Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg vet ikke om dette er plassen, men jeg prøver. For de som har lest Hva er et tre? tråden, så har jeg trøblet litt idet siste med ting jeg ikke forstår. Det som skremmer meg nå, er at jeg har en ganske uggen følelse av noe ikke er som det skal. Jeg mediterte på treet noen dager etter at jeg hadde hatt en litt symbiotisk erfaring da jeg holdt rundt det. Det jeg så var noen slags bugs som spiste seg igjennom auraen min. Det jeg føler nå er at forann meg, fra solar chakra og litt oppover, er det en svekkelse i auraen eller noe sånt. Jeg lurer på om det er noe som har festet seg ved meg og jeg aner ikke hvordan bli kvitt det. Når jeg prøver å se for meg rensende flammer og slikt, så er det som om noe kjemper tilbake.
Er det noen som greier å se hva i huleste som foregår? Som kan gjøre noe med det? Eller som kan fortelle meg om noen som vet?
GjenopprettetMedlem
Hei min venn.
Du kan prøve på å ballansere chakraene dine. Sjekk denne tråden her..
http://sjaman.com/component/option,com_ ... 5#msg70295
Trenger du hjelp så send meg en pm.
klem fra RITA

GjenopprettetMedlem
Takk for råd, Rita. Jeg skal prøve. Forsøkte å jobbe litt med chakraene i form av lydhealing i dag tidlig. Men nå slo det meg at jeg skal fokusere mer på å lukke, ikke være så åpen hele tida. For håpe det hjelper og at alt det andre går over av seg selv....
Anonymous
Kjære deg, jeg har lest "Hva er et tre ?"-tråden, og har lyst til å si flere ting.
A. Jeg sender PM.
B. Har du kraftdyr, og kan du bruke dem til å hjelpe og beskytte deg? Da jeg prøvde å heale noen for første gang, hadde jeg også åpnet for noe jeg slet med. Jeg fant ut hvilken av mine kraftdyr som kunne hanskes med inntrengerne. De ble forvandlet, gjort harmløs. Nå fungerer dette av seg selv, som om jeg har vaksinert meg den ene gangen ... Det var nødvendig å finne ut av dette for å komme videre, men uten den første ubehagelige opplevelsen hadde jeg ikke utviklet min måte å gjøre det på ...
Finn din måte. Om veien går gjennom kraftdyr eller om det fungerer best for deg å jobbe med chakraene direkte, eller begge deler.
C. Om treet: Et tre er også en mangfoldig organisme. Den har gjerne parasitter. Dine fornemmelser om bugs kan speile noe du har oppfattet fra treet. Treet lider kanskje og du speiler en smerte som du opplever som din egen. Naturligvis kan også uforløst smerte fra ditt indre fremkalles i et slikt møte.
Du snakker selv om symbiose. Din forstyrrende opplevelse av bugs viser at samtalen med treet er kommet igang, men den er ikke fullbyrdet og kan lenkes i andre baner. Spør treet direkte, gjerne i en ritualisert sammenheng der også et kraftdyr er ved siden av deg. Det gir deg styrke til å "face".
Husk at det som gjør oss redd gjerne er redd selv og trenger hjelp og omsorg.
Det hørtes bra ut som du skrev i den andre tråden at du fikk en positiv følelse og lyst til å besøke treet igjen.
Jeg får opp et bilde fra Japan, der jeg delvis vokste opp. Du kan skape et lite rituale, bringe en gave til treet, for eks. pynte det med en snor med hvite papirfaner som du har klippet ut. Slikt har jeg sett. Gjør hva som kjennes ok for deg. Hvis et slikt ytre rituale kjennes rart, kan du ty til et indre rituale. En samtale kan være et rituale.
Det fine er da, at ting kommer i en prosess med en symbolsk avslutning som tillater deg å gå videre med ditt uten at prosessen rundt treet inntar for mye av dine energier, som nå.. Du setter også et tydelig tegn og viser respekt. Samtidig skaper du et rom rundt opplevelsen, og når du vil besøke treet eller ta opp samtalen, kan du allid gå inn i det rommet igjen.
Slike ting funker for meg, håper det kan være nyttig eller til inspirasjon for deg til å føle deg fram.
GjenopprettetMedlem
Etter å ha lest det du skrev Susy Guts, fikk jeg både medfølelse for treet og et ønske om å hedre det (det japanske ritualet du beskrev, syns jeg var kjempefint).
Hva mente du med at samtalen med treet var igang, men ikke fullbyrdet? Hva kan jeg snakke med det om?
(Dette her minner meg så om eksen at det er skummelt, og den evindelige snakkingen etter at det ble slutt og han hadde problemer og jeg ble sjelesørger, uten å greie å sette grenser. Ble helt utslitt av det og så brøt jeg kontakten tvert. Jeg har en litt ubehaglig følelse av det ikke var over med det. På samme måte som det ikke er over mellom meg og faren min, selv om jeg unngår han så godt jeg kan. Det er et eller annet med disse tingene som henger i hverandre.)
Men jeg venter med å oppsøke treet til jeg føler meg klar tror jeg. Og det skal være på lyse dagen, så jeg ikke må hanskes med mørkreddhet også.