Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I norra Hälsingland, Sverige härjar två större skogsbränder, den ena i Skån norr om Ljusdal, den andra nordväst om Hassela i Nordanstigs kommun. Bränderna är mycket svårsläckta och räddningsmanskapet inte kunnat få kontroll över elden.

En yta på 6 miljoner kvadratmeter står i brand.

Byn Furuberg i Hälsingland, Sverige är farligt nära den pågående branden och har fått evakueras.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1316709.svd

Trumma gärna för ett kraftfullt regn till Hälsingland!
GjenopprettetMedlem
Skal gjøre det jeg kan :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
Vad snällt Alvejenta!  :wub:

Mycket kritiskt: Mer och mer släckningsresurser sätts in men skogsbranden i Hassela härjar ännu okontrollerat och växande.
Cirka 100 personer och sju-åtta helikoptrar deltar i släckningsarbetet.
GjenopprettetMedlem
Hei kjære Orre :)
Etter at jeg skrev til deg idag, så satte jeg med ned å tillkalte alle som kunne hjelpe meg med dette.
Jeg ble tatt med på en reise, å det var bare så varmt der. Jeg fikk beskjed om at det er noe som skal renses vekk. Dette er en nødvendig prosess. Det vannet jeg sendte ble fort fordampet vekk, men jeg gir ikke opp! Jeg skal gjøre mitt beste å få slukket denne ilden, slik at ingen flere mennesker blir rammet av denne brannen.

Jeg håper at vannet som jeg nå sender kommer fram i form av store regnfylte skyer :eusa_pray:
Og hvis det er flere her som vil hjelpe med dette så er det alltids bra :wub: Jo flere, jo bedre
GjenopprettetMedlem
Jeg ville ikke forplikte meg til noe ved å skrive om det her, for jeg lurte veldig på hvordan jeg skulle gjøre dette..
Improvisasjon ble den eneste mulige løsningen, og jeg la ut på en reise.. Til min forferdelse begynte karftdyret mitt å sprute ild, der det fløy over tretoppene. I det siste har min kjære ørn ofte vist seg i det bølgende flammehavet, og jeg fikk også et inntrykk av at det foregikk en renselse gjennom ilden. Men jeg kom meg fort tilbake igjen, for dette var jo ikke noe jeg ville være med på. Jeg og trommen min laget en reinsang for å fremkalle tunge skyer og buldrende torden. Så nå får vi se hvordan det går..

Hälsningar från en nybörjare :razz:
GjenopprettetMedlem
Tack, for att ni orker engasjere er.
Man har nu fått elden i mer kontroll och håper att det inte blir vind.

Jeg og trommen min laget en reinsang for å fremkalle tunge skyer og buldrende torden

Det var akkurat det, jag tänkte på.
GjenopprettetMedlem
Spennende, for på reisen min hørte jeg flere som sang. Håper alt er under kontroll nå :wub: