Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei!

Trenger lys, styrke, tålmodighet og kraft til å holde ut i sjelens mørke natt.
Er blitt meg fortalt at det er der jeg er nå, men shamanen som startet min reise, får jeg ikke tak i! vet ikke om det ligger en personlig krise bak, ..håper da ikke det!!

Uansett så føler jeg meg "lost in space", alene, og trenger noen med klarsyn og optimistisk tankegang her....ler! har kort sagt slitt i de 30 årene jeg har levd, med sykdom, tragedier, ulykker o.s.v. Trenger all denne erfaringen, da min vei videre nok er åndelig, men her og nå må noen gå inn på meg og prøve se hva som skjer. Skjønner ikke noe, og hjertet mitt blør.

Håper noen kan hjelpe. Er i tillegg mitt oppe i et samlivsbrudd, så her blåser det stiv kuling til tider!!

Takk uansett, for at du/dere leste innlegget...
Anonymous
Jag har läst  :I

har kort sagt slitt i de 30 årene jeg har levd, med sykdom, tragedier, ulykker o.s.v

Slikt er for mange mennesker, veien in i sjamanisme.
Jeg kan ikke hjelpe deg, men snart kommer sikkert noen  :wub:
Anonymous
Jeg har også lest, og vet ikke heller om jeg kan gi deg den hjelpen du trenger, men kanskje du kan skrive litt mer? Lys, styrke, tålmodighet og kraft kommer innenfra deg selv, men du trenger kanskje noen som kan speile dette for deg?
Hvordan er det å føle seg "lost in space"? Hva skjer når hjertet blør? Hva utrykker et blødende hjerte? Hva er den reisen du nå har staret? Kan ikke de tredve årene i sykdom, tragedie og ulykke også være en slags "reise i mørket" ?  :wub:
Skriv mer!
GjenopprettetMedlem
Sjelen er ikke mørk..... Din indre kjerne er full av lys...

Likt tiltrekker seg gjerne likt.... Kanskje det ville hjelpe deg å lære deg litt om "Loven om tiltrekning...? Håper du klarer å vende den negative spiralen...
Ønsker deg lykke til!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Hei Kjære deg! Føler med deg der du er idag! Og har vært de siste 30 årene. Men jeg tror den eneste som kan hjelpe deg er du selv. Det er den beste jobben du kan gjøre. Ikke alle skal bli helbredet av andre, noen har en vei å gå selv før de blir "friske". Og dette er en vei ingen andre kan ta for dem. Se denne filmen på denne linken og begyn å ta tak i ting som ikke fungerer rundt deg.
http://www.universallawstoday.com/secret.html

Vi går inn i en tid med mange ting som forandrer seg, både energier og mennesker. Den du egentlig er vil ut, og egoet ditt stritter imot, ofte så får man slike livskriser. Vi skal gå inn i en ny enegi den 18 sept og da er det viktig at du tenkter over hva du ønsker her i livet. Hvor du ønsker å stå. Spør deg selv hvem du er, og er du den du vil være? Om du vil lese mer om dette kan du gå på www.crimsoncircle.no og se på mnd kanalisering og oppvåkningssymptomer (du vil nok kjenne deg igjen der, det kan være det som skjer med deg)

Og sist men ikke minst- Kom deg ut i naturen og pust dens kjærlighet og energi inn i kroppen. Og kjenn at du er iett med alt. Og se det vakre som omgir deg- kjenn takknemlighet :wub: Og jorde dine energier slik at du kommer tilbake til her og nå.

Lykke til! Ønsker deg masse kjærlighet på din vei :wub:
GjenopprettetMedlem
Sjelens mørke natt er et yttrykk for en dyptloddende prosess, en sjelens vandring mot seg selv og sitt indre lys.

Jeg kjenner igjen det du beskriver, skjønt du ikke har fortalt mye. Tiden er nok moden for deg nå, til å finne din egen kraft, og ikke la deg styres av omgivelsenes krav.
Det er kanskje på tide med en 'time out', hvor du rydder tid og rom for deg selv, til å finne ut av hvor du står og hva DU ønsker. Du er også i den alderen (28-30 år) da du møter deg selv på et nytt nivå, og danner grunnlag for en ny og mer moden syklus videre i livet ditt. Så du ser, timingen er helt riktig. :)

Det er viktig å ornde opp i de mest nærliggende ting, som samlivsbruddet og de konskvenser det fører med seg.
Det er viktig å ta det første først, og så ta en ting om gangen etterhvert. Det er altfor mye å ta inn over seg alle sine leveår og alt som har vært (jeg vet det, jeg har gjort det sjøl!), særlig når man står midt oppi en kritisk fase.

Du er på starten til en fantastisk reise, om du har tillit til den så er veldig mye vunnet.

Jeg så disse ordene et sted, og synes de sier det vesentlige: Erkjenn dine mørke sider, og velsign lyset i deg. 
Begge deler er like viktige. Glem ikke lyset i ditt indre mørke! Det er der du finner det.:wub:

Jeg ønsker deg all mulig lykke på veien!
GjenopprettetMedlem
Hei igjen.

Skal utdype litt mer. Jeg var ment til å bli født med et åpent tredje øye. På grunn av en ekstra "ille" fødsel, valgte jeg da å lukke det. Har hele livet vært en hjelper, psykolog, støtte, og venn for alt og alle. Hadde en oppfattning av at siden jeg ikke var ønsket, eller har følt luksusen av å være elsket, så kunne iallefall jeg prøve å være der for andre, som slet. Dette gav mening og livsmot de første 25 årene, på toppen av spiseforstyrrelser, angst, søvnvansker, ryggproblemer, m. m. Søkte tidlig til det alternative miljøet for å få hjelp, da dette er meg. Har prøvd mye, kan heale andre, men har aldri prioritert meg selv, eller greid å snu tvil om til tro inne i meg.

Har blomstermedisin, de universelle energiene, reiki 1 og 2, m.m. Har grepet fatt i, og hoppet ut i et samlivsbrudd, uten å tenke konsikvens...eier ikke annet enn vannvittig mye gjeld, og på toppen av det hele, har jeg ikke fulgt hjertet mitt i dette valget. Er meget glad og vil dele livet mitt med min partner, men jeg vet at vi må gå hver vår vei. Jeg skal "refødes" på rett måte, med 3 øye åpent. han skal videre på sin vei. Jeg føler meg fortapt, da sorgen kveler meg, vet ikke hva jeg skal gjøre for å få fart på "natta" mi, sånn at jeg ser lys. Får ikke lenger kontakt med sjela mi, og har mistet den sterke følelsen av styrke, som jeg fikk ved de første fjernhealingene fra min savnede shaman. Vet ikke hva jeg går til. Når. Om....det er vondt å bare være, og ikke låse energiene også...så HJÆLP!
Anonymous
Du skriver at sorgen kveler deg, men hvor kommer sorgen fra?
GjenopprettetMedlem
fra tapet av det gamle livet, alle planer, alle drømmer og håp, alle takknemelige og himmelske få stunder der han har fått meg til å ikke føle meg alene, ( eller forvekslett på sykehuset..smil). sorgen over aborten jeg tok, savnet av hans humor....hjertet mitt blør som sagt
GjenopprettetMedlem
har hatt oppvakningssymptomer i de siste 10 år...skjønner ingenting jeg.
Anonymous
Sorgen kommer når vi har mistet noe eller noen, ikke sant? Det er noe vi har lagt igjen i fortiden, og vi forsøker å heale de sårene som dette tapet har gitt oss. Det er som om smerten over tapet "fyller dine rom" nå, og vi må ofte gi sorgen den tiden den trenger så helbredelsesprossessen kan skje. Tapet har allerede skjedd, sorgen er igang. det er som et sår som trenger tid for å lukke seg. Så hvordan skal du være for å gi sårene best mulighet for å heale seg?
GjenopprettetMedlem
Tror du først og fremst må bli glad i deg selv vennen. Hvorfor lar du han gå da, når dere fortsatt er glad i hverandre? Du kan gjenfødes sammen med han. Kanskje dere skal være for dere selv en liten stund slik at du får gjenfødt deg selv og funnet deg selv. Men det aller viktigste er at du begynner å elske deg selv. Se på det du har opplevd i livet som en gave, og har gjort deg til den du er. Den som hjelper andre. Men nå er det på tide at du tenker på deg selv. Begynn å mediter, mediter på hjertet ditt skal åpne seg. Se for deg at du puster inn en grønn energi og pust ut gjennom hjertet. Gi deg selv healing. Bruk grønne klær. Omgi deg med mennesker som vil deg godt. Og da kommer det naturlig. Men gi også slipp på det som har vært, kom deg ut av denne offerrollen du alltid har hatt. Sjelen din er vakker, og du må bare slippe tak for å se det. Se på deg selv med de øyene som andre ser deg eller gud.

Det denne sjamanen gjorde, var ikke nødvendigvis noe galt. Dette er energier som ligger i deg og vil ut. Og så lenge du stritter imot vil du føle det slik. Jeg tror sjamanen bare pisket opp noe som har ligget i dvale.. Slipp taket på dine demoner og pust ut det som er vondt. og pust inn kjærlighet.

:wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg tror du stritter for mye imot, det er derfor du har hatt disse oppvåkningssymptomene i 20 år - du må slippe tak. Lær deg å Gi FAEN! Om sorgen gnager deg, gi slipp på den å. Prøv å se de fine tingene i livet ditt og gled deg over disse.

masse kjærlighet til deg :wub:
Anonymous
"wilma":

. Har hele livet vært en hjelper, psykolog, støtte, og venn for alt og alle. Hadde en oppfattning av at siden jeg ikke var ønsket, eller har følt luksusen av å være elsket, så kunne iallefall jeg prøve å være der for andre, som slet. Dette gav mening og livsmot de første 25 årene, på toppen av spiseforstyrrelser, angst, søvnvansker, ryggproblemer, m. m. Søkte tidlig til det alternative miljøet for å få hjelp, da dette er meg. Har prøvd mye, kan heale andre, men har aldri prioritert meg selv, eller greid å snu tvil om til tro inne i meg.

Så flott at du nå SELV ber om hjelp. Jeg har ikke så mye å si til deg, annet enn at jeg ber om at du får styrke til å komme deg igjennom denne perioden.  :wub:
Bing [Bot]
Jeg kjenner meg igjen i mye av din historie og vil også si jeg er glad for at du nå selv ber om hjelp til deg. Da åpner du deg for å ta imot tror jeg. Jeg opplevde en stor krise hvor jeg nesten mistet min eldste datter før jeg forsto at også jeg kunne be om hjelp og ta imot hjelp.
Sjelens mørke natt er din reise nå. Like før jeg forsto at jeg var på vei inn i den fikk jeg en utrolig vakker visjon. I visjonen var jeg mitt indre barn som klatret opp på en naken fjelltopp, under stjernehimmelen i et øde ørkenlandskap. Nesten oppe ved toppen lå et rede, og i redet satt to ugler. Den ene var sort og hadde et hvitt merke i pannen, den andre var hvit og hadde et sort merke i pannen. Jeg er Sjelens mørke natt sa den sorte til meg, du skal reise med meg. Hvem er den andre, hvorfor skal jeg ikke reise med den? Den andre heter Dagens lys og vi vender tidsnok tilbake til den. Derved steg jeg opp på ryggen til Sjelens mørke natt, og vi reiste inn i et tilsynelatende uendelig mørke. I reisen finner du kraft og lys. Ha tillit til prosessen du er i, vær glad i deg selv, tilgi deg selv. Tillat deg å ta imot. Lys og kjærlighet til deg.  :wub:
GjenopprettetMedlem
Hei Wilma,

Jeg synes du skal høre på alle disse kloke damene her... :wub:

Her er mine ord til deg ;

Det er på tide å gi slipp på fortiden. Tiden er her . Nå , uansett hvor vondt du har det.
Det viktige er at du ikke tviholder på en følelse for følelsens skyld. Løgnene må falle . Da mener jeg de løgnene du forteller deg selv ( hva nå det måtte være , men føler det er noe ).Det er ditt liv! Gjør deg selv lykkelig, kjære deg ...det varer livet ut.

Sannhet er nå . Det er du . Kom gjennom natten , og stå i den , naken og sårbar...og kom ut styrket.
Det er jo ikke tilfeldig at du ikke får tak i denne sjamanen som hjalp deg, ikke sant?  ;D
Du skal føle styrken av deg selv, når du har kommet deg gjennom dette. For det gjør du . Bruk alt du har lært.Tenk på hva du sier til dine klienter i blomstermedisin, reiki osv...

Se på dette natten som en gave, bruk den for alt den er verdt.

"After winter , must come spring "...

Masse lykke til

i kjærlighet, Malaika  :wub:
GjenopprettetMedlem
:eusa_clap:  Her var det masse god medisin for sjelen...  :wub: