Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem

Hei  :wub:

Lurer veldig på dette med typiske plager hos healere....
Har dette med alle endringer vi er i?...
Man gjennomgår jo stadig endringer med seg selv (omprogrammering/ting i oss som dør ut...)
Kan dette påvirke vår fysiske helse i disse periodene?...

Mye har gått opp for meg siste tiden/mye endringer, og samtidig med dette
har jeg hatt fryktelige ryggsmerter som har pågått nå i 2 uker.....

Jeg føler mer klarhet enn noen sinne, men samtidig følger liksom ikke kroppen etter  :o
Fikk beskjed hos en jeg var på "reading" hos at jeg også måtte ta kroppen min med under
opplysnings reisen....Har noen av dere andre erfaringer å dele med meg om dette?

Tar også gjerne imot healing av de som ønsker å sende meg det  :wub:

Love, light & blessings to you all....and dont forget....LOVE always in ALL ways  :eusa_dance:

SEO Crawler
Jeg vil ønske deg god bedring med ryggplagene dine. ( :eusa_pray: )

Det kan være besværlig å være i kroppen, vi forsøker alle å rømme til tider.
Rømningsveiene er mange: tv, dop, alle slags oppheng inkludert de mange åndelige konsepter, "redde verden", frelse andre etc  (de fleste av oss er innom flere av disse, av og på)

Det sies ofte om langtkommede mennesker at de har et veldig sterkt nærvær
Dette nærværet som fornemmes er sjelskraften som fyller kroppen.
Disse menneskene har tatt bolig i sin kropp, og det er veien å gå.

På vei dit kan man møte mange symptomer. Kroppen blir sensitiv, reagerer på forskjellige ting, for den lagrer på alle våre historier og erfaringer

Jeg vil foreslå en god øvelse som du kan gjøre.
Legg deg flatt ned på golvet uten å tenke på noenting, slipp alle tanker, bare se dem flyte forbi.
Først forestiller du deg at hele kroppen er omsluttet av jord, som om du er begravd i jord.
All negativ energi, smerter, bekymringer og annet dras ned i jorden.
Deretter kan du se og kjenne at du ligger i en liten elv. Vannet renner friskt rundt hele deg, omslutter hele kroppen. Det renner til og med igjennom deg. Vasker vekk alt du ikke trenger, på alle plan.
Så luft. La den blåse igjennom kroppen. En mild god vind.
Til slutt lar du ilden brenne opp hele deg, slik at du etterpå kan gjenskape deg selv, ny og hel.

Forestill deg at du har en "høy idè", som en stemmegaffel, og at denne stemmer alle cellene i den nye kroppen din.

Før og etter dette kan du knytte deg til de 4 himmelretninger, søk harmoni og opprett kontakt med dem alle.
Ta også med de 4 tidspunkt på døgnet (morgen, dag, kveld, natt), de 4 årstider og de 4 livsfaser (barndom, voksen, alderdom,død)

Mediter på jorden som en levende skapning, en gudinne som har gitt oss kroppen. Forsterk kontakten med jorden.
La energi strømme opp fra jorden, gjør det til en daglig praksis å være bevisst på jordmoderen, å berøre den mykt med hvert skritt etc.

For den siste retningen, kan du henvende deg oppover, og så se for deg en gylden ball et stykke over hodet. Åpne toppen av hodet og la den gyldne nektaren strømme ned, fylle hele kroppen og samtidig skyve evt negativ energi ned i jord

Dette er gode råd (og jeg ser at jeg skriver dem like mye til meg selv som til andre)

Det kan hende at du bare trenger å være med deg selv, uten å gjøre noe, utligne noe, prestere noe eller tenke/forstå noe. Da er det fint  gjøre den visualiseringsreisen med elementene.

Lykke til!
GjenopprettetMedlem
Jeg måtte bare inn for å legge en kommentar til dette, torstein!

DETTE VAR EN HELT VIDUNDELIG MEDITASJON OG HEALING! HJERTELIG TAKK!  Stor varm klem til deg.:wub:

Denne burde stå på framsiden... lett å finne igjen.....( Jeg skal nok skrive den ut...)
Anonymous
Japp. Jag har skrivit ut den!

:respect: Tack

Likte speciellt:
...den gyldne nektaren strømme ned, fylle hele kroppen og samtidig skyve evt negativ energi ned i jord...

:beer: *gyldne nektar*  :wub:
GjenopprettetMedlem
  Takk for veldig nyttig og fin meditasjon, torstein

:respect: :wub:

Har selv opplevd det å være fullstendig på plass i kroppen , for ikke så lenge siden
  Det er en opplevelse jeg aldri glemmer ( med finfin Bjørnehjelp )
  Virkelig enormt

Jeg skjønte fort hvor sjelden( eller aldri ? ) jeg virkelig har vært i kroppen , fullstendig på plass.

Kjærligheten i
  fullstendig tilstedeværelse
  med kraft fra Moder Jord

:eusa_pray:

GjenopprettetMedlem
Healere er flinke folk

men healere er folk

nå er jeg ingen spesiell healer, annet av min egen kropp
så derfor skulle jeg skrive noen ord her

for folk sliter med å jobbe med seg selv, det er enklere å jobbe med andre, og se andre i hvitøyet enn seg selv

så det vi ofte glemmer er vår egen kropp, vår egen fysiske tilstedeværelse,
det kan virke som mange healere velger å koble seg på kraften oppover, dermed jobbe litt mentalt, noe som igjen er med på å avsondre oss fra vår egen kropp.

vi bør være mer som trær, unge trær, som lever i vinden, med røtter dypt ned i moderen, med sterke stammer mot blåbærmannen

og som vinden kan vi arbeide, slippe oss fri, la kratdyrene leke i vårt tre, danse rundt, bygge reder og gjødsle våre røtter, for hvis vi kan være som trær er vi direkte i modren, og blåbærmannen er overalt hele tiden, han er stor og varm,
så hvis vi kan la de varme vindene blåse over vår stamme og fylle oss opp, puste omvendt og dande med røtter i jord

da trenger man ingen healing, for alt er ett
og vi er fri i moderens favner til å bevege våre røtter

så min meditasjon til folket er

gå ut, sett beina på bakken i skulderbredde, synk litt i knærne, stå, stå stå og kjenn moderen, kjenn vinden....

Jeg høres ut som en delfin..... plask plask
GjenopprettetMedlem
Du spør om dette med typiske plager hos healere, Prana. Om de skyldes endringene vi er i, omprogrammering...

Min erfaring er at mange typiske plager hos healere rett og slett skyldes for dårlig beskyttelse.
Vi mennesker er rare, og da særlig kvinner...vi har så lett for å ta på oss andres ting.
Er man healer kan dette føre til uante konsekvenser.
Opphopning av tung energi man har tatt opp fra klienter kan skade oss vel så mye som den skader klienter.

Det å lære seg å beskytte seg, sammen med å rense seg, som Torsteins meditasjon er fiiin til, og å fordøye den tunge energien, er nesten ett møst.

Jording, som Bjørnedanser nevner, er også meget viktig. Det å lære seg å forholde seg til det fysiske, og den tunge energien som ofte hører til, er viktig.

Så til ryggplagene dine.
Ryggen er fortiden din.
Hvis disse plagene har dukket opp i forbindelse med at du har healet på noen, er det sannsynlig at den du healet på i sin tur har trigget noe i deg, noe som irriterer deg og viser sin tilstedeværelse gjennom spenninger og smerter i ryggen.

Healere er ikke nødvendigvis ferdig healet selv.
Det er viktig at vi tar vare på oss selv og jobber med oss selv hele tiden.
Kroppen vår er et instrument som stadig må fintunes.
Etter hvert kan vi oppfatte mer og mer subtile energier.
Men for å komme dit må vi kvitte oss med "rusket i maskineriet"
GjenopprettetMedlem
Hei Prana!
Jeg har oppdaget 2 forskjellige ting når jeg healer:
Ryggen min som har vært dårlig siden 1960 blir bedre :eusa_clap:
Ytterst på fingrene mine er det omtrent som jeg har lange nåler. Usikker på om de er der for min eller den som behandles sin del.

Jeg tror helt klart på at det er viktig at vi beskytter oss. Selv bruker jeg steiner til det,men det er jo mange måter. Finn den som passer for deg.
Meditasjonen til Torstein er jo bare nydelig :respect: Den har jeg tenkt å prøve :eusa_dance:

Ferdig behandlet blir vi aldri,vi vil alltid ha noe vi kan utvikle eller endre. Det er endel av det å være menneske, tror jeg.
GjenopprettetMedlem
Jo mer man gir jo mer får man  :)

Det er min opplevelse av og gi healing.  Det er jo ikke meg som gir kraften, jeg bare formidler den, og er takknemlig for det.

Før healing gjøres ber jeg alltid om tillatelse og lager en sirkel.. Trekker gyllent lys opp fra jorden og igjennom kroppen så det gyldne lyset går over meg. Så hvitt lys fra universet som jeg trekker ned gjennom kroppen og under føttene mine..

Forølser alltid gammel energi som er i mine sidemønstre etter at jeg har gitt healing.

jaja, vi har da alle våre metoder. 
GjenopprettetMedlem

Hjertelig takk! for alle gode ord  :wub:

Åhhhh den meditasjonen va unik....
Kroppen min virkelig nøt den....
Det var ganske pussig i det jeg visualiserte flammene...
Akkurat da kom min sønn inn og la seg over magen min...
Han kommenterte at jeg var så varm....Slikt føltes det også...
Fantastisk hvor den meditasjonen tok meg i kropp og sinn..

Begynner å lure på om smertene i ryggen skyldes at min kjære er borte...
Smertene kommer i det han drar på sjøen...Han er healer selv, den roen
& harmonien jeg har med han gjør at jeg svever når han er hjemme..
Så kanskje jeg kjenner mer på kroppen i det han drar? ikke vet jeg....

Men som en annen healer sa så er det mange gamle ting som
skal bort under denne prosessen...
Så nå er det kanskje ryggen sin tur...heheee
Ikke godt å si....

Trente forresten også de 5 Tibetanske ritene en stund før disse plagene kom...
Kan hende de har utløst det...

Men uansett...Tusen takk! alle sjaman borgere  :wub: Lys & kraft.........

GjenopprettetMedlem
Viktig å minne seg selv om at vi faktisk er ånder m en fysisk kropp. Skal man kunne fullføre jobben sin i dette jordlivet, må man nødvendigvis ha kroppen med seg.
Ellers har du fått mange gode råd her av erfarne ånder - m kropp...
hilsen kariw
GjenopprettetMedlem

Helt sant!
Fysisk opplysning trengs  :wub:

Så nå står kroppen i fokus :)