Takk for at du la inn linken,susy guts  :)
Ikke sant det er en nydelig historie?
GjenopprettetMedlem
Denne historien satte jeg stor pris på å lese. Særdeles rørende, og med en masse visdom. Formidlet fra hesten, som en lærer for menneskene. En historie med håp, for oss alle. Takk for linken. :respect:
AdsBot [Google]
Herlige historier  :)
Damm har gitt ut en bok som omhandler dette:
Snakk med dyrene og få svar!
Forfatter:  Amelia Kinkade
ISBN: 978-82-7413-613-7

Den beskriver meditasjoner og øvelser for å oppnå kontakt med dyrene..
Kjenner ei som har vært på kurs med forfatteren, det hadde vært fantastisk virkningsfullt
GjenopprettetMedlem
Jeg leste et sted at katter tror det er de som har funnet opp healing, og at de dermed har patent på denne på et vis  :innocent2:
Utifra mine erfaringer, så kan det nesten stemme (selv om jeg ikke tror at katter som gruppe deler en slik tanke). Katter forlanger healing på et helt annet vis enn andre dyr. De går liksom opp til et menneske og sier "healing takk!". Når de har fått nok så går de sin vei. Andre dyr i det som defineres som kjæledyr er ofte litt mer "oooh, I LIKE!", og får sjeldent nok. Jeg snakker generelt om friske dyr nå forresten. Det er annerledes med dyr som er syke eller skadet.

Og så har vi hesten min da...  :confused:
Hun skremte vannet av meg de første gangene hun ba om healing. Hun nektet å spise maten sin ved fôringstid. Normalt mener hun at hun aldri får nok mat, men i perioder når hun mener at hun trenger healing så gir hun seg helt med spise. Så står hun der, kvikk og glad, angivelig frisk som en fisk men uten matlyst. Hvilket ikke er i nærheten av normalt. Første gangen hun oppførte seg slik brukte jeg bortimot en time før jeg prøvde healing for å se om det kunne virke mot denne foreløbige ukjente sykdommen hun hadde. Det gikk kanskje to sekunder før hun momset i seg høyet sitt med god apetitt (og fnising). Trenger jeg å nevne at hun har fullkontroll på meg?  :icon_redface:
GjenopprettetMedlem
"Vind":

Jeg leste et sted at katter tror det er de som har funnet opp healing, og at de dermed har patent på denne på et vis  :innocent2:
Utifra mine erfaringer, så kan det nesten stemme (selv om jeg ikke tror at katter som gruppe deler en slik tanke). Katter forlanger healing på et helt annet vis enn andre dyr. De går liksom opp til et menneske og sier "healing takk!". Når de har fått nok så går de sin vei. Andre dyr i det som defineres som kjæledyr er ofte litt mer "oooh, I LIKE!", og får sjeldent nok. Jeg snakker generelt om friske dyr nå forresten. Det er annerledes med dyr som er syke eller skadet.

Det tror jeg nok  :lol: Er nok derfor perseren min har dukket opp i guidegruppen min for å hjelpe meg med healing av dyr :eusa_dance:

Innen Feng Shui sies det at du skal sjekke ut hvor katten pleier å legge seg.

Høres ut som hesten din har styring,ja :lol: