Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Har levd halve livet med hudsykdommen Psoriasis uten at noen form for behandling har gitt gode resultater. Kansje noen her kan endre på det?
GjenopprettetMedlem
Første du bør tenke grundig over når du har psoriasis, er ditt eget stressnivå. Snakker av (dårlig) erfraring her... Ser selv at jo mer jeg stresser, jo sterkere blir utbruddene. Hvis jeg har kontroll over stressnivået, så holder utslettene seg unna. Kortisonsalve har for min del ikke vært noen løsning, Kortison gjør huden tynnere, og vil bare gjøre problemet værre på sikt. Men er sikker på at legen din har fortalt deg at du etter en stund på sånn salve skal ha et opphold før du fortsetter behandlingen.

Løsningen for min del har altså vært å ikke stresse, samt, når engang utslettene har vært der, smøre inn med en gele som inneholder C-vitamin. I tillegg til healing.
psbot [Picsearch]
kansje du tilogmed kan endre på det sjøl
etter å ha vært her inne å lest en stund

mange gode råd og visdom å finne her inne
mange som vet mye om natur medisin og urter

du har nok kommet til rett sted
når du nu skal hjelpe deg selv
Anonymous
Min tid med stress i hverdagen er over for min del får jeg håpe og tro. Føler vel ikke at stress er en faktor som påvirker pr idag. Men der finnes selvfølgelig mange måter å stresse på. Så kansje gjør jeg det uten å vite det sjøl?
Dukker det opp hjelp og svar her så er jeg takknemlig for det  :)
GjenopprettetMedlem
"Bjørnhaug":

Min tid med stress i hverdagen er over for min del får jeg håpe og tro. Føler vel ikke at stress er en faktor som påvirker pr idag. Men der finnes selvfølgelig mange måter å stresse på. Så kansje gjør jeg det uten å vite det sjøl?
Dukker det opp hjelp og svar her så er jeg takknemlig for det  :)

Hei Bjørnhaug  :)

Mange tenker at stress er noe som kommer av at man har for mye å gjøre og å tenke på (positivt stress), men det er like naturlig å få stressreaksjoner av for lav aktivitet (negativt stress). Vi bruker gjerne andre ord for negativt stress, som; jeg kjeder meg, jeg er rastløs etc.
Anonymous
Føler vel at jeg har ganske godt fotfeste for tiden. Litt rastløs og utålmodig med å nå frem til mål og til å fastsette de, det har jeg nok. Så isåfall har jeg vel en form for stress i kroppen. Kan vel kansje bli verre å bli kvitt en slik form for stress siden man alltid setter seg nye mål i livet og er i stadig bevegelse mot et eller annet i livet....Mine mål er mange og ikke alle vil bli nådd, så hva da??
Så mye enklere det hadde vært med en enkel kur da  :biggrin:
Anonymous
Kjenner folk som har prøvd strutseolje mot psoriasis,med godt resultat...
GjenopprettetMedlem
Hei.
Lavkarbomat eller steinalderkost har vist seg å virke positivt for mange som sliter med psoriasis og autoimmune sykdommer. Mye naturlig fett, rent kjøtt, fisk, økologisk dyrka grønnsaker, nøtter og skogsbær. Kort og godt minst mulig industribehandlet mat minus hvitt sukker, potet og hvetemel - såkalte raske karbohydrater.
hilsen kariw
GjenopprettetMedlem
"kariwe":

Hei.
Lavkarbomat eller steinalderkost har vist seg å virke positivt for mange som sliter med psoriasis og autoimmune sykdommer. Mye naturlig fett, rent kjøtt, fisk, økologisk dyrka grønnsaker, nøtter og skogsbær. Kort og godt minst mulig industribehandlet mat minus hvitt sukker, potet og hvetemel - såkalte raske karbohydrater.
hilsen kariw

Dette har jeg selv tenkt en del på å prøve steinalderkost, men har ikke vært sikker på hva slags matvarer man da skal spise. Kan man spise frukt?
GjenopprettetMedlem
Ikke mye frukt, fordi fruktsukker er også karbohydrater. Et eple i ny og ne, og våre skandinaviske bærsorter er Ok. Du kan sukre m bjørkesukker eller stevia om man får tak i dette. Nøtter og mandler i naturlig form er kjempesunt - masse gode mineraler og naturlige fettsyrer her.
Husk at frukt og bær er opprinnelig sesongbetont, og ble spist i mye mindre målestokk enn i dag. I gamle dager var også vitamin - og mineralinnholdet i maten mye høgere.
I dag trenger vi gode tilskudd for å få i oss nok. Svært mange lider av mineral-og vitaminmangel uten å være klar over det. Drikker man f.eks mye kaffe, trenger man ekstra tilskudd av B-komplekset. En røyker forbruker 25 mg C-vitamin for hver sigarett. Og stress flusher c-vit ut av kroppen. Det finnes mye bra litteratur og også kurs for å gjøre denne typen kostomlegging. Husk at dette ikke er en kur, men ei livsstilsendring.

Lykke til!
hilsen kariwe
GjenopprettetMedlem
takk skal du ha kariwe. Det kan være verdt å prøve.

Ellers vil jeg foreslå til deg Bjørnhaug omega 3. Det kan hjelpe på.
GjenopprettetMedlem
Hei - og velkommen hit  ;D

Jeg foreslår at du tar kontakt med en sjamanhealer - og velg med omhu  ;D
man skal ikke se på de fleste, men de beste! Her inne har vi mange - Ailo selvfølgelig - han er en av de beste  ;D
En sjamanhealer kan se årsaken til sykdomen - og hjelpe deg til å gjøre noe med det. Alt annet er "bare" lindring - om dog en god en - jeg har selv hatt denne hudsykdommen i unge år - prøvde også det meste  ;D

Lykke til!  ;D

Hexedoktor'n
Anonymous
Ja kansje Ailo har resepten på hva som skal til for å løse dette, eller kansje han er løsningen :) Jeg får prøve med en forespørsel så får vi se :)
Anonymous
Fra bladet Medium
bled bedere av psoriasis
å drikke og legge omslag av Mangostan-juice
har vist seg å kunne hjelpe folk med psoriasis-eksem
vært å leitet opp en butikk i dag som hadde frukten 80 kr pr kilo
har du prøvd denne frukten  klem bast
GjenopprettetMedlem
Mangostan?  :eusa_doh:
Hva er det for slags frukt...?
Du mener ikke vanlig mango?
GjenopprettetMedlem
"@ventur@":

Mangostan?  :eusa_doh:
Hva er det for slags frukt...?
Du mener ikke vanlig mango?

Nei, hun mener nok ikke det. Hva med å ta et ti sekunders Internett-søk før du slår deg for pannen?

Jeg fikk en kvart million treff på "mangostan".

På engelsk heter denne frukten "mangosteen", som ga meg fire millioner treff.

Red: Bast har startet en egen tråd om denne frukten, og jeg har flyttet mine henvisninger dit:

http://sjaman.com/component/option,com_ ... topic,8205
GjenopprettetMedlem
Hva med å ta et ti sekunders Internett-søk før du slår deg for pannen?

Jeg fikk en kvart million treff, her er noen av de beste:

Trenger jo ikke det, så lenge vi har deg, Passopp!  :biggrin: Tusen takk!

Virker jo som rene vidundermiddelet!  :w00t:

( P.S.  En liten rettelse der, Passopp...  :eusa_doh: =  Slår meg ikke på pannen.... men klør meg i hodet...  )
GjenopprettetMedlem
Stemorsblomstsalve med litt bjørktjære i kan hjelpe.
GjenopprettetMedlem
Er det ikke fantastisk da dere?
Alt vi trenger er skapt  :respect:

Og som du sier i en annen tråd Gunilla - rett utenfor stuedøra - i gressplenen - eller veikanten - eller som i dette tilfelle -
et frukttre.

Utrolig! :biggrin:

Hexedoktor'n
Anonymous
Takker for tipset!
Aldri hørt om mangosten gitt, men får prøve å søke litt :)
Tenkte og prøve noe som heter Nanojuice som visstnok skal være bra :)
Anonymous
"gunilla":

Stemorsblomstsalve med litt bjørktjære i kan hjelpe.

Hvor i alle dager får man tak i noe sånt da?? Eller er det noe man må lage sjøl?
GjenopprettetMedlem
Hvis du vil prøve å laga sjøl så er det oppskrift på min hjemmeside.
Se under recept.
På den måten lager en alle salver, en velger urt etter hvilket problem en vil løse.

Jeg lager den salven hvis du ikke vil prøve å laga selv.